Werk & Studie alle pijlers

Ander werk dan voor de klas

14-11-2010 21:41 51 berichten
Ik heb de lerarenopleiding gedaan en sta al zo'n 10 jaar met veel plezier voor de klas. Maar ik wil wel eens wat anders. Is er iemand die met een tweedegraads diploma iets heel anders is gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vak geef je nu?
En wil je echt compleet een andere richting uit, of wel iets met kinderen blijven doen? Ambulante begeleiding oid?
ik haak even aan.

Niet omdat ik nú uit het onderwijs wil, maar weet wel dat ik, áls ik iets anders wil, eigenlijk niet zo goed weet wat.

Ik heb universtair Engels gedaan, met educatieve master. En daarvoor een kunst/cultuurstudie (zeg voor de herkenbaarheid even niet welke).

En ik zou dus graag willen weten wat er mogelijk is buiten het werken met kinderen/ jongeren om, maar dan wel binnen mijn vakken.
.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 14-11-2010 22:02
Reden: volgens mij had ik toch écht maar 1 keer geenterd.
% gewijzigd
Ik geef bio. En het hoeft niet compleet anders te zijn. Maar soms ben ik het gezeur in het onderwijs gewoon even goed zat.
Ik heb een jaar in een modezaak gestaan, maar mede door het gemis van het lesgeven sinds begin dit schooljaar weer terug voor de klas.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou wel iets voor mezelf willen doen. lekker mijn eigen tijd indelen. Ik heb altijd wel goede ideen en oplossingen, maar waar kan ik die voor gebruiken?
Onderwijsmateriaal ontwikkelen?
quote:CoffeePot schreef op 14 november 2010 @ 22:05:

Onderwijsmateriaal ontwikkelen?Heb ik ook aan zitten denken.
quote:CoffeePot schreef op 14 november 2010 @ 22:05:

Onderwijsmateriaal ontwikkelen?

ik geloof dat dat een bijbaantje is.

Lijkt me best leuk hoor, maar je verdient er echt zo weinig mee dat je er niet van rond kan komen.( Heb ik van horen zeggen hoor, geen onderzoek naar gedaan). Veel docenten doen het ook naast hun baan, net als examens maken.
Bij mij gaan trouwens nogal wat mitsen en maren komen op suggesties. (Dat jullie het alvast even weten).
quote:Mevrouw75 schreef op 14 november 2010 @ 22:08:

[...]

ik geloof dat dat een bijbaantje is.

Lijkt me best leuk hoor, maar je verdient er echt zo weinig mee dat je er niet van rond kan komen.( Heb ik van horen zeggen hoor, geen onderzoek naar gedaan). Veel docenten doen het ook naast hun baan, net als examens maken.Ja, maar dan doe je wel eens wat anders...
Lavendelbloem, wat denk je van coaching?

Wij hebben op school intervisie/coaching van een externe coach.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 november 2010 @ 22:10:

Bij mij gaan trouwens nogal wat mitsen en maren komen op suggesties. (Dat jullie het alvast even weten).Waarom zijn die onderwijsmensen toch altijd zo moeilijk
quote:lavendelbloem schreef op 14 november 2010 @ 22:10:

[...]

Ja, maar dan doe je wel eens wat anders...

Dat is waar.

Maar wil je helemaal wat anders doen, of gewoon wat afwisseling ernaast?

Bij dat 2e heb je aan materiaal ontwikkelen natuurlijk wel afwisseling.
quote:lavendelbloem schreef op 14 november 2010 @ 22:11:

[...]

Waarom zijn die onderwijsmensen toch altijd zo moeilijk Omdat wij hoge eisen stellen
quote:Mevrouw75 schreef op 14 november 2010 @ 22:11:

Lavendelbloem, wat denk je van coaching?

Wij hebben op school intervisie/coaching van een externe coach.Weet je wat het is. Ik vind de omgang met de leerlingen heel leuk, maar ik denk dat ik heel weinig zin heb om me juist alleen met de docenten bezig te houden. Is nou niet het meest makkelijke publiek.
@mevrouw75. Heb jij wel eens met een loopbaanbegeleider gesproken wat de mogelijkheden zijn? Daar zit ik nu een beetje aan te denken.
ok, dan niet..

Wil je wel iets met leerlingen blijven doen, of dat ook niet?
quote:lavendelbloem schreef op 14 november 2010 @ 22:16:

@mevrouw75. Heb jij wel eens met een loopbaanbegeleider gesproken wat de mogelijkheden zijn? Daar zit ik nu een beetje aan te denken.nee. Ik ben daar ook niet echt aan toe nog, maar zou daar zeker wel voor open staan later.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 november 2010 @ 22:16:

ok, dan niet..

Wil je wel iets met leerlingen blijven doen, of dat ook niet?Dat mag, maar hoeft ook nog niet eens perse.
Ga op 2 scholen werken. Hou je lekker afstand van alles. Eens eventje een jaartje niet betrokken zijn bij alles.

Of ga freelancen.
zou je op een kantoor willen werken?

Ik bedoel, de hele dag achter een computer?

Ik heb af en toe echt de balen van mijn werk (vooral als de dag nog moet beginnen) en wil dan gewoon achter een computer ofzo en de hele dag nadenken en tijd hebben om dingen te creëren of te onderzoeken.

En dan weet ik ook wel dat ik dat heel erg saai ga vinden, heb een aantal jaar bureauwerk gedaan en dat was het uiteindelijk ook niet, maar soms verlang ik daar toch wel naar terug.
quote:Henkjan41 schreef op 14 november 2010 @ 22:21:

Ga op 2 scholen werken. Hou je lekker afstand van alles. Eens eventje een jaartje niet betrokken zijn bij alles.

Ook gedaan. Mocht ik twee keer per week naar vergaderingen, 2 keer ouderavonden enz enz.

Vond ik nou niet zo geweldig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven