Werk & Studie alle pijlers

Anesthesiemedewerker opleiding

21-12-2019 21:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik werkzaam in de technische sector, maar ik ben van plan om een switch te gaan maken. Ik ben nog in de oriënterende fase maar werken in het ziekenhuis lijkt mij geweldig. Vanwege mijn technische achtergrond denk ik aan anesthesiemedewerker. Kan iemand die werkzaam is als anesthesiemedewerker of operatieassistent mij wat meer vertellen over hoe hij/zij het zelf ervaart. Hoe zit het bijvoorbeeld met de onregelmatige diensten, nachtdiensten en bereikbaarheidsdiensten? Hoe vaak komen deze voor en is dit erg zwaar? Is er iemand die misschien de opleiding in het ziekenhuis heeft gevolgd of van plan is te volgen en mij kan vertellen hoe hij/zij dit heeft ervaren kwa werkdruk en in combinatie met de opleiding volgen?

Zou super fijn zijn als iemand mij kan helpen met wat meer Info! Dankjewel:)
Ook wel eens gedacht aan MBRT? Zit ook de nodige techniek in. Deze opleiding heb ik zelf gedaan, de duale variant. Ik vond de combinatie werken/leren pittig, maar ik had niet anders willen doen.
Qua werkgelegenheid zit je in elk geval goed!
Maar deze baan heeft toch niks met techniek te maken?
Gewoon een verpleegkundige opleiding g voor nodig lijkt me.
gizzmo-returns schreef:
21-12-2019 22:32
Ben je op zoek naar een opleiding, waarin je techniek en zorg kunt combineren? Als anesthesiemedewerker bewaak je de vitale lichaamsfuncties van de patiënt en assisteer je de anesthesioloog voor, tijdens en na een operatie. Samen met het operatieteam zorg je dat een operatie voor de patiënt zo goed mogelijk verloopt.

DIt hierboven staat in de oproep voor de opleiding tot anesthesiemedewerker.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Er zijn technischer beroepen in het ziekenhuis zoals radiologie medewerker of bij de radiotherapie, pacemakertechnicus, functielaborant, .... en minder diensten hierbij denk ik tijdens je opleiding
gizzmo-returns schreef:
21-12-2019 22:32
Klopt niks van hoor. Anesthesie medewerkers zijn (meestal) geen verpleegkundigen.
In het ziekenhuis waar ik werk heb je als fulltimer iedere week 1 dienst. Deze duurt in het weekend van 8:00 tot 20:00 of vam 20:00 tot 8:00 en doordeweeks van 16:30 tot 8:00.
Je moet dan in 1 kwartier omgekleed op de OK staan dus de meesten slapen in het ziekenhuis.
Dus daar moet je wel tegen kunnen.
Zebra123 schreef:
21-12-2019 23:10
Klopt niks van hoor. Anesthesie medewerkers zijn (meestal) geen verpleegkundigen.
Je krijgt een hbo verpleegkundige plus opleiding daarvoor.
Sophiever schreef:
22-12-2019 09:00
Ik geef aan dat je met alleen een mbo-v of hbo-v geen anesthesiemedewerker wordt.
Sophiever schreef:
22-12-2019 09:00
Ik geef aan dat je met alleen een mbo-v of hbo-v geen anesthesiemedewerker wordt.
Net zoals operatieassistente is anesthesiemedewerker een aparte opleiding die los staat van de opleiding tot verpleegkundige. Misschien of waarschijnlijk kun je de opleiding tot operatieassistente of anesthesiemedewerker wel versneld doen als je als HBO-verpleegkundige hebt, dat zou kunnen.
TO jij hebt vast al onderzoek gedaan, hoe zit het nu precies?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
22-12-2019 11:20
Net zoals operatieassistente is anesthesiemedewerker een aparte opleiding die los staat van de opleiding tot verpleegkundige. Misschien of waarschijnlijk kun je de opleiding tot operatieassistente of anesthesiemedewerker wel versneld doen als je als HBO-verpleegkundige hebt, dat zou kunnen.
Er zijn tegenwoordig steeds meer opleidingen om anesthesie medewerker te worden. Hbo-vt of bachelor medisch hulpverlener bijvoorbeeld. De bmh opleiding heeft heel veel problemen gehad (google maar eens) maar volgens mij gaat dat nu beter.
mevrouwiglesias schreef:
22-12-2019 11:20
Alweer dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven