Werk & Studie alle pijlers

Afgestudeerd en nu? Wat zouden jullie doen?

11-11-2009 12:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede topic in korte tijd over dit onderwerp, maar ik wil toch nog graag advies van jullie.

Ik heb maatschappelijk werk gestudeerd en afgelopen zomer mijn diploma behaald. Sinds die tijd heb ik gesolliciteerd op heel veel banen in de hulpverlening waar ik met mijn diploma op zou kunnen solliciteren. Helaas overal afgewezen omdat ik geen ervaring heb. Ondertussen heb ik me ingeschreven bij UWV en heb ik een werkcoach (die nooit bereikbaar is maar dat terzijde).

Ik bevind me in een luxepositie, want ik hoef niet een bepaald salaris te verdienen. Vriend heeft een hele goede baan en betaald alle vaste lasten. Tot volgend jaar juni heb ik nog een soort van inkomen iedere maand (wegens herkenbaarheid ga ik hier verder niet op in) van ongeveer 500 euro. Waar ik eigenlijk mee zit is dat ik wel heel graag wil werken, ik ben bang dat ik zonder werk steeds meer buiten de maatschappij ga staan en dat de stap naar een baan steeds groter wordt. Daarnaast zou ik het fijn vinden om, ondanks dat het niet nodig is, ik bij kan dragen aan bijv. de boodschappen.