Waarom massaal naar het strand?

31-07-2020 20:20 75 berichten
Vanochtend stonden er enorme files naar de kust. Ook de treinen naar Zandvoort waren kennelijk heel druk.

Wat is er leuk aan om op dit soort dagen naar het strand te gaan? Mensen staan uren in de file, de parkeerplaatsen raken vol en op het strand lig je op veel plekken dicht op elkaar. Bovendien is het op het strand echt niet ineens een heel stuk koeler op dit soort dagen.

Het is een oprechte vraag. Ik vind aan het strand zitten al niet zo leuk, maar met dit soort dagen snap ik er helemaal niets van.
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Haha!

Ik lig ook vaak genoeg onder de parasol op een bedje. Als ik niet in het water lig dan hè, want het gaat me om het zwemmen in de zee. Liggen in de zon kan overal wel.

En heb wel m’n boek uitgelezen vandaag.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:48
2.32% gewijzigd
Ik vind het strand fijn, maar met deze temperaturen echt veel te warm. Ik lig ook niet de hele tijd in het water dus ik vind er weinig verkoelends aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook gekkenwerk. Als beesten in de trein op elkaar geprakt naar het strand. Jeej! 🙄 Of 22 km file doorstaan en er vervolgens achter komen dat de parkeerplaats vol is. 😣
Als ik naar het strand ga, dan fiets ik het liefst. Dan vind ik het ook wel heerlijk om er te zijn. Maargoed, dat gaat een beetje lastig als je niet in de buurt woont. Dus dan maar beter in eigen tuin met dit weer. 🙂
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
31-07-2020 21:43
Ik vind het strand fijn, maar met deze temperaturen echt veel te warm. Ik lig ook niet de hele tijd in het water dus ik vind er weinig verkoelends aan.
Maar na het water ben je best nog een tijd afgekoeld en als het dan weer te warm wordt ga je weer even kopje onder.

Bij de waterlijn is het trouwens zo 5 graden kouder en er staat daar áltijd een frisse bries.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:46
12.47% gewijzigd
Ik ben gek op het strand. Niet zo op mensen. Ga ik gewoon een andere keer.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:40
Ah, een lotgenoot!

Ik vind het strand mooi om te zien, leuk om overheen te wandelen af en toe, maar als plek om urenlang te zitten vind ik het echt verschrikkelijk.
Ik ook.. het líjkt altijd heel leuk, een mooi plaatje maar in de praktijk vind ik er geen hol aan. Dan lig je daar op je handdoek... en dan?

Ja leuk om er even overheen te lopen voor het uitzicht inderdaad.
Maar dan juist met koeler weer, uitwaaien met veel wolken, dan kun je ook mooie foto's maken.

Qua temperatuur, het liefst 15 graden en koeler. Dit weer van vandaag is niet aan mij besteed.
Ik vind het strand heerlijk met deze hitte. Er waait altijd een windje, we nemen een parasol mee. Kan me er de hele dag vermaken. File is niet zo erg. We hebben airco en hei eigenlijk niet vervelend in de auto.

Vandaag niet geweest maar dat komt door de corona. Ik verwachtte dat het te druk zou worden.

Zelf woon ik in het bos, grote tuin ook vol met bomen. Er is wel schaduw, dat is fijn. Maar de bomen houden de wind tegen en de warmte blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van het strand om er te wandelen, maar niet om er te liggen op een handdoekje.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
31-07-2020 21:51
Ik ook.. het líjkt altijd heel leuk, een mooi plaatje maar in de praktijk vind ik er geen hol aan. Dan lig je daar op je handdoek... en dan?

Ja leuk om er even overheen te lopen voor het uitzicht inderdaad.
Maar dan juist met koeler weer, uitwaaien met veel wolken, dan kun je ook mooie foto's maken.

Qua temperatuur, het liefst 15 graden en koeler. Dit weer van vandaag is niet aan mij besteed.
Ik heb er ooit mijn hele eindexamens geleerd;)
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Herkenbaar. Ik heb er ook niet erg veel mee.
Mevrouw75 schreef:
31-07-2020 22:00
Ik heb er ooit mijn hele eindexamens geleerd;)
Ik zag vandaag twee studenten met studieboeken verderop zitten. Echt iets natuurkundigs zo te zien! Tussendoor gingen ze zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
31-07-2020 22:00
Ik heb er ooit mijn hele eindexamens geleerd;)
Ik werd een week ondergebracht bij mijn opa&oma. Als televisievertier had ik de keuze uit de EO of voetbal.

Ja, dan ga je als 16-jarige puber maar braaf bezig met economie en aardrijkskunde.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Betty_Slocombe schreef:
31-07-2020 21:35
Ja, iedereen plast in het water.
Ja en daar wordt het water véél warmer van. Vooral de Noordzee warmt wel een paar graadjes op van al dat ge-urineer.
Het strand op zich vind ik wel leuk, ik wandel graag op het strand of met mijn voeten in het water. En ja, door de zee en de wind is het er meestal wel koeler dan in het binnenland, zeker hier in het oosten.
Wat ik niet fijn vind zijn grote massa's mensen, drukte en de volle zon en het is me ook op het strand nog veel en veel te warm!
Maar de zee vind ik wel mooi en rustgevend, als het er maar lekker rustig is, of s'avonds laat.

In het bos is het trouwens ook altijd een aantal graden koeler en bomen werken als natuurlijke airco's.
Wil je dus verkoeling opzoeken en toch niet naar het strand, ga dan heerlijk wandelen in het bos of daar op een kleedje onder een boom zitten met een boek.
Cookielover schreef:
31-07-2020 21:56
Ik houd van het strand om er te wandelen, maar niet om er te liggen op een handdoekje.

Precies.
En ik hou absoluut niet van mensenmassa's, die ontwijk ik liever, dus daarom zou je mij er niet zien.
Ook niet op andere drukke plekken trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat het strand in hitte en overdag, maar een paar keer per zomer rijdt ik s avonds tegen een uur of 20 naar een rustig/leeg strand om even heerlijk in de avondzon te zwemmen en de zon in de zee te zien zakken .
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zou nu met vrienden in Spanje moeten zitten. Door corona ging dat niet door. De jongens hebben afgesproken hun vrije anderhalve week gewoon met elkaar leuke dingen te doen. Gisteren was dat een surfplas, vandaag het strand. En dat snap ik best.
*Sally* schreef:
31-07-2020 22:25
Ja en daar wordt het water véél warmer van. Vooral de Noordzee warmt wel een paar graadjes op van al dat ge-urineer.
Werkte het met Karvan Cevitam ook maar zo, dan kon je veel langer doen met een fles ranja.
Hangmat schreef:
31-07-2020 22:35
Ik haat het strand in hitte en overdag, maar een paar keer per zomer rijdt ik s avonds tegen een uur of 20 naar een rustig/leeg strand om even heerlijk in de avondzon te zwemmen en de zon in de zee te zien zakken .
Oh ja, heerlijk, ik ga ook vaak nog even na werk.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon heel Nederlands gedrag. Juli, zomervakantie, mooi weer = gaan met die banaan!!!!

God, ik mis de stranden in Australië...
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
En gillende hoofdpijn van het turen naar het water of je kind wel netjes bij de wederhelft blijft.

Hier in Z-Limburg rijd ik een uurtje richting Eifel of een of andere See in de Oost-cantons van de Ardennen. Geen zand maar wel een klein privé plekje direct aan het water met beschutting van het bos. Honden lekker pootjebaden of snurken op een picknickplaid, kind in kajak. Gevulde koelbox mee. Lijkt zo een scène uit een of andere eightiesfilm maar ik vind het nu als oud wijf heerlijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn om 08.30 gaan rijden en om 12.30 weer richting huis (toen werd het vloed en dus nog drukker op het resterende strand). Konden makkelijk en gratis parkeren en heen en terug geen file.
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet vooral van het feit dat m’n kind het strand en de zee zo fantastisch vind. Schelpen zoeken, springen in de golven, kastelen bouwen: alles is helemaal geweldig. Daar heb ik wel een dagje overal zand voor over.

Overigens zitten wij momenteel in een Nederlandse accommodatie met een privé-strand, dus wij konden lekker zonder drukte naar het strand. En daarna eindeloos in de strandtent hangen met een wijntje en een hapje. Ik heb genoten!
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Haha, dit! Precies dit.
I wanna live my life with the volume full!
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Haha als ik op het strand kom is het voor de strandtentjes :biggrin: Verder heb ik net als jij niet zoveel met het strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven