Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook meer last van de gedachte aan de zomer dan dat het zover is, lijkt wel. In de zomer kan ik aftellen net als yess
Alle reacties Link kopieren
Pfff voel me ook de hele tijd zo nerveus, alsof elk moment weer wat kan gebeuren ofzo. Dit voelt inderdaad heel onbestemd, het afwachten wat er gaat gebeuren met al die zon.

Vorige week een paar dagen weg geweest en eerlijk was de zon wel een stuk beter te verdragen zonder alle overlast die het anders meebrengt. Dat was een hele opluchting, kan niet wachten tot we kunnen verhuizen. Wat een contrast, eigenlijk tegen de zomer opzien maar er ook naar uitkijken door verhuizing :-D En dan gewoon rustig binnen kunnen zitten op zonnige dagen.

Zien jullie ook zo op tegen de zomertijd? Ineens een uur eerder opstaan en ook nog een uur langer licht 's avonds. Het zou al zo fijn zijn als het op tijd donker werd...
Het dondert en bliksemt hier en een zware regenbui. Heerlijk hoor :heart:
Utopia2016 schreef:
08-03-2021 19:08
Ik heb ook meer last van de gedachte aan de zomer dan dat het zover is, lijkt wel. In de zomer kan ik aftellen net als yess
Ik heb het juist andersom. Een fris lentezonnetje vind ik wel lekker (ondanks de mega hooikoorts) en doet bij mij nog geen alarmbellen rinkelen, maar als het eenmaal warm is lijkt het oneindig. Zeker de zomers van afgelopen jaar, waarin dan het onweer of temperatuurdaling wordt voorspeld waar je zo naar uit kijkt en dan zie je die voorspelling steeds weer naar achteren geschoven worden.

Alsof je een marathon hebt gelopen en de de finish ziet, maar één of andere lul verplaatst het lint steeds een meter naar achteren, waardoor je er steeds net niet bij kan
Ik weet dat niet iedereen me hier wil maar ik wilde even zeggen... Geniet!

Wat is het heerlijk weer. :heart:
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
13-03-2021 06:28
Ik heb het juist andersom. Een fris lentezonnetje vind ik wel lekker (ondanks de mega hooikoorts) en doet bij mij nog geen alarmbellen rinkelen, maar als het eenmaal warm is lijkt het oneindig. Zeker de zomers van afgelopen jaar, waarin dan het onweer of temperatuurdaling wordt voorspeld waar je zo naar uit kijkt en dan zie je die voorspelling steeds weer naar achteren geschoven worden.

Alsof je een marathon hebt gelopen en de de finish ziet, maar één of andere lul verplaatst het lint steeds een meter naar achteren, waardoor je er steeds net niet bij kan
Ja, dit heb ik ook. En in het ergste geval begint dat al in april. Kan me herinneren dat ik jaren geleden een paar dagen voor Koninginnedag al met zoon bij een recreatieplas lag, omdat het 30 graden was.....

Vreselijk!

Pas half augustus begin ik met soort van 'aftellen', al kan het ook dan nog erg warm zijn, weten we van afgelopen zomer... :|
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-03-2021 10:05
Ik weet dat niet iedereen me hier wil maar ik wilde even zeggen... Geniet!

Wat is het heerlijk weer. :heart:
Wat lief, dank je wel! Door je eerste opmerking denk ik misschien dat dit niet jouw standaard topic is, maar omdat je het zelf ook heerlijk weer vindt, voor jou hetzelfde!

Dit is wel echt mijn weer :-D
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 13:07
96.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
13-03-2021 06:28
Alsof je een marathon hebt gelopen en de de finish ziet, maar één of andere lul verplaatst het lint steeds een meter naar achteren, waardoor je er steeds net niet bij kan
:-D mooi omschreven, zie het helemaal voor me!

En de winter is dan vergelijkbaar met een mooie wandeling waar je van wilt genieten.
"Oh, je dacht een lekker lange wandeling te gaan maken. Grapje, de wandeling is maar 100 meter.
dagdromer1986 schreef:
13-03-2021 16:18
:-D mooi omschreven, zie het helemaal voor me!

En de winter is dan vergelijkbaar met een mooie wandeling waar je van wilt genieten.
"Oh, je dacht een lekker lange wandeling te gaan maken. Grapje, de wandeling is maar 100 meter.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Nog even genieten van fris weer voor de lente komt wat eind Maart en April heel logisch is daar kan ik mee leven in plaats van in Februari
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heerlijk!
Ik moest wel even lopend door de regen, maar dat nam ik voor lief!
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor. Ben al avonden aan een stuk in de regen aan het wandelen.
Ik kom echt helemaal bij nu die zon zich af en toe eindelijk eens laat verjagen door grijs, rustig weer.
Alle reacties Link kopieren
Moest ook aan jullie denken, dankbaar voor het weer en dat de Lente nog even op zich laat wachten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet er nog even van dat het nog relatief vroeg donker is. Over 1,5 week is dat pas rond 20.30 uur het geval en dat wordt de komende maanden alleen maar erger....
Inmiddels wel verduisterende rolgordijnen op slaapkamer hangen, alleen sluiten die niet helemaal aan, waardoor als de zon schijnt er alsnog een bak licht naar binnen komt. Toch ook mijn dunne overgordijnen maar gaan vervangen voor donkere en/of verduisterende versie.

Ik wilde vanmiddag heel graag wandelen, maar had/heb enorme buikpijn door menstruatie, dus heb mijn hoop gevestigd op het weekend :)

Dat de lente nog maar even wegblijft... :P (of is dat de goden verzoeken? :O )
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
17-03-2021 19:22
Ik geniet er nog even van dat het nog relatief vroeg donker is. Over 1,5 week is dat pas rond 20.30 uur het geval en dat wordt de komende maanden alleen maar erger....
Inmiddels wel verduisterende rolgordijnen op slaapkamer hangen, alleen sluiten die niet helemaal aan, waardoor als de zon schijnt er alsnog een bak licht naar binnen komt. Toch ook mijn dunne overgordijnen maar gaan vervangen voor donkere en/of verduisterende versie.

Ik wilde vanmiddag heel graag wandelen, maar had/heb enorme buikpijn door menstruatie, dus heb mijn hoop gevestigd op het weekend :)

Dat de lente nog maar even wegblijft... :P (of is dat de goden verzoeken? :O )
Dat probleem heb ik ook!
Heel raar aangezien ze dubbel gevoerd zijn. Maar je kunt er gewoon doorheen kijken als het ware, net als bij een licht doorschijnend t-shirt.
Slecht voorbeeld misschien, maar ik zou niet weten hoe je het anders uit moet leggen..
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
17-03-2021 20:52
Dat probleem heb ik ook!
Heel raar aangezien ze dubbel gevoerd zijn. Maar je kunt er gewoon doorheen kijken als het ware, net als bij een licht doorschijnend t-shirt.
Slecht voorbeeld misschien, maar ik zou niet weten hoe je het anders uit moet leggen..
Hier schijnen ze niet door, maar er valt zonlicht langs doordat ze niet volledig kunnen aansluiten op het kozijn.
Heb je wel de verduisterende versie? En niet half-transparant?
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
18-03-2021 20:50
Hier schijnen ze niet door, maar er valt zonlicht langs doordat ze niet volledig kunnen aansluiten op het kozijn.
Heb je wel de verduisterende versie? En niet half-transparant?
https://www.voordeelgordijnen.nl/p/gord ... Blauw.aspx

Exact deze heb ik.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik mijn ouders het bestellen heb laten uitzoeken. Natuurlijk wel aangegeven wat ik wilde en meegezocht, maar voor de rest heb ik er echt 0 verstand van.
Maar aangezien er dus (lichtelijk) zonlicht doorheen komt vermoed ik dat er geen extra voering in zit? Aan de andere kant. als ik alles dicht heb en mijn ouders komen even langs vinden ze het heel donker. Ze doen hun werk dus wel degelijk!
Ligt er misschien ook aan of je er de hele dag in zit of nét binnenkomt/thuiskomt
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 03-07-2021 22:14
98.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
18-03-2021 21:59
https://www.voordeelgordijnen.nl/p/gord ... Blauw.aspx

Exact deze heb ik.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik mijn ouders het bestellen heb laten uitzoeken. Natuurlijk wel aangegeven wat ik wilde en meegezocht, maar voor de rest heb ik er echt 0 verstand van.
Maar aangezien er dus (lichtelijk) zonlicht doorheen komt vermoed ik dat er geen extra voering in zit? Aan de andere kant. als ik alles dicht heb en mijn ouders komen even langs vinden ze het heel donker. Ze doen hun werk dus wel degelijk!
Ligt er misschien ook aan of je er de hele dag in zit of nét binnenkomt/thuiskomt
Ah, jij hebt het over overgordijnen en ik over rolgordijnen :)

Jouw gordijnen zijn voor 96 % verduisterend staat er. Ik heb laatst een paar staaltjes van stof ontvangen. Die zijn ook voor ongeveer 90 % verduisterend, maar als je die tegen het licht houdt en je hand erachter doet, zie je die er goed doorheen. Voor de woonkamer prima, maar de zon komt op aan de kant van mijn slaapkamer en dan is het niet genoeg helaas. Met verduisterde voering wordt het flink wat duurder.

En klopt, ik vind het nu ook nog vrij licht op mijn slaapkamer, maar als ik de rolgordijnen omhoog doe, merk ik toch wel dat ze behoorlijk wat licht tegenhouden :D
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ik het de komende weken zo eens bekijk, valt het nog wel mee. Komende week niet hoger dan 14 graden, week erna niet hoger dan 12. En veel wolken. En de nachten nog lekker koel. Jammer van die klok die vooruit gaat.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
21-03-2021 19:40
Nou, als ik het de komende weken zo eens bekijk, valt het nog wel mee. Komende week niet hoger dan 14 graden, week erna niet hoger dan 12. En veel wolken. En de nachten nog lekker koel. Jammer van die klok die vooruit gaat.
Hier hetzelfde, heerlijk vooruitzicht!
Gister bijna de hele dag zon, word ik toch minder vrolijk van..
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
21-03-2021 19:40
Nou, als ik het de komende weken zo eens bekijk, valt het nog wel mee. Komende week niet hoger dan 14 graden, week erna niet hoger dan 12. En veel wolken. En de nachten nog lekker koel. Jammer van die klok die vooruit gaat.
Dat is wel fijn. Ik zag bij een bericht van de Linda dat er een droog zonnig voorjaar is voorspeld en dan ook nog in zo’n hallelujah jubeltoontje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Ik zie enorm op tegen de komende maanden. Heeft geen enkele zin, ik weet het, maar het 'gebeurt gewoon'. Steeds langer licht; daar heb ik veel moeite mee.

Wil ook niet steeds de weerberichten checken, maar toch doe ik het :$

Afgelopen weekend waren mijn buren in de tuin bezig. Geen probleem, maar moet dat met de radio aan en dan dusdanig dat ik de tekst kan verstaan?
Dan krijg ik nog meer de zenuwen voor het komende halfjaar. Krijsende kinderen, muziek, vuurkorven....Bah bah bah.

Ik moet een andere mimdset hebben, ik weet het, maar vind het ontzettend moeilijk. Gelukkig mag ik hier klagen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Zag net iemand op het forum klagen dat er vanaf oktober amper zon is. Sorry, maar dan denk ik toch echt; doe even normaal.

Het is niet dat het nonstop bewolkt is geweest (jammer genoeg)

Ik kan echt snappen dat mensen zon willen hoor, maar dat overdreven gezeur altijd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven