Werk & Studie alle pijlers

36 en omscholen naar kinderopvang?!!

21-09-2010 10:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben 36 en werk als administratief medewerkster op kantoor. Maar heb het helemaal gehad hiermee. Ik heb al eerder een bericht hier geplaatst, omdat ik misschien een bbl opleiding gehandicaptenzorg wil gaan doen. Maar ik twijfel nog steeds. De kinderopvang trekt mij ook heel erg. Maar zitten ze wel te wachten op mensen van 36? Welke opleiding kan ik het beste hier voor volgen. Heb al diverse malen gelezen op internet dat je heel moeilijk een BBL-plaats hiervoor kan vinden. Dus zit aan avondstudie NHA of LOI te denken...Wie kan mij raad geven?!
Wij hebben wel BBL-plaatsen, voor mensen van alle leeftijden en allerlei pluimage, via Albeda. Komen echt nog wel oudee mensen mee binnen. Het is wel taai, de opleiding is niet misselijk maar er stromen er echt flink wat door, valt mij nu op.

Vwb kinderopvang: met de huidige ontwikkelingen in het achterhoofd, vraag ik me af of daar wel zo veel werk in zal zijn de komende jaren?
Ik denk dat je leeftijd geen probleem is, 36 is toch niet zo oud.

Maar ik geloof dat er flinke klappen gaan vallen in de kinderopvang ivm het veranderen van de toeslag voor de kinderopvang. Of het verstandig is om daar dan nu een opleiding te gaan doen vraag ik me af.
Hallo Bloem,

wat leuk dat je je leven zo wil veranderen. Mocht je een thuisstudie gaan volgen, kies er dan wel een waar je ook praktijkervaring op gaat doen. De praktijk is namelijk het belangrijkste in mijn ogen.

Wat voor opleiding heb je voorheen gedaan?
Je moet nog 30 jaar werken, dus als je wat anders wil, zou ik omscholen.
oh ik heb tijdens de volwassen-spw ook bij mensen in de klas gezeten die 30+ waren..(dan zit je wel temidden van 18-20 jarigen)... dus het kan wel! Gewoon even informeren bij een aantal scholen en kijken wat ze je te bieden hebben. Misschien een werk-leer opleiding?
PS: ik ben nu werkzaam (stage) bij een groot kinderdagverblijf - van een grote organisatie- en ik merk dat er heel veel flexmedewerkers in dienst zijn en er maar zeer weinig vaste medewerkers worden aangenomen.

Maar ik zou zeggen: doe vooral wat je leuk vindt, een baangarantie kan niemand je geven
Bij de NTI kan je BOL spw4 doen. Je kunt als je dat wilt eerst alle theorie halen en dan je baan opzeggen om je stage te gaan lopen en je praktijdopdrachten te doen. Realiseer je wel dat je rond de 1200 stageuren moet hebben gedaan voor je diploma krijgt. Stage is veelal onbetaald.
Gewoon gaan proberen een BBL-plaats te bemachtigen! 36 is absoluut niet te oud om te starten hoor. Je hebt je leeftijd denk ik eerder mee als je gaat solliciteren aangezien een team met "gemengde" leeftijden wenselijk is en ik merk dat er vooral jonge meiden solliciteren. Volgens mij doet onse ( grote landelijke ) organisatie nog wel aan BBL-plekken hoor.

En wat betreft de komende klappen in de sector... wellicht dat de vraag gaat dalen maar om GOEDE leidsters zitten ze altijd te springen!
Als je iets anders wil, is het zonde van je tijd om dat niet te doen.

Op ons kinderdagverblijf zijn 5 of 6 leidsters boven de 35, tegen eenzelfde aantal jongere meiden. Dus je zal echt niet voor niks je opleiding doen. Je moet wel in je achterhoofd houden dat je in een branche wilt gaan werken waar de plannen van het kabinet rechtstreeks invloed hebben op de hoeveelheid vacatures.
Heeft iemand hier enig idee wat je verdient tijdens de BBL-opleiding kinderopvang? Ik ga met mijn vriend een nieuw huis kopen, dus zal toch een bepaald inkomen moeten hebben.

Sazzje mag ik vragen voor welke grote landelijke organisatie jij werkt?
Bloem, wat ik mij afvraag. Heb je al BBL plaatsen gevonden?
Nee, ben me nog meer aan het oriënteren wat ik nu precies wil gaan doen. Maar misschien met de bezuiningingen in de kinderopvang, helemaal geen goed plan om deze opleiding te gaan doen?????
Een huis kopen kan alleen met een vast contract en dat heb je (meestal) niet tijdens je opleiding.

Sowieso is de kinderopvang geen vetpot. Google anders even op de CAO dan kun je het precieze salaris vinden.
hoi! Ik ga de opleiding spw3 waarschijnlijk op het roc volgen. Ik was er vrijdag voor een gesprek en mag denk ik deze week beginnen. Ik ben trouwens 34. Tot 1 december heb ik de tijd een werkplek te vinden, pfff ik heb al heel wat rondgebeld, maar helaas nix gevonden.Misschien heeft iemand van jullie nog tips?Bloem, jij hebt ook (nog) geen werk in de kinderopvang gevonden he?
Ik heb net een baan aangeboden gekregen en ik ben nog een paar jaar ouder. Geen ervaring in kinderopvang ( wel diploma wat ook geaccepteerd word) Dus er is wel werk maar idd de vraag naar flex is groter dan vaste werknemers.

0- uren contract dus.

Welke regio zoeken jullie werk/stageplaats?
Omgeving Utrecht/Gouda...maar ik moet wel een baan van 32 uur ofzo hebben.
Hier worden nog steeds nieuwe KDV's en BSO's geopend.

Maar eerst allemaal tijdelijke contracten ivm de nieuwe kinderopvangtoeslagen.Maar ja aan de andere kant gaan moeders ook steeds meer werken omdat door de bezuinigingen ze niet meer rond kunnen komen van het gezinsinkomen en dus is de vraag nog steeds naar meer kinderopvang.
Las ik net:-))

De vriendin van Robin Zijlstra heeft een ultimatum gesteld. Of de voormalige Popstars-finalist brengt brood op de plank met zijn zangcarrière, óf hij zoekt een andere baan. „Sinds kort werk ik in de kinderopvang.”

Sinds kort werkt de zanger als begeleider in de Buitenschoolse Opvang in Amsterdam. „Ik ben altijd dol op kinderen geweest. Ik heb er ook de opleiding voor. Dus ik ga absoluut niet met tegenzin naar mijn werk.
Doen, doen, doen.

Ik was ook 36 toen ik via afstandsonderwijs (en EVC-procedure) mijn SPW3 diploma haalde. Er is werk genoeg, het verloop van personeel is namelijk ook heel hoog. Hou er wel rekening mee dat je na diplomering start in de laagste schaal. Ze houden geen rekening met eerdere werkzaamheden/werkervaring dus dat viel mij ook (vies) tegen. Bij kleinere organisatie heb je wellicht meer kans op hogere inschaling, als ik me goed herinner kreeg ik het bij hen wel voor elkaar
Ik zou er wel even goed over nadenken of je inderdaad een thuisstudie wil doen. Mijn manager zei al dat ze bij onze organisatie mensen met een LOI of NTI diplolma of welke dan ook niet aannemen. Opzich is er bij onze organisatie (een behoorlijk grote in het zuiden van het land) nog altijd veel vraag naar leidsters, maar dan inderdaad wel als invalskracht.

Overigens hebben wij ook een aantal collega's gehad die de BBL richting deden en ook allemaal boven de 30 waren. Kan prima hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven