Advies nodig van jullie
maandag 27 oktober 2025 om 12:27
Beste mensen,
Ik heb graag jullie advies, bij voorkeur van mensen die in de marketingbranche werken.
Ik heb zelf een communicatie studie afgerond en zoals vele wel weten is dat een beetje een “weet eigenlijk niet wat ik moet” studie. Inmiddels ben ik er wel achter dat ik verder wil in de marketing branche, maar dat is tegelijkertijd ook een vrij competitieve branche, waar het werk niet perse voor het oprapen ligt. Helemaal niet als je geen 5+ jaar werkervaring hebt zoals ik.
Ik heb dus advies nodig over eventuele cursussen waarin ik mezelf wellicht in een betere positie op de markt zet, waardoor het vinden van werkt wat makkelijker wordt. Zelf dacht ik aan wellicht een Google ad-word cursus of copywriting, maar die cursussen zijn relatief duur en vrij lang. Dus zou wel advies willen over het feit of het nonsense cursussen zijn of dat ze mij echt meerwaarde geven.
Wellicht hebben ervaren marketeers hier een nog beter advies? Ik hoor het graag en alvast bedankt!
Ik heb graag jullie advies, bij voorkeur van mensen die in de marketingbranche werken.
Ik heb zelf een communicatie studie afgerond en zoals vele wel weten is dat een beetje een “weet eigenlijk niet wat ik moet” studie. Inmiddels ben ik er wel achter dat ik verder wil in de marketing branche, maar dat is tegelijkertijd ook een vrij competitieve branche, waar het werk niet perse voor het oprapen ligt. Helemaal niet als je geen 5+ jaar werkervaring hebt zoals ik.
Ik heb dus advies nodig over eventuele cursussen waarin ik mezelf wellicht in een betere positie op de markt zet, waardoor het vinden van werkt wat makkelijker wordt. Zelf dacht ik aan wellicht een Google ad-word cursus of copywriting, maar die cursussen zijn relatief duur en vrij lang. Dus zou wel advies willen over het feit of het nonsense cursussen zijn of dat ze mij echt meerwaarde geven.
Wellicht hebben ervaren marketeers hier een nog beter advies? Ik hoor het graag en alvast bedankt!
maandag 27 oktober 2025 om 12:36
Ik weet niets van marketing dus ik weet dit niet hoor, maar enkel afgaand op de titels zou ik vrezen dat dit bij uitstek onderwerpen zijn die AI in een razend tempo aan het overnemen is. Dat zou ik in elk geval meenemen in de keuze van een cursus. Wat kan jij toevoegen aan AI?
Ik heb even gegoogeld trouwens
en google Ad-word cursussen lijken juist erg kort.
Ik heb even gegoogeld trouwens
maandag 27 oktober 2025 om 12:37
Ik zit niet in de marketing, maar als er een beroepsgroep is die geraakt gaat worden door AI lijkt mij dat bij marketing.
De huidige beroepsbevolking zal daar weinig mee kunnen, en wellicht doordat ze opgeslokt worden door hun werkzaamheden ook geen tijd voor hebben om iets mee te gaan doen.
Mijn advies zou dus zijn zorg dat je heel goed aan de slag gaat met wat AI voor marketing gaat doen. Dat gaat een plus zijn voor werkgevers omdat ze op een gegeven moment de druk voelen om AI effectief in te zetten.
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je jezelf met die AI weer weet te verkopen...
De huidige beroepsbevolking zal daar weinig mee kunnen, en wellicht doordat ze opgeslokt worden door hun werkzaamheden ook geen tijd voor hebben om iets mee te gaan doen.
Mijn advies zou dus zijn zorg dat je heel goed aan de slag gaat met wat AI voor marketing gaat doen. Dat gaat een plus zijn voor werkgevers omdat ze op een gegeven moment de druk voelen om AI effectief in te zetten.
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je jezelf met die AI weer weet te verkopen...
maandag 27 oktober 2025 om 15:18
Ik heb stage gelopen bij een reclamebureau. Daar deed ik ook een klein stukje design en dat vind ik eigenlijk het allerleukste, maar daar is geen beginnen meer aan. Ai heeft een groot deel daarin al overgenomen en überhaupt al vrijkomende vacatures, wordt er meteen met 70 man op gesolliciteerd, dus die vogel is gevlogen.
Alles wat creatief, schrijven en analyse bevat vind ik eigenlijk leuk.
maandag 27 oktober 2025 om 15:31
Wat voor communicatie-opleiding heb je afgerond? Is dat op hbo- of mbo-niveau?JeletyV7 schreef: ↑27-10-2025 15:18Ik heb stage gelopen bij een reclamebureau. Daar deed ik ook een klein stukje design en dat vind ik eigenlijk het allerleukste, maar daar is geen beginnen meer aan. Ai heeft een groot deel daarin al overgenomen en überhaupt al vrijkomende vacatures, wordt er meteen met 70 man op gesolliciteerd, dus die vogel is gevlogen.
Alles wat creatief, schrijven en analyse bevat vind ik eigenlijk leuk.
Wat bedoel je met creatief?
En wat houdt analyse in?
Wat vind je leuk aan schrijven en wat zou je daarmee willen doen in je werk?
Wat eten we vanavond?
maandag 27 oktober 2025 om 15:41
Wat bedoel je met analyse? Want daarin zijn de meeste banen denk ik (dat ook nog eens lastig door AI overgenomen kan worden). Niet alleen in de marketing, ook in andere richtingen. Dingen als data scientist. Als je die richting interessant zou vinden, zou ik het eerder in de hoek zoeken van cursussen in programmeertalen en omgaan met grote datasets.
En toevoeging: data analyse en programmeren zijn best wel creatieve beroepen, ook al lijkt dat misschien niet meteen zo.
En toevoeging: data analyse en programmeren zijn best wel creatieve beroepen, ook al lijkt dat misschien niet meteen zo.
maandag 27 oktober 2025 om 18:55
Misschien op insta even kijken bij Christel Verbiesen, die korte cursussen geeft op dit gebied en en specifiek hoe je social media handig inzet en een marketingstrategie uitzet.
Voor mij ver van mn bed maar ze komt zeker over alsof ze effectief mensen op weg helpt, dus als dat een kant is die je op wilt... Denk wel dat ze tips (of een passende training) heeft.
https://www.instagram.com/christel.marketing/
Voor mij ver van mn bed maar ze komt zeker over alsof ze effectief mensen op weg helpt, dus als dat een kant is die je op wilt... Denk wel dat ze tips (of een passende training) heeft.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
maandag 27 oktober 2025 om 20:22
Afgerond hbo-niveau
Creatief als in concepten bedenken of campagnes opzetten.
Analyse als data analyseren en die data vervolgens toepassen in marketing.
Qua schrijven, ja, vooral campagnes schrijven, LinkedIn stukken maken voor het bedrijf of op andere sociale platformen.
maandag 27 oktober 2025 om 20:24
stokbootje schreef: ↑27-10-2025 15:41Wat bedoel je met analyse? Want daarin zijn de meeste banen denk ik (dat ook nog eens lastig door AI overgenomen kan worden). Niet alleen in de marketing, ook in andere richtingen. Dingen als data scientist. Als je die richting interessant zou vinden, zou ik het eerder in de hoek zoeken van cursussen in programmeertalen en omgaan met grote datasets.
Klopt, alleen het wiskundige deel weerhoud mij daarvan. Ik ben wiskundig helemaal niet sterk aangelegd en denk dat bij volledig data-analyst of programmeur wel veel wiskunde komt kijken.
maandag 27 oktober 2025 om 20:24
Dankjewel!Fietsertje89 schreef: ↑27-10-2025 18:55Misschien op insta even kijken bij Christel Verbiesen, die korte cursussen geeft op dit gebied en en specifiek hoe je social media handig inzet en een marketingstrategie uitzet.
maandag 27 oktober 2025 om 20:29
Ik zou niet lukraak (dure) trainingen volgen bij zelfbenoemde social media goeroes. Daar zijn er een heleboel van en alleen mensen met vakkennis kunnen de goeie aanwijzen.
Zoek mensen die de baan hebben die jij zou willen. Of mensen die werken bij een bedrijf waar je zou willen werken. Ga koffie met ze drinken, max een half uurtje, en vraag advies over het vak en jouw loopbaan. Laat je cv achter. En vraag welke cursus of workshop, welk boek of welke stage, zij jou aanraden.
Zo zou ik het doen. Misschien kun je er iets mee? Succes!
Zoek mensen die de baan hebben die jij zou willen. Of mensen die werken bij een bedrijf waar je zou willen werken. Ga koffie met ze drinken, max een half uurtje, en vraag advies over het vak en jouw loopbaan. Laat je cv achter. En vraag welke cursus of workshop, welk boek of welke stage, zij jou aanraden.
Wat eten we vanavond?
maandag 27 oktober 2025 om 23:53
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:18
Het opzetten van campagnes, concepten bedenken en teksten schrijven is wat mij precies aanspreekt. Het schrijven van teksten, is ook iets waar ik goed in ben.
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:19
Dank voor je advies!makreel schreef: ↑27-10-2025 20:29Ik zou niet lukraak (dure) trainingen volgen bij zelfbenoemde social media goeroes. Daar zijn er een heleboel van en alleen mensen met vakkennis kunnen de goeie aanwijzen.
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:23
In mijn ervaring is het niet veel wiskunde, het draait eerder om verbanden zien. Misschien kun je eens rondneuzen naar informatie over traineeships in die richting, die hebben vaak wel informatie op hun website of informatie-avonden waar je misschien kunt ontdekken of het bij je past. Of je probeert een gratis cursus op iets als coursera, dan kun je zelf proberen wat je ervan vindt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in