Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona: mooi weer, kinderen, appartement zonder balkon/tuin

04-04-2020 10:23 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen!

Hier (Antwerpen) zitten we al 3 weken binnen. Thuisscholing voor 2 kinderen , af en toe boodschappen doen en weer naar huis.
Met het mooie weer in zicht, baal ik nu als een stekker dat we geen balkon of tuin hebben om even in ons eigen thuis wat zonlicht of frisse neus kunnen halen.
Ik lees her en der dat mensen plannen maken om dit weekend en de weken erna lekker de kinderen in hun tuin zullen laten spelen, tafeltje, stoelen erbij, drankjes en hapjes etc. Heel gezellig.
Maar wij zitten letterlijk opgesloten binnen. Tenzij we dus elke x ons met zijn allen naar buiten moeten verplaatsen om buiten rond te lopen in de stad.
Snak zo erg naar een tuintje of desnoods een balkon nu, vooral nu met de zomer in aantocht..
Hoe doen anderen het, die nu met kinderen ergens 'drie hoog' wonen zonder eigen buitenruimte?
Er wordt ons hier steeds opgeroepen om ook met dit mooie weer zoveel mogelijk in ons 'kot' te blijven en vooral geen parken enzo te bezoeken met dit mooie weer. Ook buiten zitten op een bankje in de zon wordt trouwens beboet!
Ik zou zo graag in het zonnetje willen zitten met de kinderen, gewoon mijn eigen buitenruimte :-(.

Iemand tips om de komende weken, met het mooie weer in het vooruitgang, door te komen zonder eigen buitenruimte en met een verbod op picknicken, relaxen op een bankje in de zon of park?

(ik heb uitzicht op huizen van andere mensen die mooie grote tuinen hebben, met trampolines, tafels en stoelen, kleine glijbanen, ballen etc. Vroeger kon ik daar beter mee omgaan omdat de kinderen veel buiten konden spelen, bij andere kinderen speelden, veel buiten activiteiten, naschoolse activiteiten, sporten etc. Hier in België is momenteel op bezoek gaan bij anderen ook verboden en er mogen geen kinderen bij elkaar spelen)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-04-2020 10:30
13.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor die tip mbt een tuin 'lenen', maar zoals ik een paar posts geleden had geschreven is hier geen 'langs achterom', ik ken de bewoners van die huizen niet zo heel goed en ik denk dat ze me gaan verwijzen naar de stadsparken. In elkaars woningen komen is niet toegestaan.
Vandaag by the way nog een uurtje gefietst en las ook die link hierboven dat de burgemeester in onze stad iets minder streng wil handhaven.
doornroosje9 schreef:
06-04-2020 20:45
En trouwens:


Gwendolyn Rutten
@RuttenGwendolyn
·
6 u
Jongens, stop toch met stoken. Nogmaals, met een beetje gezond verstand kom je ver.

Het is heel duidelijk dat je geen namiddag in het park mag gaan hangen. Ook niet picknicken ofzo.

Maar als je loopt, fietst, wandelt mag je wel eventjes uitrusten op een bankje onderweg.
Dan zou het haar sieren als ze haar mede volmacht-regeerders aanzet tot duidelijkheid. Hun eigen officiële richtlijnen spreken dat immers tegen. Logisch dus dat een De Wever zegt dat hij zijn eigen politie de opdracht geeft om geen zaken te handhaven die niet verdedigbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou mooi hoor. Heb ik net een paar keer kunnen genieten met de kinderen van het mooie weer (fietsen, ijsje kopen, weer een rondje fietsen en dan naar huis) willen ze misschien naar een volledige Wuhan lockdown!!
Enkel buiten om naar de winkel te gaan, slechts 1 persoon per gezin, geen wandelingen meer toegestaan en een avondklok.
Kinderen en ik houden ons aan de regels, verplaatsen ons fietsend en blijven ook op afstand van anderen. Wuhan lockdown is misschien haalbaar voor mensen met tuin of terras, voor ons gaat dat echt ten koste van ons geestelijk welzijn. De rek was er al bijna uit, deels opnieuw erdoor gekomen door onze fietstochtjes + de mogelijkheid om af en toe wat zon mee te pakken en een frisse neus te halen. Nu hangt er een volledige opsluiting boven ons hoofd.
Ik hoop dat het echt niet zo ver komt, de buitenlucht deed mij en de kinderen net wat goed.. (//baal modus//)


Waarom kijken ze hier niet naar het voorbeeld van Nederland??
Alle reacties Link kopieren
Wat is het argument voor de Wuhan methode dan? Bij jullie dalen de aantallen toch ook?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
13-04-2020 11:40
Wat is het argument voor de Wuhan methode dan? Bij jullie dalen de aantallen toch ook?
Zal even de link opzoeken
Alle reacties Link kopieren
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/van- ... ~aaa8c182/
Hanaa schreef:
13-04-2020 11:38
Nou mooi hoor. Heb ik net een paar keer kunnen genieten met de kinderen van het mooie weer (fietsen, ijsje kopen, weer een rondje fietsen en dan naar huis) willen ze misschien naar een volledige Wuhan lockdown!!
Enkel buiten om naar de winkel te gaan, slechts 1 persoon per gezin, geen wandelingen meer toegestaan en een avondklok.
Kinderen en ik houden ons aan de regels, verplaatsen ons fietsend en blijven ook op afstand van anderen. Wuhan lockdown is misschien haalbaar voor mensen met tuin of terras, voor ons gaat dat echt ten koste van ons geestelijk welzijn. De rek was er al bijna uit, deels opnieuw erdoor gekomen door onze fietstochtjes + de mogelijkheid om af en toe wat zon mee te pakken en een frisse neus te halen. Nu hangt er een volledige opsluiting boven ons hoofd.
Ik hoop dat het echt niet zo ver komt, de buitenlucht deed mij en de kinderen net wat goed.. (//baal modus//)


Waarom kijken ze hier niet naar het voorbeeld van Nederland??
Chill, dat is weinig meer dan wat stemmingmakerij op politiek vlak, niets om je effectief zorgen over te maken. Op dat vlak fungeert een Van Rast als weinig meer dan als spreekbuis/stropop van de politiek, waardoor ie de ene dag komt vertellen dat de cijfers hoopgevend zijn, en de andere dag dat we met zijn allen gedoemd zijn.
België (of welk ander land ook), heeft nu al een economische krimp voorspeld gekregen van 8% door de officiële instanties, en dat is de optimistische versie. De realiteit gaat eerder naar 10% gaan, which is huge. Dat nog verder verzwaren door er een complete lockdown van te maken, kunnen ze domweg niet aan.
Boodschappen als deze kan je eerder zien als voorbereiding naar 15 April toe, wanneer de volgende veiligheidsraad samen komt. Meerdere politici hebben zich al geroepen gevoeld om, niet gespeend van enige kennis ter zake, al forse uitspraken te doen dat er van versoepeling van de maatregelen geen sprake kan zijn. Als je dat laat vooraf gaan door wat drama-berichten, dan is het een vlotter verteerbare pil wanneer ze op de 15de gewoon zeggen dat de maatregelen verlengd worden tot einde April.
Alle reacties Link kopieren
Dat is één viroloog die dat roept dus? Tja, hier in nl roepen mensen vanaf het begin al om een volledige lockdown, ik zie het niet zo gebeuren, vooral niet nu jullie cijfers niet beter zijn dan die van ons.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
13-04-2020 11:55
Chill, dat is weinig meer dan wat stemmingmakerij op politiek vlak, niets om je effectief zorgen over te maken. Op dat vlak fungeert een Van Rast als weinig meer dan als spreekbuis/stropop van de politiek, waardoor ie de ene dag komt vertellen dat de cijfers hoopgevend zijn, en de andere dag dat we met zijn allen gedoemd zijn.
België (of welk ander land ook), heeft nu al een economische krimp voorspeld gekregen van 8% door de officiële instanties, en dat is de optimistische versie. De realiteit gaat eerder naar 10% gaan, which is huge. Dat nog verder verzwaren door er een complete lockdown van te maken, kunnen ze domweg niet aan.
Boodschappen als deze kan je eerder zien als voorbereiding naar 15 April toe, wanneer de volgende veiligheidsraad samen komt. Meerdere politici hebben zich al geroepen gevoeld om, niet gespeend van enige kennis ter zake, al forse uitspraken te doen dat er van versoepeling van de maatregelen geen sprake kan zijn. Als je dat laat vooraf gaan door wat drama-berichten, dan is het een vlotter verteerbare pil wanneer ze op de 15de gewoon zeggen dat de maatregelen verlengd worden tot einde April.
Dat klinkt logischer nu ik het zo lees.
Stress niveau schoot omhoog.
Bedankt voor je toelichting :-)
hanaa wijzigde dit bericht op 13-04-2020 12:21
2.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
13-04-2020 11:56
Dat is één viroloog die dat roept dus? Tja, hier in nl roepen mensen vanaf het begin al om een volledige lockdown, ik zie het niet zo gebeuren, vooral niet nu jullie cijfers niet beter zijn dan die van ons.
Toch had ik liever de Nederlandse aanpak: winkels open mits afstand, parkjes of bos bezoeken mits afstand, speeltuintjes open mits afstand etc
Ik zou je willen adviseren niet teveel met Nederland te vergelijken, want dat maakt dat je je alleen maar ellendiger voelt.
In landen als Italië en Spanje is wél een volledige lockdown van toepassing, en daar hebben vele gezinnen geen buitenruimte. Dat is heel zwaar maar helaas hoe het is.

Overigens zou het me zeer verbazen als België alsnog naar een volledige lockdown gaat.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
13-04-2020 12:42
Ik zou je willen adviseren niet teveel met Nederland te vergelijken, want dat maakt dat je je alleen maar ellendiger voelt.
In landen als Italië en Spanje is wél een volledige lockdown van toepassing, en daar hebben vele gezinnen geen buitenruimte. Dat is heel zwaar maar helaas hoe het is.

Overigens zou het me zeer verbazen als België alsnog naar een volledige lockdown gaat.
Ik spreek dagelijks met familie en vrienden in Nederland. Ik volg het nieuws daar ook omdat mijn ouders op leeftijd zijn en ik het belangrijk vind om te weten hoe de stand van zaken in Nederland is.
Ik lees idd over de toestand in Spanje en Italië, dat is vreselijk. Dat is dus de situatie waar ik voor vrees over een paar weken.
Hanaa schreef:
13-04-2020 13:01
Ik spreek dagelijks met familie en vrienden in Nederland. Ik volg het nieuws daar ook omdat mijn ouders op leeftijd zijn en ik het belangrijk vind om te weten hoe de stand van zaken in Nederland is.
Ik lees idd over de toestand in Spanje en Italië, dat is vreselijk. Dat is dus de situatie waar ik voor vrees over een paar weken.
Ik ook en ik ook. Maar jij woont nu eenmaal niet in Nederland.
Nogmaals, het zou me verbazen als België alsnog de maatregelen strenger gaat maken. En als dat zo is, dan zie je het dan wel weer. Genoeg reden om nu zoveel mogelijk naar buiten gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
13-04-2020 12:20
Toch had ik liever de Nederlandse aanpak: winkels open mits afstand, parkjes of bos bezoeken mits afstand, speeltuintjes open mits afstand etc
Dat is het net, het lukt nu al niet. Dit weekend met het mooie weer zijn heel veel dingen fout gegaan. Veel mensen dicht op elkaar, druk in supermarkten, Paasbezoekjes thuis... Kinderspeeltuinen open mits afstand bewaren hoe ga je dat doen?
Ik hoop dat we het binnen 2 weken niet aan de cijfers gaan zien...
En het is nog niet voorbij, ook niet in Nederland. Welke aanpak de beste is weten we nog helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
13-04-2020 13:18
Dat is het net, het lukt nu al niet. Dit weekend met het mooie weer zijn heel veel dingen fout gegaan. Veel mensen dicht op elkaar, druk in supermarkten, Paasbezoekjes thuis... Kinderspeeltuinen open mits afstand bewaren hoe ga je dat doen?
Ik hoop dat we het binnen 2 weken niet aan de cijfers gaan zien...
En het is nog niet voorbij, ook niet in Nederland. Welke aanpak de beste is weten we nog helemaal niet.

Ik denk dat het niet lukt omdat we al die dingen die in Nederland wel zijn toegestaan, hier niet mogen. De rek is er bij de meesten wel uit.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
13-04-2020 13:08
Ik ook en ik ook. Maar jij woont nu eenmaal niet in Nederland.
Nogmaals, het zou me verbazen als België alsnog de maatregelen strenger gaat maken. En als dat zo is, dan zie je het dan wel weer. Genoeg reden om nu zoveel mogelijk naar buiten gaan :)
Laten we het hopen!
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
13-04-2020 15:05
Ik denk dat het niet lukt omdat we al die dingen die in Nederland wel zijn toegestaan, hier niet mogen. De rek is er bij de meesten wel uit.
Misschien gaan de NL binnen enkele weken willen dat ze niet zo vrij gelaten waren. Misschien omgekeerd. Veel te vroeg om te zeggen welke aanpak beter is.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
13-04-2020 15:05
Ik denk dat het niet lukt omdat we al die dingen die in Nederland wel zijn toegestaan, hier niet mogen. De rek is er bij de meesten wel uit.
Het enige verschil is toch de winkels? (En de meeste zijn hier vanzelf dicht gegaan, dus in de binnenstad is niet zoveel te beleven.)
Voor de rest is het niet veel anders.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
13-04-2020 15:05
Ik denk dat het niet lukt omdat we al die dingen die in Nederland wel zijn toegestaan, hier niet mogen. De rek is er bij de meesten wel uit.
Volgens mij maak jij het -in je hoofd- erger dan het in werkelijkheid is. Dat de rek eruit is, zit ook alleen maar in je hoofd.
Ik denk dat je je beter kunt focussen op wat nog wèl mogelijk is ipv wat allemaal niet meer kan.
Er kan nog een heleboel, maak er een uitdaging van om dat te ontdekken en uit te voeren.
Wees creatief en wen jezelf aan om het halve ei te zien en niet de lege dop.
Er zijn ergere dingen...........
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me heel verstandig als jij stopt met enkel maar te kijken naar wat niet mag en juist focust op wat wel mag en kan. In paniek schieten van een berichtje vind ik ook wel heel ernstig, ik zou echt gaan uitzoeken hoe jij weer meer kunt gaan relativeren en hoe jij het fijn kunt maken en houden voor jou en je gezin.

En dat de rek eruit was is door je eigen keuze om al die tijd niet naar buiten te gaan terwijl het wel mocht, dat soort dingen zijn dus contraproductief. Probeer je denken en gedrag nu echt om te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven