Waarom massaal naar het strand?

31-07-2020 20:20 75 berichten
Vanochtend stonden er enorme files naar de kust. Ook de treinen naar Zandvoort waren kennelijk heel druk.

Wat is er leuk aan om op dit soort dagen naar het strand te gaan? Mensen staan uren in de file, de parkeerplaatsen raken vol en op het strand lig je op veel plekken dicht op elkaar. Bovendien is het op het strand echt niet ineens een heel stuk koeler op dit soort dagen.

Het is een oprechte vraag. Ik vind aan het strand zitten al niet zo leuk, maar met dit soort dagen snap ik er helemaal niets van.
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Jij bent mijn verloren tweelingzus...
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van het strand met mooi weer, maar dan vooral als er geen tot weinig mensen zijn, daarom ben ik in Nederland eigenlijk nooit op het strand te vinden.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
31-07-2020 23:15
Ik hou van het strand met mooi weer, maar dan vooral als er geen tot weinig mensen zijn, daarom ben ik in Nederland eigenlijk nooit op het strand te vinden.
Ik zit ook liever op het strand van Kihei :P
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.


Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Jouw glas is méér dan halfleeg :"-(
pokkewijf wijzigde dit bericht op 31-07-2020 23:32
Reden: foutje
0.07% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
31-07-2020 21:51
Ik ook.. het líjkt altijd heel leuk, een mooi plaatje maar in de praktijk vind ik er geen hol aan. Dan lig je daar op je handdoek... en dan?

lezen lezen lezen lezen!

Ja leuk om er even overheen te lopen voor het uitzicht inderdaad.
Maar dan juist met koeler weer, uitwaaien met veel wolken, dan kun je ook mooie foto's maken.

Qua temperatuur, het liefst 15 graden en koeler. Dit weer van vandaag is niet aan mij besteed.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Het strand is geweldig. Bij elk weertype trouwens. Dat licht, dat uitzicht, fantastisch. Kind bouwt kastelen en graaft greppels. We zijn allemaal dol op zwemmen. En een ijsje smaakt nergens zo goed als daar.

Dus ja, wij gaan graag naar het strand. Vandaag naar een zoetwaterstrand gegaan ivm verwachte drukte, maar het liefst waren we ook naar zee gegaan.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad lezen, maar ook dommelen of een spelletje doen. Zand tussen je vingers laten glijden. Helemaal tot rust komen.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
:high5:
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
31-07-2020 22:41
Het is gewoon heel Nederlands gedrag. Juli, zomervakantie, mooi weer = gaan met die banaan!!!!

God, ik mis de stranden in Australië...
Want jij vertoont ook graag Nederlands gedrag maar dan in Australië?
Je vergeet dat de meeste mensen op Zandvoort uit Amsterdam komen, daar waar je hooguit een miniatuur balkonnetje hebt. Daarnaast is Amsterdam voornamelijk gebouwd uit afgesloten blokken zodat de warmte lekker blijft hangen, kortom, het is er bloedheet en benauwd. Een half uurtje met de trein en je hebt verkoeling.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
01-08-2020 10:34
Je vergeet dat de meeste mensen op Zandvoort uit Amsterdam komen, daar waar je hooguit een miniatuur balkonnetje hebt. Daarnaast is Amsterdam voornamelijk gebouwd uit afgesloten blokken zodat de warmte lekker blijft hangen, kortom, het is er bloedheet en benauwd. Een half uurtje met de trein en je hebt verkoeling.
Ook dat ja! Nogal makkelijk oordelen vanuit de hangmat onder de boom in je tuin :)
Geronimo2 schreef:
01-08-2020 10:34
Je vergeet dat de meeste mensen op Zandvoort uit Amsterdam komen, daar waar je hooguit een miniatuur balkonnetje hebt. Daarnaast is Amsterdam voornamelijk gebouwd uit afgesloten blokken zodat de warmte lekker blijft hangen, kortom, het is er bloedheet en benauwd. Een half uurtje met de trein en je hebt verkoeling.
Klopt, ik heb ook geen tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heerlijk. Ik hou van de zon, lekker ontspannen, beetje zwemmen, drankje en wat lekkers erbij.

Ik ga echter niet naar de zee, woon aan de andere kant van het land en heb het er niet voor over om 2 uur te rijden. Ik ga lekker naar een strandje in de stad op fietsafstand.

Ik heb overigens geen balkon of tuin en enkelglas, dus binnen is het niet uit te houden.
lemoos2 schreef:
31-07-2020 22:43
Geen zand maar wel een klein privé plekje direct aan het water met beschutting van het bos.
Dat klinkt echt als een oase! Heerlijk, zie het helemaal voor me.

Ik vind het strand ook mooi. In de herfst lekker uitwaaien als het lekker grijs is en waait. Ik kom er verder alleen nooit, strand is hier niet naast de deur ;-D

Ik hou niet van hitte maar wel van water en verkoeling dus kan me zee en strand met dit weer ook best voorstellen, alleen nu in corona-tijd niet.

Hier ook geen balkon of tuin en veel beton (binnenstad).
Geronimo2 schreef:
01-08-2020 10:34
Je vergeet dat de meeste mensen op Zandvoort uit Amsterdam komen, daar waar je hooguit een miniatuur balkonnetje hebt. Daarnaast is Amsterdam voornamelijk gebouwd uit afgesloten blokken zodat de warmte lekker blijft hangen, kortom, het is er bloedheet en benauwd. Een half uurtje met de trein en je hebt verkoeling.
Een miniatuur-balkonnetje klinkt al als luxe hoor ;-D
Waarom iedereen toch naar het strand ondanks oproepen het niet te doen? Omdat mensen schijt hebben en denken dat die regel niet voor hen geldt. En omdat ze menen recht te hebben op hun leuke dagje uit want het is zo warm.

Ik zie nota bene foto's van mensen op mijn tijdlijn en instagram die ook in Scheveningen waren. WAAROM???
Nou daarom dus. Omdat het kan. En omdat mensen denken dat de regels voor hen niet gelden. En omdat mensen egoistisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Plaats, ruimte, lucht, water, zwemmen, zon, vliegeren, zandkastelen bouwen, ...

En die andere toeristen neem ik er dan maar bij, zolang ze niet op mijn vierkante meter zand trappen waar mijn handdoek ligt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
01-08-2020 15:44
Plaats, ruimte, lucht, water, zwemmen, zon, vliegeren, zandkastelen bouwen, ...

En die andere toeristen neem ik er dan maar bij, zolang ze niet op mijn vierkante meter zand trappen waar mijn handdoek ligt.
En wat doe je dan als 'andere toeristen' dat wel doen?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk het strand. De geur, het geluid van de golven, zwemmen, strandtent, strandhaar, lezen, liggen, dutten.
Wij hadden jaren een stacaravan bij de Brouwersdam. Heerlijk!
Er zijn ook genoeg plekken te vinden waar 't niet zo druk is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
31-07-2020 22:43
En gillende hoofdpijn van het turen naar het water of je kind wel netjes bij de wederhelft blijft.

Hier in Z-Limburg rijd ik een uurtje richting Eifel of een of andere See in de Oost-cantons van de Ardennen. Geen zand maar wel een klein privé plekje direct aan het water met beschutting van het bos. Honden lekker pootjebaden of snurken op een picknickplaid, kind in kajak. Gevulde koelbox mee. Lijkt zo een scène uit een of andere eightiesfilm maar ik vind het nu als oud wijf heerlijk.
Kind in kajak is veiliger dan kind bij wederhelft?
Ik heb wel het idee dat de drukte erg overdreven wordt. Ik ging gister rond 14u met de trein van Amsterdam naar Zandvoort, had een coupe voor mezelf en ben ergens rond 20/21 gaan liggen (dat is dus echt niet ver weg of afgelegen, klein stukje lopen vanaf station), ik lag echt niet hutje mutje, mensen er omheen lagen zeker 10 meter bij mij vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
01-08-2020 15:47
En wat doe je dan als 'andere toeristen' dat wel doen?
Boos kijken.

En ze eventueel pootje lappen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
01-08-2020 15:51
Kind in kajak is veiliger dan kind bij wederhelft?
Ja. In kajak of op de boot= reddingsvest om.

Wij wonen niet bij de zee dus man heeft 0,0 ervaring met zoiets als een mui. En hij is geen snelle zwemmer. Zoon is vliegensvlug. En ik kan niet meer snel zwemmen en heb niet meer de kracht in mijn linkerkant om ook nog een kind uit de zee te trekken. En zoon weigert met een reddingsvest om in zee te gaan. Dan zie ik hem liever op een meer in een kajak in oogverblindende neonkleuren gehuld :-).

Dus ik ben dat vervelende mens dat steeds aan de vloedlijn staat te krijsen: “Nee terugkomen! Je gaat te ver! Nu. Terug. Komen! Ja pak hem dan bij zijn kladden, hij gaat te verrrrr! Nee jij hebt dat niet onder controle!”
Nee heb je, ja kun je krijgen
rumforviva schreef:
31-07-2020 21:07
Ik houd van zwemmen in de zee en in de golven, daarom. Ik wil lekker een visje eten, ik houd gewoon van het strand. Ik ga ook niet voor verkoeling, het kan mij niet heet genoeg. Maar het waait er wel lekker.

Verder was er plek zat en hoewel de NS omriep dat het druk was, was het dat in mijn trein niet.

Ik heb trouwens een hekel aan het bos. Zo deprimerend.
Je weet dat er zat webcams zijn hè op zandvoort. En ja een paar keer gekeken en het was vreselijk druk. Mensen echt hutje mutje. Dus misschien is jouw strand rustig en jouw trein (geloof er niets van) maar van en naar Zandvoort was het superdruk.
strings-attached schreef:
01-08-2020 16:19
Je weet dat er zat webcams zijn hè op zandvoort. En ja een paar keer gekeken en het was vreselijk druk. Mensen echt hutje mutje. Dus misschien is jouw strand rustig en jouw trein (geloof er niets van) maar van en naar Zandvoort was het superdruk.
Nee, dat wist ik niet. Nou ja, ik kan alleen zeggen wat ik heb meegemaakt. Misschien was ik na de piek of iets dergelijks.

De trein viel me specifiek op, omdat er op Amsterdam CS werd omgeroepen dat afstand houden in de trein naar Zandvoort niet mogelijk was. Dus ik was erg verbaasd dat ik de enige in mijn coupé was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven