Viva zoekt alle pijlers

Wat wil je weten van de bloggende Healthy Sisters?

17-04-2017 11:56 84 berichten
VIVA gaat deze week op bezoek bij de bloggers Najima en Rachida, ook wel bekend als de Healthy Sisters. We leggen de zussen niet onze eigen vragen voor, maar die van onze lezers en forummers!



Najima en Rachida Kharbouch vormen sinds 2014 het duo Healthy Sisters. De zussen zijn de eerste healthy Nederlands-Marokkaanse bloggers in Nederland. Vier jaar geleden zetten ze de knop om en vielen ze samen vijftig kilo af. Door gezond te eten, maar ook door te sporten. De twee lopen als een van de weinige hoofddoekdragers halve marathons en andere hardloopwedstrijden. Op hun YouTube-kanaal delen ze alles: zowel hun runs als tips om Marokkaanse gerechten in een gezonder jasje te steken. Inmiddels hebben de zussen ruim 18 duizend abonnees. Vorig jaar wonnen ze de VIVA400-publieksprijs. Binnenkort komt hun eerste boek uit, waarin ze alles vertellen over eten, diëten, sporten, hun familie en tradities.



Heb jij prangende vragen voor Najima en Rachida? Laat ze hier achter en we stellen ze voor je!
Alle reacties Link kopieren
Vieren ze wel gewoon gezellig Suikerfeest?
Alle reacties Link kopieren
Maak je eigen huiswerk zeg
Ze doen vast iets goeds als ze zoveel volgers hebben. Ik wens ze veel succes verder.

Zelf heb ik geen geduld voor vloggers, koken en beauty interesseren me al helemaal niets, dus ik behoor niet tot hun doelgroep. Maar wel leuk voor ze dat ze succes hebben.
quote:nlies schreef op 17 april 2017 @ 12:35:

Och die arme redactie. Zat natuurlijk met hetzelfde idee als iedereen hier: Wat moeten we in vredesnaam voor vragen stellen die nog een beetje origineel en zinvol zijn. Plemp het op het forum, en dan komt het wel goed. helaas dus

Conclusie: De dames zijn niet interessant voor de lezers hier

de dames zijn voor de redactie ook niet interessant

Viva moet een ander onderwerp zoeken *



* Aanstrepen wat van toepassing isGaat echt niet gebeuren. De Plista's staan vol met onderwerpen waar niemand op zit te wachten hier incl bijpassende domme plaatjes. Viva blijft dat ook gewoon schrijven en posten.
Doe mij maar die lekkere Marokkaanse gerechten in een gezond/slank jasje. Recepten dus.



En een haalbaar schema voor voorbereiding van een 10kilometer-loop.



Hoe lang zijn ze trouwens bezig geweest met hun gezamenlijk 50 kilo afvallen?



Tot zover 3 vragen van een forummer.
Na Rens Kroes met haar gezonde brownies (oeh, de mallerd!) is de "health" wel genoeg uitgekauwd denk ik.



Wat wellicht wel een idee is voor de redactie die blijkbaar moeite heeft met onderwerpen verzinnen en interviewen:

Schrijf eens een lollig artikel over de gezonde Hollandse-met-willekeurige-achtergrond die mopperend en steunend een bak sla naar binnen werkt, terwijl ze daarna zich vergrijpt aan de Bonbonbloc die ze achter de gezonde zaden en noten verstopt heeft. Zoiets.



Niets zo vervelend als die onzettend blije, kijk-mij-eens-goed-bezig-zijn "health" grietjes die lachend een pak courgetti naar binnen werken. Of ze nou een hoofddoek dragen of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 17 april 2017 @ 12:42:

Doe mij maar die lekkere Marokkaanse gerechten in een gezond/slank jasje. Recepten dus.



En een haalbaar schema voor voorbereiding van een 10kilometer-loop.



Hoe lang zijn ze trouwens bezig geweest met hun gezamenlijk 50 kilo afvallen?



Tot zover 3 vragen van een forummer.Ik vermoed maar zo dat dat gewoon in hun blogs staat
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 17 april 2017 @ 12:43:

Na Rens Kroes met haar gezonde brownies (oeh, de mallerd!) is de "health" wel genoeg uitgekauwd denk ik.



Wat wellicht wel een idee is voor de redactie die blijkbaar moeite heeft met onderwerpen verzinnen en interviewen:

Schrijf eens een lollig artikel over de gezonde Hollandse-met-willekeurige-achtergrond die mopperend en steunend een bak sla naar binnen werkt, terwijl ze daarna zich vergrijpt aan de Bonbonbloc die ze achter de gezonde zaden en noten verstopt heeft. Zoiets.



Niets zo vervelend als die onzettend blije, kijk-mij-eens-goed-bezig-zijn "health" grietjes die lachend een pak courgetti naar binnen werken. Of ze nou een hoofddoek dragen of niet.Ze mogen me altijd bellen
Mij ook!



Maar ik dieet niet. Nooit. Van honger hebben word ik boos en ik ben op mijn leukst als ik aan de chocola zit terwijl ik de televisie van commentaar voorzie.
Ik heb wel een vraag. Ik draag sinds een paar maanden ook een hoofddoek en ik vraag me af hoe ze dat doen met zweten. Ik heb erg last van zweet achter mijn oren en bijkomende plakkerigheid. Als je er bij gaat hardlopen lijkt me dat helemaal een drama. Hebben ze een handige tip om zweet achter de oren te voorkomen?
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 12:45:

[...]



Ik vermoed maar zo dat dat gewoon in hun blogs staat



Maar dat is toch standaard zo met interviews?

De geïnterviewden krijgen vragen die ze al 10 keer hebben beantwoord in andere interviews.
Leuk voor ze. Kende ze nog niet.

Tips om Marokkaanse gerechten in een gezonder jasje te steken?

Mijn Marokkaanse lief kookt de sterren van de hemel en het is hartstikke gezond. Heerlijke tajines met kikkererwten, linzen, verse kruiden, olijfolie etc. Wat is daar ongezond aan?
quote:Hugh-Jazz schreef op 17 april 2017 @ 12:49:

Ik heb wel een vraag. Ik draag sinds een paar maanden ook een hoofddoek en ik vraag me af hoe ze dat doen met zweten. Ik heb erg last van zweet achter mijn oren en bijkomende plakkerigheid. Als je er bij gaat hardlopen lijkt me dat helemaal een drama. Hebben ze een handige tip om zweet achter de oren te voorkomen?Hoofddoek afdoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 17 april 2017 @ 12:51:

Leuk voor ze. Kende ze nog niet.

Tips om Marokkaanse gerechten in een gezonder jasje te steken?

Mijn Marokkaanse lief kookt de sterren van de hemel en het is hartstikke gezond. Heerlijke tajines met kikkererwten, linzen, verse kruiden, olijfolie etc. Wat is daar ongezond aan?

Niets.

Daar rond de middelandse zee zoals Griekenland, Spanje, Marokko etc. eten mensen veel gezonder dan hier in het noorden.
Al een account? Log dan hier in.
quote:cerulli schreef op 17 april 2017 @ 12:46:

[...]



Ze mogen me altijd bellen Mij ook. Ik ben dan op mijn beste.
Ik krijg nu wel zin in echte chocoladebrownies
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 12:56:

[...]



Niets.

Daar rond de middelandse zee zoals Griekenland, Spanje, Marokko etc. eten mensen veel gezonder dan hier in het noorden.Je generaliseert hier nogal. Volgens mij maakt iedereen -waar je ook woont- zelf de keuze voor al dan niet gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 17 april 2017 @ 13:03:

[...]



Je generaliseert hier nogal. Volgens mij maakt iedereen -waar je ook woont- zelf de keuze voor al dan niet gezond eten.Het valt daar wel op in het algemeen en het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen.
Al een account? Log dan hier in.
quote:SpringDing schreef op 17 april 2017 @ 12:56:

[...]





Hoofddoek afdoen. Dat is inderdaad de keuze die ik heb gemaakt nu het warmer begint te worden. Ik denk dat de dames deze keuze niet gaan maken. Vandaar de vraag om tips.
quote:yette schreef op 17 april 2017 @ 13:03:

[...]



Je generaliseert hier nogal. Volgens mij maakt iedereen -waar je ook woont- zelf de keuze voor al dan niet gezond eten.Waar je woont heeft ook invloed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 17 april 2017 @ 13:06:

[...]





Dat is inderdaad de keuze die ik heb gemaakt nu het warmer begint te worden. Ik denk dat de dames deze keuze niet gaan maken. Vandaar de vraag om tips.Ik moest even schakelen maar kwartje valt
Al een account? Log dan hier in.
Ik vind Marokkaanse gefrituurde bloemkool lekker hoor, maar supergezond is het toch niet.
quote:Hugh-Jazz schreef op 17 april 2017 @ 13:06:

[...]





Dat is inderdaad de keuze die ik heb gemaakt nu het warmer begint te worden. Ik denk dat de dames deze keuze niet gaan maken. Vandaar de vraag om tips.Sportbandana (van dat dry fit spul)?
HughJazz, ik moest ook even nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 17 april 2017 @ 12:49:

Ik heb wel een vraag. Ik draag sinds een paar maanden ook een hoofddoek en ik vraag me af hoe ze dat doen met zweten. Ik heb erg last van zweet achter mijn oren en bijkomende plakkerigheid. Als je er bij gaat hardlopen lijkt me dat helemaal een drama. Hebben ze een handige tip om zweet achter de oren te voorkomen?dit vind ik best een leuke vraag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven