Werk & Studie alle pijlers

Al een jaar lang te weinig kilometers gedeclareerd

20-10-2019 08:22 17 berichten
verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_387931 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 18:59
86.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt afhankelijk van jouw werkgever en de regels die zij hanteren.
Hangt van je werkgever af. Mijn pa doet het maar 1 keer per jaar. Bij mijn man gaat het automatisch.
Alle reacties Link kopieren
Hangt idd af van je werkgever.

Onze declaratie voor woon-werkverkeer ligt vast. Die lever je 1x in met een print van de routeplanner en wordt gebruikt tot je verhuist of op een andere locatie gaat werken.
Voor overige reiskosten heeft mijn werkgever een termijn van 3 maanden
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Bij grotere organisaties zal het wellicht lastiger zijn omdat het systeem maar tot een x aantal maanden terug gaat, dan bij kleine bedrijven.
In dat geval kan je manager er misschien ook voor kiezen om bijv. een cadeaubon te geven. Vaak hebben afdelingshoofden nl. wel de bevoegdheid om op die manier iemand te belonen (in jouw geval vergoeden). Zeker rond de jaarwisseling.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen sowieso maar de enkele reis vergoed en Max 25km (tenzij het eerste jaar dat je werkt dan alle kilometers).
Met de cefetariaregeling kregen we dan nog wel een keer per jaar daar een toeslag op. Incidentele extra vergoedingen moet je apart aanvragen.
(Onderwijs).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
20-10-2019 10:19
Wij krijgen sowieso maar de enkele reis vergoed en Max 25km (tenzij het eerste jaar dat je werkt dan alle kilometers).
Met de cefetariaregeling kregen we dan nog wel een keer per jaar daar een toeslag op. Incidentele extra vergoedingen moet je apart aanvragen.
(Onderwijs).
To blijkbaar niet he? :roll:

TO gaat hier geen antwoord krijgen waar ze uitsluitsel door krijgt.

Sterker nog, mensen gaan doen alsof het vragen al debiel is want:
Zij krijgen helemaal of minder reiskostenvergoeding. Dus wat zeur je nou..
Of het is eigen schuld, had je dat maar beter moeten doen, dus dikke pech.. Dat soort onzin.

Gewoon bespreken met je werkgever/HR afdeling. Als de werkgever fouten maakt moeten die ook gewoon geregeld worden en de kans dat je dit nog kan laten corrigeren ( als je het normaal wel vergoed had gekregen) is best groot. Misschien tot een bepaalde periode. Mar dat hoor je dan wel meteen hoor.
Thanks allemaal! Ik zal laten weten wat er uitkomt..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op de zaak wordt de afstand woon-werk bekeken en aan de hand daarvan wordt een eventuele reisvergoeding bepaald. Onder de 10 kilometer geldt die niet, voor zover ik weet. Raar is eveneens dat mensen die met de auto komen, dat geld wel krijgen, en mensen die fietsen krijgen niks. Alsof een fiets niet slijt en géén onderhoud behoeft...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lucifer2018 schreef:
20-10-2019 10:31
To blijkbaar niet he? :roll:

TO gaat hier geen antwoord krijgen waar ze uitsluitsel door krijgt.

Sterker nog, mensen gaan doen alsof het vragen al debiel is want:
Zij krijgen helemaal of minder reiskostenvergoeding. Dus wat zeur je nou..
Of het is eigen schuld, had je dat maar beter moeten doen, dus dikke pech.. Dat soort onzin.

Gewoon bespreken met je werkgever/HR afdeling. Als de werkgever fouten maakt moeten die ook gewoon geregeld worden en de kans dat je dit nog kan laten corrigeren ( als je het normaal wel vergoed had gekregen) is best groot. Misschien tot een bepaalde periode. Mar dat hoor je dan wel meteen hoor.
Crap, die was ik vergeten:

Mensen die fietsen en dus helemaal nooit iets krijgen. :roll: :roll: :roll: :roll:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-10-2019 10:55
Bij ons op de zaak wordt de afstand woon-werk bekeken en aan de hand daarvan wordt een eventuele reisvergoeding bepaald. Onder de 10 kilometer geldt die niet, voor zover ik weet. Raar is eveneens dat mensen die met de auto komen, dat geld wel krijgen, en mensen die fietsen krijgen niks. Alsof een fiets niet slijt en géén onderhoud behoeft...
Nog nooit gehoord dat de ene werknemer het wel krijgt en de ander niet, als het om dezelfde afstand gaat. Kan het zijn dat de fietser meedoet aan het fietsplan en zodoende een soort van 'afstand' doet van kilometervergoeding? En wat als je de helft van de tijd met de fiets gaat en de helft van de tijd met de auto? Er is toch geen werkgever die bijhoudt of werknemer met fiets of auto komt?
Alle reacties Link kopieren
Voor woon werkverkeer krijg ik een vaste vergoeding obv km ongeacht of ik met de auto of de fiets kom. Kom je met het ov dan is er een aparte regeling.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-10-2019 10:55
Bij ons op de zaak wordt de afstand woon-werk bekeken en aan de hand daarvan wordt een eventuele reisvergoeding bepaald. Onder de 10 kilometer geldt die niet, voor zover ik weet. Raar is eveneens dat mensen die met de auto komen, dat geld wel krijgen, en mensen die fietsen krijgen niks. Alsof een fiets niet slijt en géén onderhoud behoeft...
Bi ons was het, jaren geleden al dat je reiskosten kreeg als je buiten de plaats woonde. Dus woonde je 5 km verderop in een ander dorp kreeg je het, woonde je precies aan de andere kant van de stad ook 5 km dan kreeg je het niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bij huidige werkgever krijg ik resikostenvergoeding gebaseerd op de afstand huis naar werk. En dan maakt het niet uit of ik met de fiets of auto kom.

Bij vorige werkgever ook, maar koos ik daar voor OV, dan kreeg ik OV kosten 100% terug.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Update: ik heb het vandaag uitgelegd en ik krijg het resterende bedrag gewoon alsnog, zo'n 200 euro :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
22-10-2019 18:53
Update: ik heb het vandaag uitgelegd en ik krijg het resterende bedrag gewoon alsnog, zo'n 200 euro :)
Fijn dat het gelukt is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven