Werk & Studie alle pijlers

1ste sollicitatie gesprek as woensdag : Probleem

21-12-2009 17:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

mijn titel die ik wilde paste niet in het balkje hierboven maar mijn probleem is als volgt:.

as woensdag heb ik een 1ste sollicitatiegesprek. nou kreeg ik vandaag via de mail een standaard sollicitatie formulier die ze graag ingevuld willen terug zien. Buiten bijvoorbeeld werkervaringen, werknemers ed vragen ze ook al om mijn huidige salaris , levensloop en rekening nummer ed.

Dit lijkt me meer iets voor het geval ik aangenomen wordt om daarna pas te bespreken.

Kunnen ze bij twijfel over wie aan te nemen dan diegene nemen die het minste verdiende bij laatste werkgever? Of is dit gewoon standaard procedure?

Groetjes lotte
Je hoeft niet alle vragen te beantwoorden.

Ik zou het gewoon open laten want dan vragen ze er wel naar in het gesprek en dan kun je aangeven of je het wel of niet belangrijk vind om misschien in loon achteruit te gaan.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik heb dat 1 keer eerder gehad en terug gemaild dat ik dergelijke informatie pas verstrek als er sprake is van of een aanbod of een stadium waarbij het aannemelijk is dat er een aanbod wordt gedaan.

Bedrijf had er geen problemen en ik ben gewoon op gesprek geweest.
Hoi maeijken

bedankt voor je snelle reactie,

er wordt wel gevraagd het formulier zo volledig mogelijk in te vullen.

Voor deze functie zou ik in dezelfde schaal van dezelfde CAO blijven alleen heb ik de afgelopen 3 jaar wat tredes opgebouwd (zeg je dat zo) dus als er iemand solliciteerd die net van school komt begind die in dezelfde schaal maar een paar tredes lager.

Dus echt in loon achteruitgaan verwacht ik niet.
Hoi Pompidoe

ik ben bang dat als ik zoiets zeg (natuurlijk wel beleeft) dat ik mezelf in de vingers snij en misschien te brutaal oid over kom.

maar ik kan het even leeglaten en tijdens het gesprek aangeven dat ik had verwacht dat dit inderdaad pas besproken zou gaan worden als ik aangenomen zou worden.

groetjes
Ze vragen trouwens ook naar een referentie van iemand: logisch natuurlijk maar ik kan alleen mijn huidige manager opgeven en die zou ik het liefst pas willen inlichten als ik definitief een andere baan heb.

wat kan ik hier het beste mee doen, Ik was van plan dit aan te geven tijdens het gesprek en als het serieus is ga ik mijn manager inlichten zodat er nog een contact kan pplaats vinden voor ik echt officieel aangenomen wordt (ik stel het even in de positieve manier)
Volgens mij is dit zo'n formulier dat is ontwikkeld door een overenthousiaste P&O-er. Er staan vragen in die in dit stadium ongepast zijn. Gewoon negeren, dat formulier. Als ze er tijdens het gesprek naar vragen - en dat zullen ze waarschijnlijk niet doen - gewoon aangeven dat je er van uit ging dat het formulier pas aan de orde komt bij de aanstellingsbesprekingen.
Oh ja, en werkgevers selecteren in het algemeen op kwaliteit in plaats van op salaris. "If you pay peanuts, you get monkeys".
quote:_lotte85_ schreef op 21 december 2009 @ 18:18:

Ze vragen trouwens ook naar een referentie van iemand: logisch natuurlijk maar ik kan alleen mijn huidige manager opgeven en die zou ik het liefst pas willen inlichten als ik definitief een andere baan heb. wat kan ik hier het beste mee doen, Ik was van plan dit aan te geven tijdens het gesprek en als het serieus is ga ik mijn manager inlichten zodat er nog een contact kan pplaats vinden voor ik echt officieel aangenomen wordt (ik stel het even in de positieve manier)Als je de baan hebt hoeven ze je niet meer referenties op te vragen. Het is gebruikelijk dat men info opvraagt voordat je een baan krijgt
quote:_lotte85_ schreef op 21 december 2009 @ 18:13:

Hoi Pompidoe

ik ben bang dat als ik zoiets zeg (natuurlijk wel beleeft) dat ik mezelf in de vingers snij en misschien te brutaal oid over kom.

maar ik kan het even leeglaten en tijdens het gesprek aangeven

groetjesIk kan me daar wel iets bij voorstellen (ik kom zelf uit de arbeidsbemiddeling en op 1 of andere manier pikken ze het van mij, omdat ik kunstje ken waarschijnlijk . De optie die jij wilt doen, klinkt ook goed. Succes woensdag!!
@reizende:

Ik bedoelde dat ik mijn manager inlicht als ze bij/ na de sollicitatie aangeven dat ze wel geinterreseerd in mij zijn, dus voordat ze officieel de baan toezeggen.

@mieomij: ze vragen in de brief echt om het ingevulde formulier, kan dus niet doen dat ik verwacht had dat dit pas bij een eventueel volgend gesprek moest.

Nou ik vul hem maar gewoon in maar moet sowieso aangeven dat ik december een trede omhoog ben gegaan maar daar heb ik nog geen loonstrookje van en verwacht deze waarschijnlijk voor woensdag ook niet, dus mijn exacte loon momenteel weet ik niet eens. maarja dat geef ik wel aan. wil niet nog een jaar op diezelfde trede blijven hangen terwijl ik recht heb op meer (volgens mijn nu huidige baan).

groetjes
Zomaar benieuwd: wat voor functie is het?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ Himalaya: Client contact persoon in een verpleeghuis
Leuke baan joh! In ons bedrijf vragen ze ook deze gegevens, als je aangeeft dat je deze informatie in deze fase nog niet aan de orde wilt laten komen dan is dat prima.

Ik zie dat je veel spelfouten in je berichten hebt, daar zou ik wel goed op letten bij je sollicitatie. Goed checken voordat je op 'send' klikt.

Heel veel succes!
quote:reizende schreef op 21 december 2009 @ 18:41:

[...]

Als je de baan hebt hoeven ze je niet meer referenties op te vragen. Het is gebruikelijk dat men info opvraagt voordat je een baan krijgtPas als ze je een baan willen aanbieden en niet in een 1e ronde, want dan is dat nog niet nodig.
hoi

dat van die taalfouten is bij mij bekend, ben heel erg slecht in spelling, hangt tegen dyslectisch aan. : $ (en moet zeggen dat ik vaak op dit forum veel te snel typ en geen tijd gun om na te lezen, dus beetje luiheid vanuit mijn kant)

maar een gewwarschuwd mens telt voor twee. had spellingscheck oven mijn cv en sollicitatie brief gedaan en na laten kijken door iemand dus ik geloof dat die helemaal foutloos waren!

bedankt voor de info verder!

groetjes
Haha dacht bij de titel dat je doelde op de weersomstandigheden...

maar heel veel succes! (als je er kunt komen dan).
Val op het forum zelden/nooit over fouten in een posting, maar dacht wel hetzelfde als eierdopje, zo van 'hoop dat je het formulier iets zorgvuldiger invult', zou immers zonde zijn als je hiervoor de capaciteiten hebt en het hierop afketst.

Succes met gesprek in elk geval!
Ivm het weer de komende tijd: ga op tijd van huis beter te vroeg dan te laat arriveren. En veel succes morgen!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Hoi

nou het is achter de rug. Jeetje wat was ik zenuwachtig brrrrr. Maar ik denk dat de functie (nu nog) te hoog gegrepen is voor mij.

Krijg morgen te horen wat ze vinden...

bedankt voor alle tipe

groetjes lotte
Hoe reageerde ze erop dat je de info nog niet wilde geven Lotte?

En wat maakte het waardoor je dacht dat de functie momenteel nog te hoog gegrepen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven