Werk & Studie alle pijlers

4,6 op engels

14-06-2016 17:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel slecht in engels maar om over te gaan moet ik een 4,6 halen op een proefwerk. dit is voor mij bijna onmogelijk aangezien dit het hoogste cijfer is dat ik ooit op een engels proefwerk heb gehaald dit jaar. heeft er iemand tips hoe ik dit moet gaan halen? ik zit in 3 havo en ik hoop dus volgend jaar in 4 havo. de toets is volgende week woensdag
Nog wat tips om je engels in het algemeen te verbeteren:

- Kijk je favoriete films en tv-programma's met Engelstalige ondertiteling.

- Schrijf mee op Engelstalige forums over onderwerpen die je interesseren.

- Praat met je ouders of vrienden (bijvoorbeeld tijdens het eten) in het Engels en laat je verbeteren.

- Zoek informatie op over onderwerpen die je interesseren op Engelstalige sites.

- Vertaal je favoriete engelse songteksten naar het Nederlands.

Etc.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik kreeg het Engels goed in de vingers toen ik dag in dag uit alleen maar Engelse zenders aan had staan thuis. De helft van de tijd keek ik ernaar en de andere helft van de tijd stond het op de achtergrond aan. Gewoon CNN. Op zich ook niet slecht voor je algemene ontwikkeling/nieuwskennis
Alles is mogelijk, gewoon blokken.

Ouderwets stampen, hielp mij altijd.
Ik vind het allemaal prima tips, maar het hele jaar niet hoger gehaald dan een 4,6, hoe moet dat dan volgend jaar. Niet een keer een voldoende gehaald, dan beheers je het echt niet.
quote:turnfreak123 schreef op 14 juni 2016 @ 17:50:

mijn toets gaat over zinnen woorden en werkwoord tijden en onrechelmatige werkwoorden

Stampen stampen stampen, herhalen, herhalen, herhalen, stampen.

Met name de onregelmatige werkwoorden zijn heel belangrijk maar toch echt een kwestie van van buiten leren. Zinnen en woorden ook. Blijven de werkwoordvervoegingen over (die al makkelijker worden als je de onregelmatige werkwoorden kent).

Mijn dochter leert woordjes liefst met mij samen. We zitten dan naast elkaar, ik lees het nederlandse woord, zij het engelse (wel steeds wachten tot de ander het nederlandse woord ook echt hardop gezegd heeft). Dat twee of drie keer. Als je focust weet je meteen ook de schrijfwijze. Dan een blaadje op de vertaling en de eerste letter nog laten zien. Daarna helemaal afdekken. Als we daarna omdraaien zitten de woorden er eigenlijk al in, op één of twee na. Daarna vraag ik ze door elkaar en die paar die er nog niet inzitten vraag ik extra vaak.

Over het algemeen knallen we er een hoofdstuk in binnen een half uur.

Dat wil zeggen; zij. Ze is op een punt aangekomen dat ze meer weet dan ik, en ik onthoud het allemaal niet meer zo gemakkelijk

En inderdaad aanvullen met Engelse series en boeken. En, hoe saai ook, lees ook nog eens de hoofdstukken door in je studieboek.

Ik heb het Engels zelf overigens flink kunnen ophalen (láng geleden) door te schrijven met een meisje in Canada.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als ik bijles talen geef en het idee heb dat mijn leerlingen de grammatica wel onder de knie zouden moeten hebben, ga ik ze heel veel vragen stellen (wie kwam er naar je verjaardag, wat voor cadeautjes kreeg je, hoe lang speel je al die en die sport?) en werkwoordvervoegingen (gaan je opa en oma op vakantie, waar woont je beste vriendin, wat voor werk doet je vader? etc..). Zolang het maar niet dezelfde zinnetjes zijn als uit het boek, maar wel vergelijkbaar zijn. Als je ouders ofzo je niet kunnen helpen, vertel desnoods een klein verhaaltje in het engels aan je kat/konijn/goudvis (dat is altijd dankbaar publiek).

Ik merk dat dit met die vragen wel aardig goed werkt en dat soms al na twintig vragen het kwartje valt dat de mechanismes inderdaad hetzelfde zijn ;)

Er is ook een "rap" over engelse onregelmatige werkwoorden (staat vast wel ergens op yt). Die is een beetje flauw, maar zo'n ritme aanleren werkte toentertijd voor mijzelf heel goed.

Woordjes en betekenissen is inderdaad gewoon stampen, staan diverse programma's op internet voor, of gewoon lekker opschrijven. Niet leuk, moet gebeuren, dus direct beginnen met de eerste bups! Succes!
Mijn dochter blijft trouwens hoogstwaarschijnlijk zitten op wiskunde. En hoe erg is dat nou?? Ze kan beter dit jaar (havo 4) overdoen dan het examenjaar.

Plus; in vier havo krijg je nog je maatschappelijke stage, profielwerkstuk en voor de talen nogal eens een uitwisseling. Als je voor een kernvak zo zwak staat, is vier havo pittig hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Huiswerkbegeleidster komt even binnenlopen.

Ten eerste: onregelmatige werkwoorden moet je stampen. Hardop. Niet alles tegelijk, maar, zoals al eerder gezegd: in blokjes van 5 of 10. Dus 10 werkwoorden nemen, en die volledig stampen, 10 min lang. To cut cut cut - knippen/snijden. To set set set - zetten, plaatsen, instellen. En iedere dag alle werkwoorden die je al gedaan hebt, herhalen. Als je iedere dag 3 x 10 min werkwoorden stampt (wel tussendoor even pauze nemen) en 15 min uittrekt voor het herhalen van de werkwoorden die je al gedaan hebt, moet je een eind komen.

Ten tweede: woordjes en zinnetjes kun je ook zelf flitskaartjes van maken. WRTS maakt de overhoringen vaak te makkelijk, waardoor je een vertekend beeld van je kunnen krijgt. Zelf flitskaartjes maken lost dat probleem op. Dus maak flitskaartjes, en oefen die ook iedere dag 10-15 min.

Ten derde: benut de rest van je huiswerk. Als je 10 minuten woordjes hebt gestampt, ga dan een wiskunde-opgave doen. Weer 10 min stampen, weer wiskunde. Ga op die manier door, en je merkt vast dat je heel snel door al je huiswerk heen bent.

Verder: Engels lezen en Engelse tv kijken helpt veel. CNN, BBC, maar ook bijvoorbeeld series of stand-up comedians (youtube).
Als je in 3Havo nog nooit een 4,6 voor Engels hebt gehaald, dan is het geen goed idee om naar 4Havo te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven