Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoelang was jouw kind ziek door Corona?

06-12-2021 21:21 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn 2 van mijn kinderen flink ziek geworden van het Coronavirus.
Waar mijn zoontje van 9 na 3 dagen koorts, hoesten, spierpijn, buikpijn, misselijk etc snel weer op lijkt te knappen, knapt mijn dochter van 11 juist af.
Ze heeft sinds donderdag koorts, is wat verkouden, hoest, heeft hoofdpijn, buikpijn, spierpijn en ruikt amper iets. Als ze even loopt naar de wc oid heeft ze hartkloppingen
Ze heeft last van harde geluiden, kan weinig prikkels hebben en heeft pijn in haar nek. Ook zegt ze pijn te hebben bij het inademen, vanuit haar neus trekt de pijn door haar hele hoofd.

Het valt me toch tegen, misschien naïef?. Had gehoopt (verwacht?) dat het hij de kids mee zou vallen maar met name dochter is echt een hoopje ellende☹️

Hoe lang duurde het bij jouw kind met klachten voordat hij/zij weer opknapte?
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, bij deze verschijnselen zou ik toch nog eens overleg hebben met de arts. Ze lijkt eerder achteruit dan vooruit te gaan begrijp ik en pijn in de nek kan ook een alarmsignaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 11 is er ook goed ziek van geweest. Ze is langer dan de aangegeven 7 dagen na de eerste symptomen in quarantaine geweest.
(Nu weet ik niet 100% zeker of alles corona gerelateerd was. Andere dochter en ik hadden een keelontsteking en geen corona. Dus misschien volgde dat corona op bij haar.)

In ieder geval, ik heb nauw contact gehouden met de huisarts. Zelfs een keer in de nacht de huisartsenpost gebeld. Deze mevrouw zei ook; bij twijfel, bellen!
Met deze klachten belde ik toch echt even een arts

Mijn jongste heeft alleen wat keelpijn en hoestklachten gehad. Was wel gevaccineerd
anoniem_157435 wijzigde dit bericht op 06-12-2021 21:36
45.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel bellen!

Mijn kleuter heeft alleen weekje gesnotterd met buikpijn. Peuter hoest, niest en snottert nu paar dagen. Maar veel symptomen die jij noemt zou hij uberhaupt nog niet kunnen benoemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een arts bellen. Ook kinderen kunnen (ernstig) ziek worden van Corona.
Bij pijn in de nek zou ik toch even de dokter bellen. Kan ze haar kin nog op haar borst leggen? Zo niet, dan zou ik er echt snel werk van maken.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 11 jaar was 2 dagen beetje ziekig. Verhoging, geen eetlust, verkouden en hoesten.
Uit de test bij GGD kwam negatief. Van school mocht ze nog niet komen.
Ze bleef hoesten en verkouden.
Na een week weer laten testen, zodat ze naar school kon. Toen was ze positief. :O
Al met al niet noemenswaardig ziek geweest. Het hoesten hield wat langer aan.
14 dagen na het begin van de klachten is ze, beetje snotterig nog, weer naar school gegaan. Van de GGD had dit met 10 dagen al gemogen, maar dat voelde niet goed. :$
Ik zou, met deze klachten, morgen de huisarts even bellen.
Alle reacties Link kopieren
7 jaar. 2 dagen goed ziek. En daarna nog een paar weken spierpijn en 5 maanden geurverlies.
threelittleducks wijzigde dit bericht op 11-02-2022 23:42
4.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter (toen 10) had in april hoofdpijn, keelpijn en was moe. Dat heeft ze een dag of 10 gehad en daarna ging het weer. Al bleef ze in het begin sneller moe.
Alle reacties Link kopieren
Ach jee wat vervelend voor jou en je kinderen. Ik hoop dat ze snel opknappen. Ik lees even mee. Mijn zoon is zaterdag positief getest en gisteren ziek geworden. Hij is 7 en heeft buikpijn, misselijkheid, koorts, verkoudheidsklachten en is heel moe en lamlendig.
Alle reacties Link kopieren
bel de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Hier amper klachten, ook 11 jaar (getest na nauw contact met iemand die later besmet bleek te zijn). Er is geen peil op te trekken. Het klinkt heel naar hoe je dochter zich voelt, heel veel beterschap gewenst voor haar. Ik hoop dat ze snel de weg omhoog inslaat. De huisarts bellen lijkt me inderdaad een goed idee bij deze klachten.
Alle reacties Link kopieren
Dochter 8 jaar ongeveer 3 dagen koorts, daarna nog paar dagen hangerig en verkouden. Week daarna weer naar school, maar wel snel moe.

Zelf hadden wij ook corona en langer ziek geweest (koorts, hoofdpijn)
Alle reacties Link kopieren
hollandstheemutsje schreef:
06-12-2021 21:25
Heel eerlijk, bij deze verschijnselen zou ik toch nog eens overleg hebben met de arts. Ze lijkt eerder achteruit dan vooruit te gaan begrijp ik en pijn in de nek kan ook een alarmsignaal zijn.
Dat dacht ik dus ook.

Helemaal met pijn in de nek zou ik toch direct huisarts/ huisartsen post bellen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Idd, nekklachten is HAP bellen. Better safe than sorry.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even bellen voor de zekerheid.

Mijn dochter van 11 had vorig jaar toen ze corona had 1 dag een beetje keelpijn en haar neus zat een klein beetje verstopt zei ze, dat was na 2 dagen weg. Verder geen klachten.
Hier alleen twee dagen een snotneus. Bij de klachten die jij beschrijft zou ik de huisarts bellen, zeker als het steeds erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de week met mijn dochter van 15 bij de kinderarts geweest. Ze heeft in maart Corona gehad, is 2 weken heel ziek geweest, zelfs bij de eerste hulp geweest. Na 4 weken knapte ze een beetje op maar heeft het bij inspanning nu 9 maanden later nog steeds benauwd. Ze kan helaas nog steeds niet ver fietsen en sporten.

Met deze klachten zeker even de huisarts bellen. Ligt ze nu te slapen? Anders zou ik zelfs de HAP bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen inderdaad de huisarts bellen om te overleggen. Ze kan haar kin nog op haar borst leggen, ze lijkt aan een kant in haar nek een verdikte klier te hebben.
Ik heb nog niet gebeld omdat ze nog wel uit bed komt, series kijkt ed. Ze is ziek maar niet doodziek waardoor ik het nog even heb aangekeken.
Maar het zit me niet lekker dat ze niet opknapt, dus ben echt benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik voelde me ook niet doodziek met Corona, dat gevoel van algehele malaise zoals bij griep had ik niet. Wel was ik benauwd, had pijn op mijn longen enz. Zolang ik rustig zat/lag, ging het wel en kon ik inderdaad gewoon lezen en tv kijken en praten (heb schoolwerk gedaan met mijn dochter bijvoorbeeld). Bij mij gingen de symptomen vrij snel weer weg, dus geen arts in beeld geweest. Maar kan me goed voorstellen dat je bij Corona heel ziek kan zijn zonder dat je je ook heel ziek voelt of er ziek uitziet oid. Dus hou dat kan goed in de gaten.
Verdikte klier zou ik me dan weer niet zoveel zorgen om maken. Eerder om die benauwdheid die je beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
06-12-2021 22:52
Ik ben van de week met mijn dochter van 15 bij de kinderarts geweest. Ze heeft in maart Corona gehad, is 2 weken heel ziek geweest, zelfs bij de eerste hulp geweest. Na 4 weken knapte ze een beetje op maar heeft het bij inspanning nu 9 maanden later nog steeds benauwd. Ze kan helaas nog steeds niet ver fietsen en sporten.

Met deze klachten zeker even de huisarts bellen. Ligt ze nu te slapen? Anders zou ik zelfs de HAP bellen voor advies.
Even nieuwsgierig, was zij gevaccineerd?
Jeetje wat vervelend dat ze er zo lang last van heeft, sterkte!
strawberry_shortcake wijzigde dit bericht op 06-12-2021 23:53
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn tiener is al 2 weken flink ziek, heeft 2 dagen koorts gehad, is ontzettend moe, heeft best vaak hoofdpijn, heeft geen smaak en reuk en is gewoon niet fit…mijn andere kind van 10 had 1 dag een verstopte neus en dat was het

Als jouw dochter slechter lijkt te worden zou ik zeker even de huisarts bellen…sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven