Kinderfeestje vragen

15-09-2020 20:14 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter word 5. Ze wil een kinderfeestje bij balorig. Kinderfeestjes zijn nieuw voor mij dus wat vragen.

Op welke dag is dat het beste om te doen? Weekend? Doordeweeks na school?

Van hoe laat tot hoelaat word dit meestal gedaan (friet en snack zit er ook bij)

Worden kinderen gebracht en gehaald naar de locatie door ouders? Ik heb geen auto. De balorig is op 5 min fietsen van school.

Verder wil ze wat kinderen uit haar klas uitnodigen die ik niet ken. De ouders wel van zien maar nooit gesproken op een hallo na. Ze speelt af en toe met ze op school niet veel. Zouden jullie de ouders aanspreken en die kinderen uitnodigen?

Sorry als dit stomme vragen zijn. Ben nogal onzeker over hoe het moet. En vrij verlegen met aanspreken van nieuwe mensen vandaar graag advies Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het echt niet thuis na het half uurtje cadeautjes geven en taart eten in huis voor het bezoek aan de binnenspeeltuin.
Zes vijfjarige meisjes plus een eigen 3-jarige dochter. Wat een drukte, opwinding en pestherrie. En dat was bij mijn rustige oudste. Jongste kiest om mee te spelen de drukste jongens en meisjes uit de klas uit, die wil ik al helemaal niet tegelijk thuis.

Maar schoonzus deed het wel thuis en had 5 rustig knutselende meisjes in huis. Verschilt dus ook echt per type vriendinnen. Nichtje heeft heel rustige timide vriendinnetjes. Oudste Dochter heeft meiden als vriendinnen die met spelen heel lief zijn (twee tegelijk Gaat ook prima), maar ook een paar die drukker zijn en de rest meesleuren. Oh en er hebben er 2 een hekel aan knutselen en tekenen, dat helpt ook niet thuis).

Ik zou dus thuis alleen doen als er een aanzienlijk deel buiten kan. En dochter is van december dus dat risico neem ik niet.
Dochter heeft wel feestjes van anderen thuis gehad. Maar die waren beide in de zomer jarig en 1 woont tegenover de kinderboerderij en de ander woont in een naburig dorp en heeft een megatuin waar het hele feestje plaatsvond.
Alle reacties Link kopieren
Dat scheelt wel idd, wij hebben een grote tuin en feestje in de nazomer. Dan kunnen ze parcours in de tuin, op de een of andere manier vinden ze dat allemaal het allerleukste wat er is.
Wij hebben 2 jarige in de herfst en winter en alle feestjes buiten kunnen doen. Jas aan en gaan. Ik vind het altijd zo raar om het risico in de winter niet te durven nemen ivm het weer. In de zomer kan het net zo goed heel slecht weer zijn.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
17-09-2020 07:54
Wij hebben 2 jarige in de herfst en winter en alle feestjes buiten kunnen doen. Jas aan en gaan. Ik vind het altijd zo raar om het risico in de winter niet te durven nemen ivm het weer. In de zomer kan het net zo goed heel slecht weer zijn.
maar tja, de kans op een koude dag met veel regen is in november toch echt veel groter, dan in juli
Alle reacties Link kopieren
Ja hier zijn ze ook beide midden in de winter jarig, dus ik denk dat het ook eerder ballorig ofzo wordt dan thuis als dat tegen die tijd (nog/weer) kan qua corona.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 08:21
maar tja, de kans op een koude dag met veel regen is in november toch echt veel groter, dan in juli
Inderdaad. Ik snap niet wat er 'zo raar' aan is als je daar rekening mee houdt in de planning.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
2 uur is op die leeftijd lang zat voor een kinderfeestje.
Alle reacties Link kopieren
Een update! Bedankt nog allemaal het is achter de rug en dochter vond het super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven