Angst op werk
donderdag 20 juni 2019 om 20:35
Hallo allemaal,
Graag wil ik jullie om advies vragen. Een tijdje geleden ben ik
Ik vraag me af wat ik het beste kan doen; het laten rusten, melding maken van mijn klachten en/of hulp vragen? En zo ja, bij wie dan? HA of iemand uit het bedrijf? Ik wil er ook weer niet teveel over door blijven gaan, maar die paniekaanval van net was best heftig
Graag wil ik jullie om advies vragen. Een tijdje geleden ben ik
Ik vraag me af wat ik het beste kan doen; het laten rusten, melding maken van mijn klachten en/of hulp vragen? En zo ja, bij wie dan? HA of iemand uit het bedrijf? Ik wil er ook weer niet teveel over door blijven gaan, maar die paniekaanval van net was best heftig
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 23:26
Reden: Stuk weggehaald ivm herkenning
Reden: Stuk weggehaald ivm herkenning
33.27% gewijzigd
vrijdag 21 juni 2019 om 08:29
Ik ben het geheel met iedereen eens dat er flinke fouten gemaakt zijn. Na die paniekaanval van gisteren vind ik het al superfijn om even van me af te hebben geschreven hier. Ben ook erg dankbaar voor de reacties.
Ik denk dat ik nog even afwacht of het met mij de betere kant op gaat. Zo niet, dan kies ik voor de HA.
Dank jullie wel allemaal! ❤
Ik denk dat ik nog even afwacht of het met mij de betere kant op gaat. Zo niet, dan kies ik voor de HA.
Dank jullie wel allemaal! ❤
vrijdag 21 juni 2019 om 08:36
vrijdag 21 juni 2019 om 08:39
Wat ongelofelijk naar dit!
Het is goed te begrijpen dat je er nog mee worstelt hoor. Hoe lang is dit geleden? Je brein heeft ook even tijd nodig om dit goed te verwerken natuurlijk, dus soms kan het al helpen door het gewoon tijd te geven.
Maar als het al een maand of langer geleden is, of je klachten worden erger, dan zou ik echt niet aarzelen om naar de huisarts te gaan. Dat is helemaal niet raar in zo’n situatie. Eigenlijk heb je twee nare dingen meegemaakt: dat die vent je aanviel, maar ook dat je niet werd geloofd terwijl je zo duidelijk hulp hebt gevraagd. Dit is echt niet niks!
Als ik het zo lees ben jij van het type ‘niet zeiken maar doorgaan’. Soms een geweldige strategie. Maar in dit soort situaties wil je lijf, je hersenen, soms niet wat jij wil. En lukt het niet om het weg te stoppen omdat je er vanzelf aan herinnerd wordt als er iets is dat je eraan doet denken.
Dus ben lief voor jezelf, vraag hulp als je merkt dat je er last van blijft houden. En wel of geen EMDR, dat besluit de psycholoog dan wel. Ik zou wel naar een psycholoog zoeken die dat in zijn pakket heeft. Het zou zomaar weleens een goede behandeling kunnen zijn en dan is het zonde als je psycholoog het niet kan.
Sterkte!
Het is goed te begrijpen dat je er nog mee worstelt hoor. Hoe lang is dit geleden? Je brein heeft ook even tijd nodig om dit goed te verwerken natuurlijk, dus soms kan het al helpen door het gewoon tijd te geven.
Maar als het al een maand of langer geleden is, of je klachten worden erger, dan zou ik echt niet aarzelen om naar de huisarts te gaan. Dat is helemaal niet raar in zo’n situatie. Eigenlijk heb je twee nare dingen meegemaakt: dat die vent je aanviel, maar ook dat je niet werd geloofd terwijl je zo duidelijk hulp hebt gevraagd. Dit is echt niet niks!
Als ik het zo lees ben jij van het type ‘niet zeiken maar doorgaan’. Soms een geweldige strategie. Maar in dit soort situaties wil je lijf, je hersenen, soms niet wat jij wil. En lukt het niet om het weg te stoppen omdat je er vanzelf aan herinnerd wordt als er iets is dat je eraan doet denken.
Dus ben lief voor jezelf, vraag hulp als je merkt dat je er last van blijft houden. En wel of geen EMDR, dat besluit de psycholoog dan wel. Ik zou wel naar een psycholoog zoeken die dat in zijn pakket heeft. Het zou zomaar weleens een goede behandeling kunnen zijn en dan is het zonde als je psycholoog het niet kan.
Sterkte!
vrijdag 21 juni 2019 om 08:42
Het is niet heel gek dat dit nu gebeurt tijdens je vakantie. Juist nu je rust hebt, heeft het tijd om boven te komen. Ik snap dat je wilt dat alles 'normaal' is maar soms werkt je hoofd gewoon niet zo. Dus ik ben voor het bellen met de huisarts.Hippiemeisje schreef: ↑20-06-2019 21:03Fijne en lieve reacties, dank jullie wel! Er is op het werk geen hulp aangeboden verder. Ik heb ook geen aangifte gedaan. Er speelden bij mij ook teveel emoties mee en ik wilde het het liefst zsm achter de rug hebben. Eigenlijk wil ik nog steeds dat het gewoon voorbij is, maar die paniekaanval net...![]()
Wegdrukken en hopen dat het vanzelf weggaat kan natuurlijk ook maar een paniekaanval komt zelden alleen. Echt, niet aan beginnen maar nu gelijk ingrijpen.
vrijdag 21 juni 2019 om 08:52
Precies! En die strijd heeft 5 maanden (!) geduurd. Het is nu een half jaar geleden en de klachten worden wel minder, merk ik. Toen het net gebeurd was durfde ik amper op de werkvloer te staan. Nu is het vooral als ik thuis zit, dat ik er meer last van krijg. Op het werk niet meer, eigenlijk. Dus dat is al heel veel winst.helena2 schreef: ↑21-06-2019 08:39Wat ongelofelijk naar dit!
Sterkte!
vrijdag 21 juni 2019 om 09:00
Jeetje, wat erg voor je! Dus je moet nu al bijna een jaar hiermee dealen? Dat is echt lang.Hippiemeisje schreef: ↑21-06-2019 08:52Precies! En die strijd heeft 5 maanden (!) geduurd. Het is nu een half jaar geleden en de klachten worden wel minder, merk ik. Toen het net gebeurd was durfde ik amper op de werkvloer te staan. Nu is het vooral als ik thuis zit, dat ik er meer last van krijg. Op het werk niet meer, eigenlijk. Dus dat is al heel veel winst.
Fijn dat het op je werk wel veel beter gaat. Maar als het verplaatst naar thuis, dan is het wel echt tijd om hulp te zoeken. Vooral omdat het ‘al’ een half jaar geleden was.
Weet je wat die paniekaanval triggerde?
vrijdag 21 juni 2019 om 14:38
Gebeld worden tijdens mijn vakantie door mn leidinggevende was de trigger. (Het bleek roostertechnisch te zijn, maar ik durfde pas na een paar uur terug te bellen.)helena2 schreef: ↑21-06-2019 09:00Jeetje, wat erg voor je! Dus je moet nu al bijna een jaar hiermee dealen? Dat is echt lang.
Fijn dat het op je werk wel veel beter gaat. Maar als het verplaatst naar thuis, dan is het wel echt tijd om hulp te zoeken. Vooral omdat het ‘al’ een half jaar geleden was.
Weet je wat die paniekaanval triggerde?