Mode & Beauty alle pijlers

wie heeft er ervaring met Vinted?

19-10-2021 21:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb Vinted gedownload en er allemaal mooie kleding opgezet voor een lage prijs. Nu worden sommige dingen als favoriet opgeslagen maar heb nog niks verkocht (zelf wel een hele mooie tas gekocht haha maar de bedoeling was juist wat kleding wegdoen)

Wie heeft er ervaring? Is het een kwestie van geduld, geluk of hebben jullie tips?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou reageren op de mensen die een item als favoriet markeren. Soms gaan ze dan kopen. Mijn ervaring is dat vooral merkkleding goed verkoopt. Veel plezier, het is verslavend:p
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goeie! Wist niet dat dat kom, ga ik meteen doen
Bananabread schreef:
19-10-2021 21:50
Ik zou reageren op de mensen die een item als favoriet markeren. Soms gaan ze dan kopen. Mijn ervaring is dat vooral merkkleding goed verkoopt. Veel plezier, het is verslavend:p

Vreselijk vind ik dat als verkopers dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ok nou gedaan, krijg ik een bericht terug dat het niet hoeft maar of ik in iemands virtuele winkeltje wil komen kijken 😂
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
19-10-2021 21:56
Vreselijk vind ik dat als verkopers dat doen.
Haha ok! Jij nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Vaak wordt het favoriet gezet maar niet of later gekocht. Als 15 a 20 mensen hem als favoriet hebben staan verkoop je het ongeveer (viel mij op in mijn geval).

Je kan mensen een bericht sturen of ze nog meer info willen of de prijs iets verlagen. Als je dat persoonlijk doet naar de mensen die als favoriet hebben gemarkeerd werkt dat vaak ook wel.

Als mensen favoriet hebben gemarkeerd en je hebt hen een bericht gestuurd of de prijs verlaagd maar je verkoopt niet, zou ik na ong een maand je item eraf halen en er weer op zetten. Als iets er net op staat verkoopt het ook vaak.

En maak foto’s dat je het item aan hebt. Dat verkoopt echt sneller dan als het alleen op een hanger hangt.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
19-10-2021 21:56
Vreselijk vind ik dat als verkopers dat doen.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
19-10-2021 21:56
Vreselijk vind ik dat als verkopers dat doen.
Ik ook
Er is al een topic trouwens
geld-recht/vinted-of-marktplaats-voor-k ... ges/474811
SunShine35 schreef:
19-10-2021 21:57
Vaak wordt het favoriet gezet maar niet of later gekocht. Als 15 a 20 mensen hem als favoriet hebben staan verkoop je het ongeveer (viel mij op in mijn geval).

Je kan mensen een bericht sturen of ze nog meer info willen of de prijs iets verlagen. Als je dat persoonlijk doet naar de mensen die als favoriet hebben gemarkeerd werkt dat vaak ook wel.

Als mensen favoriet hebben gemarkeerd en je hebt hen een bericht gestuurd of de prijs verlaagd maar je verkoopt niet, zou ik na ong een maand je item eraf halen en er weer op zetten. Als iets er net op staat verkoopt het ook vaak.

En maak foto’s dat je het item aan hebt. Dat verkoopt echt sneller dan als het alleen op een hanger hangt.



Dit 100%, met goede belichting en ook een leuk topje of broek erop, dat scheelt ook heel veel!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha oeps, ik vond het wel goed werken, maar blijkbaar vinden jullie het irritant. Ik ben blijkbaar de digitale variant van de "kan ik u écht nergens mee helpen?" in een winkel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Bananabread schreef:
19-10-2021 22:00
Hahaha oeps, ik vond het wel goed werken, maar blijkbaar vinden jullie het irritant. Ik ben blijkbaar de digitale variant van de "kan ik u écht nergens mee helpen?" in een winkel :biggrin:
Daarom vind ik online shoppen juist fijn. Kan op mijn gemak dingen in mijn mandje gooien of als favoriet aanmerken en dan rustig verder kijken. Als ik dan meteen een verkoper krijg met 'interesse?' dan knap ik gewoon af. Ik zeg dan altijd netjes 'ik ben gewoon even aan het kijken' maar de kans dat ik koop is nihil.
Alle reacties Link kopieren
O, en nog een: vraag niet te veel geld maar ook zeker niet te weinig. Te duur is te veel risico, te goedkoop wekt de indruk dat er iets mis mee is.

Ik verkoop kleding meestal voor 9 of 19 euro. Bijv voor een jas of schoenen. Prijs laag genoeg om het aan te durven, maar hoog genoeg dat je wel verwacht iets goeds te krijgen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan welke merken je verkoopt of koopt wat een redelijke prijs is.
Alle reacties Link kopieren
Oke oke goeie tips hier. Ik ga morgen maar wat foto's van mezelf maken met de kleren aan (voor zover ik ze nog pas), want nu inderdaad zo'n standaardfoto aan een hangertje. Ik zie ook echt van die modellenfoto's voorbij komen.

Ik heb vooral H&M spulletjes die gewoon miskopen waren, maar die zijn dan wel in het goedkope segment (2-5€)

Ik ga ermee aan de slag. En bedankt @Yildizlar2 voor de link naar het andere topic! Ga ik even doorlezen
attaquepanique schreef:
19-10-2021 21:57
Haha ok! Jij nog tips?

Mwoa..ik verkoop momenteel ook slecht.
Ik lees het op de FB groep van Vinted ook.

Tips:
- Iedere dag een paar artikelen uploaden. Dan blijf je beter gezien worden
- Dingen van het seizoen; dus nu herfst en winterartikelen.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
19-10-2021 21:56
Vreselijk vind ik dat als verkopers dat doen.
Ik ook. Tenzij het is om een lagere prijs aan te geven.

Aan foto's vind ik ook niks. Ik heb weinig aan andermans figuur.

Hashtags toevoegen zorgen dat je meer voorkomt in zoekopdrachten.

Zet al op de foto welke maat het is, als je verschillende maten verkoopt zeker.

En maak mooie nette foto's van je kleding, dus netjes gestreken en niet gekreukt.
Alle reacties Link kopieren
Bananabread schreef:
19-10-2021 22:00
Hahaha oeps, ik vond het wel goed werken, maar blijkbaar vinden jullie het irritant. Ik ben blijkbaar de digitale variant van de "kan ik u écht nergens mee helpen?" in een winkel :biggrin:
Vind ik juist fijn hoor, als koper. Soms bewaar ik iets, maar denk ik: "ach die heeft daar vast geen zin in, één item van €5 verkopen". Als ik dan een bericht of zelfs een aanbod krijg, weet ik dus dat het toch helemaal prima is. Zou het voor mij ook zijn hoor, maar zelfs dát vinden sommigen blijkbaar irritant. En een bericht van een verkoper die maanden niet online is geweest geeft bovendien aan dat diegene toch nog actief is, dat is altijd een goed teken.

Ik snap het doel van de verkoper dus ik erger me niet, het is voor de koper precies zo irritant als hij het zelf maakt :roll:
Ik heb onlangs ook wat kleding op vinted gezet.Maar ik kreeg alleen maar reacties uit Frankrijk. Heel vreemd. Ik heb de locatie op NL staan en de advertenties zijn ook in het Nederlands. Herkent iemand dat?
Pyjamaheldin schreef:
19-10-2021 23:23
Ik heb onlangs ook wat kleding op vinted gezet.Maar ik kreeg alleen maar reacties uit Frankrijk. Heel vreemd. Ik heb de locatie op NL staan en de advertenties zijn ook in het Nederlands. Herkent iemand dat?

Fransen zijn nou eenmaal in de meerderheid op Vinted.
Ik verkoop prima aan ze.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
19-10-2021 23:23
Ik heb onlangs ook wat kleding op vinted gezet.Maar ik kreeg alleen maar reacties uit Frankrijk. Heel vreemd. Ik heb de locatie op NL staan en de advertenties zijn ook in het Nederlands. Herkent iemand dat?
Ja, dat is nou eenmaal een grotere markt! Verreweg de meeste van mijn aankopen komen ook uit Frankrijk. Volgens mij kun je op Vinted met één klik alles vertalen, dus ze kunnen het gewoon lezen allemaal :)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop regelmatig op Vinted.

Zet een artikel erop voor een iets hogere (wel realistische) prijs. Dan valt er nog te bieden en onderhandelen. Ik krijg ook wel eens een lagere prijs voor een favoriet item.

Duidelijke foto's. Met goed licht en ook van de stof en het label (zo kan ik zien wat het materiaal is). Bij schoenen ook van de onderkant.

Ik zie graag foto's op een lichaam of een paspop. Dan zie je zoveel beter hoe iets valt. Of hoe groot bijvoorbeeld een tas of riem echt is geen modellenfoto's of hoofden erop.

Wees eerlijk over gebreken.

De app werkt voor mij zoveel beter en sneller dan marktplaats. Dat staat vol met spullen uit winkels (particulieren zijn er gewoon niet meer te vinden).

En voor mij heel belangrijk laat weten wanneer je het gaat versturen. Ook als het iets later is. Soms hoor ik dagen niets van een verkoper. Dat komt slordig over.

Let trouwens even goed op waar alle servicepunten zitten. De koper mag die kiezen. Niet iedereen heeft alle punten in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad label erbij maar ook bijvoorbeeld de oksel tot oksel maat en de lengte (daar kijk ik altijd naar) omdat niet alle maten een groot vallen
konwalia schreef:
19-10-2021 23:27
Ja, dat is nou eenmaal een grotere markt! Verreweg de meeste van mijn aankopen komen ook uit Frankrijk. Volgens mij kun je op Vinted met één klik alles vertalen, dus ze kunnen het gewoon lezen allemaal :)

Ah oke, had helemaal niet door dat het vooral een Franse markt is :$

Ja berichten lezen/ vertalen is geen probleem idd. Ik dacht vooral, wat een gedoe om iets naar Frankrijk te verzenden, hoge vzk etc? Maar dat valt misschien ook wel mee.
Het is duidelijk dat ik nog niets heb gekocht/ verkocht :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Als koper wil ik graag het label zien. En zeker niet een te hoge prijs. Ik koop of ik koop niet. Ik onderhandel nooit. En oh, als er staat 'new without tags' dan verwacht ik dat het artikel ongedragen is. Ik zie dit zo vaak staan en soms in de beschrijving dat het 'maar een paar keer' gedragen is. Dan is het dus niet nieuw en vind ik de rest van de beschrijving ook niet betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
20-10-2021 10:07
Ik dacht vooral, wat een gedoe om iets naar Frankrijk te verzenden, hoge vzk etc?
Of de kosten hoger zijn, dat zie je niet. Nadat de koop gesloten is en de koper betaald heeft, krijg je gewoon een barcode die je geprint op de doos plakt en afgeeft bij een lokaal verzendpunt. - Je hoeft niets meer te betalen.

Wel zijn het dan soms verzendorganisaties waar ik nog nooit van gehoord heb, maar opvallend genoeg vallen de afgiftepunten dan weer samen met DHL, UPS etc.
En dat varieert dan weer van lokale buurtsuper, dierenwinkel, beddenzaak etc.
Maar er is dus voor de verkoper geen verschil of het pakketje naar Amsterdam moet of naar een dorpje nabij Bordeaux.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven