Werk & Studie alle pijlers

Afdelings / Kantoorborrel

06-06-2012 15:23 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuke originele afdelings / kantoorborrel invite die maandelijks plaats zal vinden? Zijn dertigers/veertigers, borrel zal plaatsvinden op kantoor (pantry) vanaf 5pm.
Okay, dank voor alle reacties. Het gaat om een borrel die begint om 5u hooguit voor een uurtje. Even weg van je werkplek en je collega's op een andere manier zien. Geen zuip-festijn!!! Collega's zijn allemaal nieuw en een maandelijkse borrel lijkt mij leuk! Wil een invite sturen via de calendar, maar wel een pakkende zodat iedereen komt. Ideas!!!
quote:Secretary schreef op 06 juni 2012 @ 16:05:

Okay, dank voor alle reacties. Het gaat om een borrel die begint om 5u hooguit voor een uurtje. Even weg van je werkplek en je collega's op een andere manier zien. Geen zuip-festijn!!! Collega's zijn allemaal nieuw en een maandelijkse borrel lijkt mij leuk! Wil een invite sturen via de calendar, maar wel een pakkende zodat iedereen komt. Ideas!!!En als secretaresse kan je zelf helemaal niets bedenken ?
Een pakkende tekst zodat iedereen komt? 't Lijkt me dat als de baas betaalt, sowieso bijna iedereen wel even zijn of haar neus laat zien hoor.

En kom op, als je secretaresse bent, moet dit niet moeilijk zijn.
quote:diedietje schreef op 06 juni 2012 @ 16:01:

.......Ik snap zoiezo al niet waarom er op sportclubs alcohol geschonken wordt.
Hou het simpel. Of iemand wel/niet komt hangt niet af van de inhoud/tekst van de uitnodiging.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 06 juni 2012 @ 16:10:

Een pakkende tekst zodat iedereen komt? 't Lijkt me dat als de baas betaalt, sowieso bijna iedereen wel even zijn of haar neus laat zien hoor.

En kom op, als je secretaresse bent, moet dit niet moeilijk zijn.Alleen als het onder kantoortijd is hoor, hier rent iedereen om 17.00 uur naar huis, ongeacht of de drank gratis is.
quote:Miss.Moneypenny schreef op 06 juni 2012 @ 16:13:

[...]

Alleen als het onder kantoortijd is hoor, hier rent iedereen om 17.00 uur naar huis, ongeacht of de drank gratis is.

Dat zegt dan genoeg over de werksfeer lijkt me...

Maar goed, een half uurtje eerder lijkt me handig dan.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 06 juni 2012 @ 16:17:

[...]

Dat zegt dan genoeg over de werksfeer lijkt me...

Maar goed, een half uurtje eerder lijkt me handig dan.En dan nóg zou ik klokslag einde werktijd weg zijn,klaar met werk is klaar met werk dan ben ik graag bij mijn gezin,je maakt al meer tijd met collega's dan met familie door doordeweeks ..
quote:Miss.Moneypenny schreef op 06 juni 2012 @ 16:13:

[...]

Alleen als het onder kantoortijd is hoor, hier rent iedereen om 17.00 uur naar huis, ongeacht of de drank gratis is.Bij mij op kantoor niet hoor. hangt erg van het bedrijf af. En ik kom op de fiets, dus een paar biertjes op vrijdagavond kunnen geen kwaad. Wordt het overigens op vrijdag georganiseerd? Dat is enerzijds de 'gezelligste' middag, maar aan de andere kant zijn dan soms veel mensen vrij... en kan donderdag dus beter zijn.
Lieve collega's / beste kantoorgenoten.

Aanstaande [dag] vindt de eerste maandelijkse kantoorborrel plaats in de pantry. Het begint om vijf uur. Zetten jullie bijgaande afspraak in jullie agenda's?

Ik hoop jullie allemaal te zien vrijdag.

Groet,

Secretary.
quote:Mlle_j schreef op 06 juni 2012 @ 16:51:

[...]

Bij mij op kantoor niet hoor. hangt erg van het bedrijf af. En ik kom op de fiets, dus een paar biertjes op vrijdagavond kunnen geen kwaad. Wordt het overigens op vrijdag georganiseerd? Dat is enerzijds de 'gezelligste' middag, maar aan de andere kant zijn dan soms veel mensen vrij... en kan donderdag dus beter zijn.

Ook als je op de fiets komt mag je niet drinken .. zie onderstaande link.

verkeerswet.

Als je op de fiets zit neem je óók deel aan het verkeer.
Ik zou de uitnodiging in ieder geval in 1 taal houden.

Of Nederlands, of Engelsm

Elke keer zo quasi een Engels woord ertussen vind ik nogal suf staan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Serieus dunschiller, ik drink met regelmaat op vrijdag een borrel (of 2, of 3 en soms ook wel 4) maar ik ben werkelijk nog nooit staande gehouden op ee fiets wegens openbare dronkenschap.

Wel een vanwege een kapot licht.

En ja ook toen had ik gedronken.

En ook hier geen bekeuring gehad.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 06 juni 2012 @ 17:09:

Serieus dunschiller, ik drink met regelmaat op vrijdag een borrel (of 2, of 3 en soms ook wel 4) maar ik ben werkelijk nog nooit staande gehouden op ee fiets wegens openbare dronkenschap.

Wel een vanwege een kapot licht.

En ja ook toen had ik gedronken.

En ook hier geen bekeuring gehad.Het kan heel lang goedgaan,maar als je per ongelijk ( al is het niet jouw schuld ) b.v. een spiegel van een auto rijd ben je toch echt de klos als oom agent erbij komt,maar doe waar je je goed bij voelt,zolang je een ander maar niet beschadigd..
quote:dunschiller schreef op 06 juni 2012 @ 17:06:

[...]

Ook als je op de fiets komt mag je niet drinken .. zie onderstaande link.

verkeerswet.

Als je op de fiets zit neem je óók deel aan het verkeer.Wordt dan ook slecht nageleefd. Kennis van me is straalbezopen tegen de motorkap van een politie auto gefietst. Viel zo op de kap. Politie vond het wel erg lollig en heeft hem veilig thuis gebracht. Geen boete oid.
quote:EvenWatAnders schreef op 06 juni 2012 @ 17:15:

[...]

Wordt dan ook slecht nageleefd. Kennis van me is straalbezopen tegen de motorkap van een politie auto gefietst. Viel zo op de kap. Politie vond het wel erg lollig en heeft hem veilig thuis gebracht. Geen boete oid.Hij heeft dus mazzel gehad denk ik ..
juist leuk om met collega's te borrelen! (ja,zels/ook met alcohol!)

ik vind dat een bedrijf hierin een verantwoordelijkheid heeft als de borrel op een locatie wordt gehouden die niet met ov of fiets te bereiken is. in alle andere gevallen mag je aannemen dat de medewerkers gewoon volwassen mensen zijn die niet teveel dr

inken als ze nog moeten rijden...
quote:dunschiller schreef op 06 juni 2012 @ 16:21:

[...]

En dan nóg zou ik klokslag einde werktijd weg zijn,klaar met werk is klaar met werk dan ben ik graag bij mijn gezin,je maakt al meer tijd met collega's dan met familie door doordeweeks ..Zulke collega's heb ik ook wel eens gehad (niet vaak gelukkig). Niet bereid om buiten werktijd iets te ondernemen met collega's. Het is altijd een bepaald soort mensen die zo afgemeten denken.
Hoezo afgemeten denken? Wat is er mis met liever bij je gezin, familie te zijn dan bij je collega's? Werk is niet zaligmakend hoor, maar een manier om in je levensonderhoud te voorzien.

En niet bereid om iets met collega's te ondernemen? Dan moeten die collega's meer tijd in hun privé leven steken, dan hebben/krijgen ze ook zelf sociale contacten buiten het werk om de kroeg mee in te duiken of wat anders te doen
Het gaat maandelijks om een uurtje zo te lezen....

Maar het topic gaat over zuipfestijnen, liever bij gezin zijn, zoek sociale contacten om een kroeg in duiken...

Come on zeg, hoe kun je van een mug een olifant maken...
Dunschiller is met het verkeerde been uit bed gestapt?

Anyway: wij hadden eens een borrel 'mexicaans' met gekleurde kleedjes en een enkele hoed die iemand had was het wat aangekleed. Ze hadden geloof ik tequilla, maar ik heb het bij de vruchtensappen gehouden. En doritto chips met allerlei dipsaus en meer lekkere dingen .

Veel plezier!
quote:dunschiller schreef op 06 juni 2012 @ 16:10:

[...]

Ik snap zoiezo al niet waarom er op sportclubs alcohol geschonken wordt.Tjonge jonge, doe toch niet zo bekrompen. Je MOET geen alcohol drinken hoor.......pffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven