Gezondheid alle pijlers

Ervaring met clear sensor (geen diabetes)

30-07-2021 16:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft:

https://www.clear.bio/nl/hoe-het-werkt/

Ik heb geen diabetes en geen gezondheidsproblemen maar wel vaak een energietekort en was benieuwd of ik hiermee misschien meer inzicht zou kunnen krijgen daarin.

Wellicht is er iemand die het geprobeerd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit specifiek niet geprobeerd, maar draag nu wel op proef precies zo'n glucosemeter. Is dus 60 euro en dan kun je zelf je glucosespiegel zien. Ook kun je in de (gratis!) app die erbij hoort je eten invullen.
Ik zie dan ook geen toegevoegde waarde van het programma. Als uit de app blijkt dat je spiegels ongezond schommelen, zou ik naar een diëtist gaan, die hebben er veel verstand van, hoogstwaarschijnlijk meer dan iemand op de chat van dit programma.
Misschien handig om eens een maandje jezelf te monitoren. Dit is hetzelfde als de Libre van Abbot toch? Is wel weer een naald die permanent in je huid zit. Ze zijn al zo lang bezig met een sensor die glucose meet door de huid (met een lampje, zonder naald dus). Daar zou ik wel interesse in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
30-07-2021 17:11
Misschien handig om eens een maandje jezelf te monitoren. Dit is hetzelfde als de Libre van Abbot toch? Is wel weer een naald die permanent in je huid zit. Ze zijn al zo lang bezig met een sensor die glucose meet door de huid (met een lampje, zonder naald dus). Daar zou ik wel interesse in hebben.
Misschien heb ik nu geluk en verandert het nog, maar ik voel echt totaal niks van die naald. Als in, ik dacht dat het zetten ervan mislukt was, want ik voelde zelfs geen miniprikje en ik voel ook echt helemaal niks in/op mijn arm.
Bevalt eigenlijk wel goed dus? Is hij gekoppeld aan je smartphone of kan je de sensor zelf ook aflezen? En wat doe je met de data, geeft hij bijv. een signaal als het (gevaarlijk) laag of hoog wordt?
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
30-07-2021 17:11
Ik heb dit specifiek niet geprobeerd, maar draag nu wel op proef precies zo'n glucosemeter. Is dus 60 euro en dan kun je zelf je glucosespiegel zien. Ook kun je in de (gratis!) app die erbij hoort je eten invullen.
Ik zie dan ook geen toegevoegde waarde van het programma. Als uit de app blijkt dat je spiegels ongezond schommelen, zou ik naar een diëtist gaan, die hebben er veel verstand van, hoogstwaarschijnlijk meer dan iemand op de chat van dit programma.
Dan zou voor mij alleen de meter zeker voldoende zijn. Geen specifieke interesse in de begeleiding.

Welke meter heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
30-07-2021 17:26
Bevalt eigenlijk wel goed dus? Is hij gekoppeld aan je smartphone of kan je de sensor zelf ook aflezen? En wat doe je met de data, geeft hij bijv. een signaal als het (gevaarlijk) laag of hoog wordt?
Ja, bevalt heel goed.
Gekoppeld aan de smartphone, sensor zelf zie je niks aan. Je hebt ook losse uitleesapparaatjes, maar telefoon lijkt me verreweg het handigste.
Hij geeft inderdaad een signaal als je glucose te laag of te hoog wordt, die drempelwaardes kun je zelf instellen.
Ik zie al wel welk eten wel en niet goed werkt voor mij. Maar ik ga het nog voorleggen aan een diëtiste, want het avondeten gaat echt vaak mis (piek en dip).
Ik heb hem trouwens vooral aangeschaft om te waarschuwen voor hypo's.
Ik heb jarenlang gedacht dat ik veel angst- en paniekklachten had. Totdat iemand zei: meet je glucose eens. Dat heb ik gedaan tijdens zo'n "paniekaanval" en die bleek 2,2 te zijn :roll:

Het enige nadeel wat ik kan noemen is dat hij nu wel een paar keer per dag een alarm geeft omdat de verbinding tussen sensor en telefoon is weggevallen, terwijl telefoon dan gewoon vlakbij is.
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
30-07-2021 17:30
Dan zou voor mij alleen de meter zeker voldoende zijn. Geen specifieke interesse in de begeleiding.

Welke meter heb jij?
De libre 2 van Abbott
Ik gebruik de Freestyle libre 2. Heb wel diabetes en insulinepomp. Ik gebruik een scanner, want telefoon is te oud voor de app en ga niet speciaal hiervoor een nieuwe telefoon aanschaffen.
Bij mij geeft een waarschuwing als ik op 13mmol zit.
Antoon69 schreef:
30-07-2021 17:11
Misschien handig om eens een maandje jezelf te monitoren. Dit is hetzelfde als de Libre van Abbot toch? Is wel weer een naald die permanent in je huid zit. Ze zijn al zo lang bezig met een sensor die glucose meet door de huid (met een lampje, zonder naald dus). Daar zou ik wel interesse in hebben.
Niet permanent, want na 14 dagen kan je niet meer scannen, dus je haalt de sensor met naald en al uit je huid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de freestyle Libre 2. Ik vind een vingerprik vervelender dan de sensor aanbrengen, eerlijk gezegd. Het is echt een top apparaat. Ik heb zoveel meer inzicht in de invloed van voeding op mijn suikerwaardes, maar ook de invloed van wandelen en sporten. Het verwijderen is overigens vervelender dan het opbrengen.
Melisande2 schreef:
30-07-2021 21:23
Ik heb ook de freestyle Libre 2. Ik vind een vingerprik vervelender dan de sensor aanbrengen, eerlijk gezegd. Het is echt een top apparaat. Ik heb zoveel meer inzicht in de invloed van voeding op mijn suikerwaardes, maar ook de invloed van wandelen en sporten. Het verwijderen is overigens vervelender dan het opbrengen.
Inderdaad wou dat ik eerder mee was begonnen. Het is pas sinds 2 jaar geloof ik dat het ook word vergoed voor diabetes type 2. Voorheen was het alleen voor type 1. Maar nu is als je 4x per dag insuline spuit, dan krijg je het ook vergoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven