Kinderfeestje vragen

15-09-2020 20:14 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter word 5. Ze wil een kinderfeestje bij balorig. Kinderfeestjes zijn nieuw voor mij dus wat vragen.

Op welke dag is dat het beste om te doen? Weekend? Doordeweeks na school?

Van hoe laat tot hoelaat word dit meestal gedaan (friet en snack zit er ook bij)

Worden kinderen gebracht en gehaald naar de locatie door ouders? Ik heb geen auto. De balorig is op 5 min fietsen van school.

Verder wil ze wat kinderen uit haar klas uitnodigen die ik niet ken. De ouders wel van zien maar nooit gesproken op een hallo na. Ze speelt af en toe met ze op school niet veel. Zouden jullie de ouders aanspreken en die kinderen uitnodigen?

Sorry als dit stomme vragen zijn. Ben nogal onzeker over hoe het moet. En vrij verlegen met aanspreken van nieuwe mensen vandaar graag advies Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 11:55
Waarom verlangen veel mensen toch naar een leeg huis? Feestje uitbesteden, wegbrengen zodat je geen ouders hoeft te ontvangen..
Maar die huizen zijn 160 uur per week al alleen voor het gezin (er vanuit gaande dat je wekelijks maar een uur of 8 gasten hebt) moet dat echt die ene keer per jaar ook nog?
Kan juist zo leuk zijn, een feestelijk huis vol. Mooie herinneringen.
Ja, gaaf. Acht jongens van een jaar of 8-9 in een woonkamer van 5 bij 5 of zo. Het taart eten voordat ze naar de activiteit gingen zal ik nooit vergeten.

En nooit meer herhalen....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles al gelezen, maar als je het op woensdagmiddag doet, kun je dan met de kinderen ook lopend naar Balorig?

Ik zou het echt heel irritant vinden als ik mijn kind eerst uit school moest halen en dan een uur later naar een feestje brengen.... Ophalen is uiteraard geen probleem en brengen op een zaterdag ook niet. En het gaat er niet eens om dat ik werk (en misschien de BSO heb afgezegd voor het feestje) want ik vind altijd wel iemand waar kind de tijd zou kunnen overbruggen, maar het is zo veel gedoe.
Neem iemand voor jezelf mee. Wel zo gezellig :)
Nadiachal schreef:
15-09-2020 20:30
Utakar ja tijd gaat snel! Weet nog dat ik zwanger en onzeker voor het eerst een topic opende hier. Meeste is goedgekomen.

Dochter is nogal verlegen en durft zelf geen uitnodigingen uit te delen of kinderen te vragen, op haar beste vriendin na. Het zelf dan doen? Of dochter helpen en het samen doen? Zet ik op de uitnodiging erbij of ze willen bevestigen of ze komen?

Hier is school elke dag 02.00 klaar. Wat zou dan beste zijn qua tijdstip? En weekend hoeveel uurtjes?

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik zou ze samen in de brievenbus stoppen bij de kinderen, dan heb je ook geen scheve gezichten op school.
permis schreef:
16-09-2020 11:55
Waarom verlangen veel mensen toch naar een leeg huis? Feestje uitbesteden, wegbrengen zodat je geen ouders hoeft te ontvangen..
Maar die huizen zijn 160 uur per week al alleen voor het gezin (er vanuit gaande dat je wekelijks maar een uur of 8 gasten hebt) moet dat echt die ene keer per jaar ook nog?
Kan juist zo leuk zijn, een feestelijk huis vol. Mooie herinneringen.
De vriendjes van mijn vijf-jarige kind. Die het kind heeft uitgekozen. Die volwassenen die bij dat kind horen zijn dus niet mijn vrienden.
liane77 schreef:
16-09-2020 13:02
Ik typte ook 'hier', bij ons op de basisschool. Eigenlijk ook dat het inclusief eten was. Nee, was niet per feestje verschillend. Ouders genodigden brengen, ouders jarige brengen thuis. Geen grote school/groep, vaak dezelfde kinderen. Scheelde weer vragen, alhoewel vaak wel op het kaartje iets stond als: "Je wordt met volle maag rond... uur weer thuis gebracht".
Dat weet ik en ik vind het nog steeds raar.
Alle reacties Link kopieren
Hier onlangs het eerste kinderfeestje gehad van mijn dochter. Onze kinderen schelen niet zoveel. Ze wilde graag een feestje thuis vieren. We hebben 5 meisjes uitgenodigd waarvan er 4 konden. We deden het op de zaterdag maar dit komt ook zodat man mee kon helpen. Het duurde 4 uurtjes. En het was intensief, haha! Vergelijking met onze zoon, die wilde wel buiten de deur met allemaal jongens. Haha je merkt wel verschil met meisjes en jongens maar dat is mijn ervaring. Ik weet wel want heb zelf ook geen rijbewijs dat ik bij mijn zoon ze gevraagd hebben of ze de kinderen konden ophalen.

Ik twijfelde ook over op een zaterdag maar nu is dochter uitgenodigd voor twee kinderfeestjes en ze doen het ook op de zaterdag. Denk dat het niks uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
16-09-2020 14:57
Dat weet ik en ik vind het nog steeds raar.
en dus doe jij het op jouw manier
mommy2014 schreef:
16-09-2020 15:30
Hier onlangs het eerste kinderfeestje gehad van mijn dochter. Onze kinderen schelen niet zoveel. Ze wilde graag een feestje thuis vieren. We hebben 5 meisjes uitgenodigd waarvan er 4 konden. We deden het op de zaterdag maar dit komt ook zodat man mee kon helpen. Het duurde 4 uurtjes. En het was intensief, haha! Vergelijking met onze zoon, die wilde wel buiten de deur met allemaal jongens. Haha je merkt wel verschil met meisjes en jongens maar dat is mijn ervaring. Ik weet wel want heb zelf ook geen rijbewijs dat ik bij mijn zoon ze gevraagd hebben of ze de kinderen konden ophalen.

Ik twijfelde ook over op een zaterdag maar nu is dochter uitgenodigd voor twee kinderfeestjes en ze doen het ook op de zaterdag. Denk dat het niks uitmaakt.
4 uur is ook veel en veel te lang voor een feestje voor kleuters.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
16-09-2020 16:15
4 uur is ook veel en veel te lang voor een feestje voor kleuters.
Helemaal eens. Eventueel 2,5 of 3 als je het inclusief eten hebt, maar dat is al op het randje wat mij betreft. Stoppen op het hoogtepunt werkt het beste!
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
16-09-2020 15:30
Hier onlangs het eerste kinderfeestje gehad van mijn dochter. Onze kinderen schelen niet zoveel. Ze wilde graag een feestje thuis vieren. We hebben 5 meisjes uitgenodigd waarvan er 4 konden. We deden het op de zaterdag maar dit komt ook zodat man mee kon helpen. Het duurde 4 uurtjes. En het was intensief, haha! Vergelijking met onze zoon, die wilde wel buiten de deur met allemaal jongens. Haha je merkt wel verschil met meisjes en jongens maar dat is mijn ervaring. Ik weet wel want heb zelf ook geen rijbewijs dat ik bij mijn zoon ze gevraagd hebben of ze de kinderen konden ophalen.

Ik twijfelde ook over op een zaterdag maar nu is dochter uitgenodigd voor twee kinderfeestjes en ze doen het ook op de zaterdag. Denk dat het niks uitmaakt.
En een gemixt feestje? Hoe merk je dat?
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
16-09-2020 12:07
Het klopt wat je zegt hoor, het kan heel leuk zijn. Alleen is een huis vol opgewonden kinderen vooral leuk als het niet al te lang duurt.
Ik ben nogal een perfectionist dus ik was vooraf aan de thuisfeestjes al een poos zenuwachtig of ik alles wel goed had georganiseerd, of de kinderen het wel naar hun zin zouden hebben etc. Als het feestje dan afgelopen was, was ik best opgelucht. Tegelijkertijd genoten we natuurlijk ook van de kinderen en achteraf met de ouders, maar het was wel erg intensief en vond het best fijn als alles achter de rug was.
Bij feestjes die we buiten de deur gaven, was alles altijd goed geregeld en hoefde ik niet wakker te liggen vanwege de organisatie.

Ik kan me voorstellen dat de grootte van je huis en de afmeting/aanwezigheid van een buitenruimte ook invloed heeft op de feestvreugde als je een thuisfeestje organiseert.
Ja dat laatste zal wel inderdaad. Als je heel klein huisje hebt misschien onhandig (helemaal in deze tijd). Maar dan is het sowieso lastig met bijvoorbeeld feesten en etentjes natuurlijk... doe je dat doorgaans dan allemaal elders?
Ben ik best benieuwd naar. Houden mensen die kinderfeestjes uitbesteden ook volwassen vrienden buiten de deur?


Wat betreft organisatie, ik kan me zelf niet voorstellen dat je ook maar minuut zorgen hebt van een feestje voor kleine kinderen. Wat lekkers, slingers en vrolijkheid, meer heb je niet nodig. Maar naar wat ik hier lees bezorgt het mensen heel wat stress.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 19:32
Houden mensen die kinderfeestjes uitbesteden ook volwassen vrienden buiten de deur?
Nee, maar ik hou de vrienden en vriendinnen van mijn dochter ook niet buiten de deur. Kinderen zijn altijd welkom om te komen spelen, maar ons huis is niet enorm geschikt voor partijtjes, althans, niet voor het soort partijtjes dat mijn dochter vaak wil (en nee, dat zijn geen decadente over the top feestjes met een springkussen, clowns en een olifant of wat je ook altijd in die programma's ziet, maar we hebben vaak wel wat meer ruimte nodig dan we hier in ons smalle woonkamertje hebben).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 19:32
Ja dat laatste zal wel inderdaad. Als je heel klein huisje hebt misschien onhandig (helemaal in deze tijd). Maar dan is het sowieso lastig met bijvoorbeeld feesten en etentjes natuurlijk... doe je dat doorgaans dan allemaal elders?
Ben ik best benieuwd naar. Houden mensen die kinderfeestjes uitbesteden ook volwassen vrienden buiten de deur?
Nee, maar 4 is wel de max.
permis schreef:
16-09-2020 19:32
Wat betreft organisatie, ik kan me zelf niet voorstellen dat je ook maar minuut zorgen hebt van een feestje voor kleine kinderen. Wat lekkers, slingers en vrolijkheid, meer heb je niet nodig. Maar naar wat ik hier lees bezorgt het mensen heel wat stress.
Ik heb een rustige zoon, dus ik was totaal niet voorbereid op al zijn vriendjes tegelijk. Op de bank springen, alles uit de kast trekken, en dreigen taart in elkaars gezicht te gooien. Maar misschien valt dat onder vrolijkheid? :-D En ze waren nota bene allemaal al wel eens hier geweest en gaven toen geen blijk van onopgevoed gedrag. Stress heb ik er niet van hoor: ik besloot gewoon bij het volgende feest dat we écht niet meer thuis gingen verzamelen, maar lekker alles op locatie zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 19:32
Ja dat laatste zal wel inderdaad. Als je heel klein huisje hebt misschien onhandig (helemaal in deze tijd). Maar dan is het sowieso lastig met bijvoorbeeld feesten en etentjes natuurlijk... doe je dat doorgaans dan allemaal elders?
Ben ik best benieuwd naar. Houden mensen die kinderfeestjes uitbesteden ook volwassen vrienden buiten de deur?


Wat betreft organisatie, ik kan me zelf niet voorstellen dat je ook maar minuut zorgen hebt van een feestje voor kleine kinderen. Wat lekkers, slingers en vrolijkheid, meer heb je niet nodig. Maar naar wat ik hier lees bezorgt het mensen heel wat stress.
Je kunt beter 30 mensen van 30 in je huis hebben, dan 5 van 5

Ik.vind mijn eigen verjaardagen erg leuk, vier ze graag, maar het is volstrekt anders dan kinderfeestjes.
Maar misschien heb ik wel brave vrienden? Allemaal.zindelijk, springen niet op de bank, lusten alles, schreeuwen niet, pakken niet elkaars spullen af, gooien niet allemaal minstens 1x een beker om, bij voorkeur door de bak nibbits
Alle reacties Link kopieren
Een gemixt feestje hebben we nog niet gehad. En ik vind 2 a 2,5 uur echt kort maar dat ligt dan aan mij denk ik. Voor de volgende keer weten we dat we het buiten huis gaan doen maar de kids hebben zich vermaakt en het was geslaagd dat is het belangrijkste :)
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 08:32
Als jij alleen vrij neemt is voldoende hoor! Of hij alleen. Beide is zwaar overdreven, met vier jaar kun je bijvoorbeeld 3 of 4 andere kleuters uitnodigen en wat spelletjes doen. Ze zijn nog klein, alles is mooi en leuk.

Cadeautjes verstoppen , zingen, lekkers, spelletjes met prijsjes (voor iedereen ;-) nog even zelf laten spelen, op laten halen, klaar.
Haha nou, zal best dat jij je hand daar niet voor omdraait, maar no way dat ik zo'n feestje alleen ga staan doen. Ik vind een speelafspraakje met 1 of 2 onbekende kleuters een paar uur bij ons thuis al enorm wennen. ;-D (Al gaat dat op zich verder wel prima, maar erg relaxed vind ik t nog niet)
happyapple wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:31
5.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werd na de berichten op dit forum ook nerveus over kinderfeestjes maar dat bleek nergens voor nodig. Tot nu toe 4 thuisfeestjes gehad en was altijd superrelaxed. Kan me voorstellen dat het met een groep 8/9 jarigen anders ligt maar die kleintjes vinden alles leuk en vermaken zichzelf. Misschien ligt t aan t soort vriendjes, maar hier gaat het er dus altijd harmonieus aan toe en kunnen man en ik rustig koffie drinken.

We hebben t dan over 1 kleuter met 4 a 5 gasten + broer(tje), feestje van ca 3 uur op zaterdagmiddag. Cake versieren, kadootjes verstoppen, activiteit buiten, en vooral lekker vrij spelen. Evt nog eten, en dat was het. Dweil door de kamer en klaar. Maar idd in een flat van 60m2 zou ik t er waarschijnlijk niet op gokken en elders heengaan.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zelf nog babysitte en meehielp met de feestjes bij mijn vast oppas-gezin heb ik toch écht 1 ding besloten.

Nooit in eigen huis en altijd zorgen voor minstens 2 stel extra handen.
Of er nu 3 kinderen rondlopen of 20.

De ene moet naar 't toilet en kan dat niet alleen, de andere stoot een beker om, nog 1 moet een schaar te pakken krijgen en in zijn vinger knippen, er zijn er altijd wel 2 die je uit elkaar moet vissen omdat ze anders elkaars ogen uitkrabben, er hangt er tegelijk nog 1 aan je been, er wordt moeilijk gedaan over no-matter-welk-eten, het eten of de chips vliegt de kamer rond, ... en dat 3 uur aan een stuk.

Smijt ze allemaal Ballorig in en je hoort ze al een pak minder.
Hoogstens bij 't diner. Want de ene lust geen friet, de andere geen frikandel die standaard bijgeleverd is, de ene pakt mayo maar wil eigenlijk ketchup, er is geen cocktail-saus en dat moeten ze uiteraard een half uur laten horen, ze gooien hun appelsap over hun bord, ...



Ik was altijd gesloopt na zo'n vrolijk verjaardagsfeestje :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
permis schreef:
16-09-2020 19:32
Ja dat laatste zal wel inderdaad. Als je heel klein huisje hebt misschien onhandig (helemaal in deze tijd). Maar dan is het sowieso lastig met bijvoorbeeld feesten en etentjes natuurlijk... doe je dat doorgaans dan allemaal elders?
Ben ik best benieuwd naar. Houden mensen die kinderfeestjes uitbesteden ook volwassen vrienden buiten de deur?


Wat betreft organisatie, ik kan me zelf niet voorstellen dat je ook maar minuut zorgen hebt van een feestje voor kleine kinderen. Wat lekkers, slingers en vrolijkheid, meer heb je niet nodig. Maar naar wat ik hier lees bezorgt het mensen heel wat stress.
Ik ben van mijzelf best een stresskip eigenlijk, maar ik ken ook genoeg mensen die hun hand niet omdraaien voor een feestje thuis. Wij geven ook niet heel vaak feestjes voor volwassenen thuis trouwens, zo nu en dan een etentje en een feestje zo om de zoveel grote-mensen-verjaardagen.
Zou willen dat ik wat makkelijker was daarin, maar helaas moet ik mijzelf accepteren als de stresskip die ik ben. Probeer mijn gezin er niet mee lastig te vallen, en dan helpt het bijvoorbeeld als ik kinderfeestjes buiten de deur organiseer. Vond mijn dochter ook heel leuk overigens.

We wonen niet heel klein, dus daar ligt het niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Een korte samenvatting van het feestje van mijn zoon (5) vanmiddag:

12.15u school uit, kinderen opgehaald. 1 huilende kleuter, want mama is er niet (klopt, want mama is aan het werken en je gaat met ons mee)
12.30u thuis, even spelen in de tuin, dan lunch in de tuin. 1 kleuter totaal in paniek want hij is bang voor onze kat, én voor wespen. Helaas hadden de wespen besloten dat de lunchtafel de hotspot was. Na 15 minuten proberen en steeds groter wordende paniek heeft betreffende jongetje binnen gegeten.
13.00u 3e huilende kleuter (weer een andere ;)), zegt te zijn gestoken door een wesp in zijn lip. Viel gelukkig mee, meer schrik, en geen steek. Kleuter 2 wil naar huis.

Tegen deze tijd was ik dus al half gesloopt, en had ik zelf nog niets gegeten.

13.30u naar grote speeltuin met de auto. Kinderen zien speeltuin, en zijn weg.
Heerlijk gespeeld tot 16u, met tussendoor ijsjes en chips, en af en toe een traan want gevallen/ gebotst/ natte broek.

Dat uurtje thuis duurde voor mijn gevoel 2 keer zo lang als de 2,5 uur in de speelboerderij.

Was wel erg blij dat we de kinderen daar op hebben laten halen, geen rondje meer door t dorp achteraf, ik was kapot.
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
16-09-2020 20:27
Haha nou, zal best dat jij je hand daar niet voor omdraait, maar no way dat ik zo'n feestje alleen ga staan doen. Ik vind een speelafspraakje met 1 of 2 onbekende kleuters een paar uur bij ons thuis al enorm wennen. ;-D (Al gaat dat op zich verder wel prima, maar erg relaxed vind ik t nog niet)
Maar als jij het stressen vindt kan je man het toch gewoon alleen doen, hoor je de verhalen wel als je van je werk thuis komt in opgeruimd huis!

Geldt voor meer moeders hier. Misschien lekker aan de mannen overlaten. Grote kans dat die er geen seconde van wakker liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het afgelopen 2 jaar thuis gehouden (nou ja, dit jaar uurtje in het bos) en dat gaat eigenlijk prima.

Ik denk dat het als ze ouder zijn juist wel chiller is. Dan hebben ze een wat langere aandachtsspanne
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 22:27
Maar als jij het stressen vindt kan je man het toch gewoon alleen doen, hoor je de verhalen wel als je van je werk thuis komt in opgeruimd huis!

Geldt voor meer moeders hier. Misschien lekker aan de mannen overlaten. Grote kans dat die er geen seconde van wakker liggen.
Mijn man zal er inderdaad niet van wakker liggen, maar er ook zeker niet in zijn eentje aan beginnen... ;-D
Dus dan toch maar gewoon samen lijkt me... ;-D
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
16-09-2020 22:34
Mijn man zal er inderdaad niet van wakker liggen, maar er ook zeker niet in zijn eentje aan beginnen... ;-D
Dus dan toch maar gewoon samen lijkt me... ;-D
Zo deden wij het ook.
Gedeelde smart :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven