Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
23-03-2021 16:51
Hoe gaat het met jullie?

Ik zie enorm op tegen de komende maanden. Heeft geen enkele zin, ik weet het, maar het 'gebeurt gewoon'. Steeds langer licht; daar heb ik veel moeite mee.

Wil ook niet steeds de weerberichten checken, maar toch doe ik het :$

Afgelopen weekend waren mijn buren in de tuin bezig. Geen probleem, maar moet dat met de radio aan en dan dusdanig dat ik de tekst kan verstaan?
Dan krijg ik nog meer de zenuwen voor het komende halfjaar. Krijsende kinderen, muziek, vuurkorven....Bah bah bah.

Ik moet een andere mimdset hebben, ik weet het, maar vind het ontzettend moeilijk. Gelukkig mag ik hier klagen ;-D

Nu zie ik het nog optimistisch in en denk ik; het is al bijna april, het is zo voorbij.
Maar ja, als het echt zomer word ebt dat gevoel meestal wel weg. Ik hoop wel dat me van de zomer weg ''mogen'' al is het maar Duitsland of België.
In november staat sowieso de Belgische Ardennen op de planning, hopen dat dat (ook) door mag gaan.

Edit: ik sprak vanmiddag trouwens iemand die zei terwijl de zon scheen, het mag van mij wel warmer en zonniger hoor. Ik zeg dat meestal iets van ''Hmm Hmm, ja'' Echt, wat moet je met zo'n opmerking...
Volgende week kortenbroekenweer!! aldus Qmusic
Alle reacties Link kopieren
Het was vanochtend heerlijk bewolkt, ik dacht nog... hier komt die zon niet doorheen, maar tien minuten later was ie er. Jammer. Zo slecht voor mijn productiviteit. Ik krijg meer uit handen als het bewolkt of donker is. Best gek dat dat invloed heeft. Ga proberen me er tegen te verzetten.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
25-03-2021 15:31
Het was vanochtend heerlijk bewolkt, ik dacht nog... hier komt die zon niet doorheen, maar tien minuten later was ie er. Jammer. Zo slecht voor mijn productiviteit. Ik krijg meer uit handen als het bewolkt of donker is. Best gek dat dat invloed heeft. Ga proberen me er tegen te verzetten.

Hier exact hetzelfde!
Het begon heerlijk bewolkt en na een uurtje kwam die rotzon en werd het strakblauw
Opzich wel lekker warm hier op de bank, het is alleen zo jammer dat je gelijk al je schermen niet meer kunt zien
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
23-03-2021 16:51
Hoe gaat het met jullie?

Ik zie enorm op tegen de komende maanden. Heeft geen enkele zin, ik weet het, maar het 'gebeurt gewoon'. Steeds langer licht; daar heb ik veel moeite mee.

Wil ook niet steeds de weerberichten checken, maar toch doe ik het :$

Afgelopen weekend waren mijn buren in de tuin bezig. Geen probleem, maar moet dat met de radio aan en dan dusdanig dat ik de tekst kan verstaan?
Dan krijg ik nog meer de zenuwen voor het komende halfjaar. Krijsende kinderen, muziek, vuurkorven....Bah bah bah.

Ik moet een andere mimdset hebben, ik weet het, maar vind het ontzettend moeilijk. Gelukkig mag ik hier klagen ;-D
Heb het ook hoor...
Vind het licht buiten ook zo anders.
Was net een stuk gaan wandelen en ik kon wel janken.

Dat gehang voor de deuren, veel fietsers vre-se-lijk.
Kan het niet uitleggen maar ik wordt er gewoon instant chagrijnig van.. ik heb ook weer zo'n sombere sluier in mijn hoofd hangen.
Gewoon dat 'het allemaal weer begint' en dan straks die klok vooruit :|

En dan hebben we in principe niet echt iets te klagen gehad in de zin van nu al hele warme dagen, qua temperatuur is het nog wel oke maar wat verlang ik nu alweer naar oktober zeg...
yesss wijzigde dit bericht op 26-03-2021 17:08
2.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
23-03-2021 17:47
Nu zie ik het nog optimistisch in en denk ik; het is al bijna april, het is zo voorbij.
Maar ja, als het echt zomer word ebt dat gevoel meestal wel weg. Ik hoop wel dat me van de zomer weg ''mogen'' al is het maar Duitsland of België.
In november staat sowieso de Belgische Ardennen op de planning, hopen dat dat (ook) door mag gaan.

Edit: ik sprak vanmiddag trouwens iemand die zei terwijl de zon scheen, het mag van mij wel warmer en zonniger hoor. Ik zeg dat meestal iets van ''Hmm Hmm, ja'' Echt, wat moet je met zo'n opmerking...
Volgende week kortenbroekenweer!! aldus Qmusic
Ik heb ook niet altijd de fut om te reageren als iemand zoiets zegt, ik kwam laatst een bekende tegen en hij ook 'bijna voorjaar he' en ik kan alleen maar denken.. nee :"-( wil dan echt met een deken over mijn hoofd in bed gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant ben ik wel blij dat we 4 seizoenen hebben.
Het zal altijd maar 30 graden zijn! :O
Alle reacties Link kopieren
Ik had een slechte dag vandaag! Ik werd gek van die zon steeds (werkplek naast het raam en het werd bloedheet!). Toen zei een collega dat het dinsdag 21 graden wordt (in uitbundige stemming uiteraard). En ik heb wel 5x uitgebreid aan moeten horen hoe fijn het is dat het weer langer licht is en wordt etc..
Alle reacties Link kopieren
Ja bah Liv.. hier ook echt totaal mijn dag niet. Vreselijk dat gezemel over de Lente...
Ik vroeg me vandaag af waarom ik me toch zo depri voel de laatste tijd maar toen besefte ik me ineens weer dat dit helemaal niet mijn tijd is.
Alsof ik het dan toch probeer het weg te stoppen en heb ook niet altijd zin om mijn stempel erop te drukken dat ik meer Herfst/Winter liefhebber ben.
Maar hier kan dat wel...

Nu zag ik trouwens wel dat het volgens mij maar 2 dagen rond die temperatuur is, volgens mij daarna weer rond de 12 graden....
Alle reacties Link kopieren
Net even gekeken, 4 dagen rond de 19 graden en 1 dag 22 :-?
Daarna zie ik weer 10 graden staan en beetje temperatuur schommelingen dus gelukkig zet het nog niet door.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lotgenoten,
Getver getver de zomertijd gaat dit weekend weer in. En de voorspellingen kloppen nooit dus gewoon 12 graden graag :-D
Alle reacties Link kopieren
Komende nacht gaat de zomertijd weer in. Bah. Weg knusse avonden. Weg rust.
Alle reacties Link kopieren
HIer ook in mineur, de gevreesde dag is aangebroken. Aftellen maar weer naar het moment dat we de langste dag hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het enige voordeel is dat het volgende week maar 3 dagen rond de 20 graden wordt en daarna weer richting 10 graden gaat.
Laat april dan ook asjeblieft nog een beetje zo zijn dan zijn we alweer een maand verder en dan een wisselvallige mei (en juni en juli... :D )
Hopelijk gaat vandaag voor de laatste keer die stomme rot zomertijd in en leven we vanaf oktober voor altijd in de juiste tijd! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
27-03-2021 15:13
Komende nacht gaat de zomertijd weer in. Bah. Weg knusse avonden. Weg rust.
Nou inderdaad, gaan we weer elke dag bbq-feestjes krijgen. Ze staan nu al wekelijks aan. En dat kindergegil tot 23 uur ‘s avonds. Bah. Was het maar weer september.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
27-03-2021 16:59
Hopelijk gaat vandaag voor de laatste keer die stomme rot zomertijd in en leven we vanaf oktober voor altijd in de juiste tijd! :cheer:
Als ze niet voor permanent zomeruur kiezen ...
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
27-03-2021 17:47
Als ze niet voor permanent zomeruur kiezen ...
Dat lijkt me helemaal vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
27-03-2021 15:13
Komende nacht gaat de zomertijd weer in. Bah. Weg knusse avonden. Weg rust.
Ja, inderdaad: weg rust.

Ieder jaar weer ben ik mei/juni zwaar oververmoeid door alle prikkels.

Dit jaar is dat nu al begonnen, mede door alle voortdurende coronamaatregelen.

Kan ik slaap worden gebracht tot september?? :zzz:
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 05-07-2021 23:10
90.91% gewijzigd
Herkenbaar. Iedereen begrijpt herfstdepressie en winterdepressie, maar ik heb dat juist zodra de dagen langer worden en de temperaturen hoger. Vreselijk.
Het voelt als een soort druk om zichtbaarder en vrolijker te zijn, en juist daardoor voel ik me meer verwijderd van de wereld. Het wordt ook echt niet begrepen, behandelaars gaan er al klakkeloos vanuit dat ik in het seizoen dat nu start me beter zal voelen, als ik maar de zon voel. Die wil ik helemaal niet voelen, ik word er alleen maar verdrietiger van.
Alle reacties Link kopieren
Precies dat Mimosa.. zoo vermoeiend.
Is eigenlijk hetzelfde als dat je tegen iemand met een Winterdepressie in de Herfst/Winter continu gaat zeggen:'Heerlijk weer he'
Maar dat begrijpen mensen dan wel..

Het zou van mij echt het hele jaar Herfst of Kerstsfeer mogen zijn.
Zodra de dagen weer korter worden neemt mijn energie toe en verdwijnt die sombere sluier in mijn hoofd.
Maar inderdaad als de dagen gaan lengen.. zodra het ergens in juli is kan ik het júist beter handelen omdat je dan in ieder geval weer af kan tellen...
Maar die aanloop en de klok die vooruit gaat pfff
yesss wijzigde dit bericht op 27-03-2021 19:17
2.02% gewijzigd
Vind het ook vreselijk dat het weer zover is :(
Verschrikkelijk ja, ik vind dat ook altijd een heel somber en vervelend moment, als die klok vooruit gaat. Op het moment dat ik de klokken in huis vooruit moet gaan zetten voelt dat als definitief er niet meer onderuit kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een vlag had, hing ik 'm halfstok ;-D
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is er dit topic.. ken ook niemand die het zo heeft als ik.

Maar een positieve noot.. gelukkig valt het qua temperaturen nog mee.
Volgens mij was het vorig jaar al meer Lente achtig en we zitten nu al bijna in april dus misschien gaan we geluk krijgen en zet het Lente weer voorlopig nog niet door.

De komende twee weken ziet er nog niet eens zo slecht uit op die paar dagen na dan.
Zolang het wisselvallig blijft dan is het ook wat beter te handelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven