Werk & Studie alle pijlers

Altijd was dit mijn droom, maar nu niet meer?

27-07-2020 20:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik kom even mijn hart luchten.

Ik droomde als klein kind al van het worden van dierenarts. En na een zware middelbare schoolperiode startte ik eindelijk de droomstudie diergeneeskunde. Het ging mij eigenlijk allemaal heel erg makkelijk af en ik had en heb het erg naar mijn zin. Maar nu ik halverwege de studie ben word ik onzeker over mijn keuze. Kan ik het wel? Kan ik die verantwoordelijkheid aan? Had een baan als assistente niet genoeg geweest? Waarom moest ik percé een universitaire studie doen? Is dat toch niet gewoon te hoog gegrepen?

Toen ik laatst een weekje meeliep met een dierenarts dacht ik alleen maar help dit weet ik allemaal niet. En wat als ik over een aantal jaar klaar ben, hoe kun je nou ooit dit allemaal zelfstandig doen.
Daarbij komt ook dat ik eigenlijk een hele grote wens heb om moeder te worden. Ik wil helemaal niet als ik klaar ben met de studie 40 uur werken en diensten draaien om die studieschuld terug te betalen. 3 dagen vind ik ook wel genoeg en daarnaast zorgen voor mijn kind(eren).

Is het de leeftijd? Is het “normaal” die onzekerheid van het niet kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Elke goede beginnende professional stelt zichzelf de vraag of hij goed genoeg is en hoe hij kan verbeteren. Dat is geen zwakte, maar een kracht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelkatten schreef:
28-07-2020 08:40
Heel erg bedankt voor je ervaring! Dat stelt mij echt heel erg gerust.
Fijn meid. We zeggen wel dat je als arts een cyclus doormaakt van onbewust onbekwaam, naar bewust onbekwaam, naar onbewust bekwaam en ten slotte naar bewust bekwaam. Google er maar eens op. Iedereen maakt diezelfde cyclus door en als je van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam gaat denk je vooral: ‘ze zijn gek dat ze mij dit laten doen.’

Maar dat heeft dus iedereen ;) Google er maar eens op.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven