De vega variant van...

29-06-2020 18:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil veel vaker vegetarisch gaan eten, maar ik loop soms tegen vleesgerechten op die ik heel lekker vind, en dan kan ik niet echt een vegetarisch alternatief bedenken.

Een van mijn favoriete zomergerechtjes is een wrap met mango, yoghurtsausje met limoensap en -rasp, basilicum, munt, komkommer en gerookte kip.

Hebben jullie suggesties hoe ik de kip in dit gerecht kan vervangen?
Alle reacties Link kopieren
Kip van de vegetarische slager?
Nep kip?
Afbeelding

De stukjes van tevoren bakken. Eventueel kan je elk stukje door de helft snijden en/of de stukjes marineren in ketjap en kruiden.
Vegetarische nuggets zijn ook lekker in wraps.
Gerookte tofu.
Gegrilde halloumi?
Poppy_del_Rio schreef:
29-06-2020 18:27
Gegrilde halloumi?
Dit.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Airecolette1 schreef:
29-06-2020 18:23
Kip van de vegetarische slager?

Deze.
Gerookte zalm
Alle reacties Link kopieren
Voor mijzelf geldt dat ik sommige lekkere dingen als gerookte kip niet op een net zo lekkere manier kan vervangen. Toch ben ik al jaren vegetariër en eet ik zoveel mogelijk veganistisch. Ik vind het het namelijk waard dingen niet te eten waar zoveel dierenleed achter zit. Ik zou het vervangen door vega(n) kipstuckjes van de Vegetarische Slager, maar je moet niet verwachten dat het dan hetzelfde smaakt.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
29-06-2020 18:28
Gerookte zalm
Dat is niet vegetarisch.
Tamago schreef:
29-06-2020 18:28
Gerookte zalm
Dat is geen vega variant van kip.
Alle reacties Link kopieren
Die nepkip is echt niet lekker
Laat de kip eens weg, mis je het erg??
Probeer anders eens reepjes zoete aardappel. Falafel ofzo
Nepkip van de albert heijn of vivera zijn erg lekker. Die van vegetarische slager niet zo.
Ik gebruik ook vaak tofu of jackfruit.

Jackfruit kun jw ook bij de supermarkt halen, maar is stukken goedkoper bij een aziatische supermarkt. Wel in brine kopen. Laten uitlekken, beetje uit elkaar trekken en bakken maar. Neemt alle smaken heel goed op en heeft een goede kip-bite.
Oh sorry, de meeste vegetariërs die ik ken eten wel vis
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
29-06-2020 18:31
Oh sorry, de meeste vegetariërs die ik ken eten wel vis
Dan zijn het geen vegetariërs ;-)
Tamago schreef:
29-06-2020 18:31
Oh sorry, de meeste vegetariërs die ik ken eten wel vis
Dan ken je geen vegetariers maar pescotariers (sorry dubbele punt werkt niet op tel).
pamelacourson schreef:
29-06-2020 18:28
Voor mijzelf geldt dat ik sommige lekkere dingen als gerookte kip niet op een net zo lekkere manier kan vervangen. Toch ben ik al jaren vegetariër en eet ik zoveel mogelijk veganistisch. Ik vind het het namelijk waard dingen niet te eten waar zoveel dierenleed achter zit. Ik zou het vervangen door vega(n) kipstuckjes van de Vegetarische Slager, maar je moet niet verwachten dat het dan hetzelfde smaakt.
:heart:
Falafel!
Tamago schreef:
29-06-2020 18:28
Gerookte zalm
Met mango en een yoghurtsausje? :sick:

Kip weglaten. Ik vind persoonlijk al dat soort nepkip niet lekker. Halloumi een goede optie.
Ze noemen zichzelf wel vegetariër?
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat ook tofu met rooksmaak, dat kun je krijgen bij biologische winkels zoals de Groene weg. Dat heeft een rooksmaak.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
29-06-2020 18:34
Ze noemen zichzelf wel vegetariër?

Ze kunnen zichzelf wel de koning(in) noemen, maar dat maakt nog niet dat ze dat ook zijn.
Vegetariërs eten geen dode dieren. En aangezien vissen ook dieren zijn, eet je die als vegetariër dus ook niet.
Tamago schreef:
29-06-2020 18:34
Ze noemen zichzelf wel vegetariër?
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven