Werk & Studie alle pijlers

angst voor school

27-06-2013 12:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand tips?

ga al jaren niet naar school!

omdat ik slechte ervaringen heb met school

geen leuke leraren em leerlingen op basisschool en het vmbo

heb nu een uitkering sindse 18e maar wil iets doen met me leven ben nu 21 bijna 22

had mezelf gemotiveerd mezelf in te schrijven maar op het laatste moment niet gedaan omdat ik bamg werd

heb gewoon een hele erge angst die niet weggaat

maar zo kan t ook niet doorgaan

ben ook gewoon overal bang voor

bang om op het schoolplein te lopen

bang dat ik het klaslokaal niet kan vinden

bang om uitgelachen te worden

pfff
Ik ga er vanuit dat je een MBO opleiding wil gaan doen? Zo ja dan is er geen sprake meer van een schoolplein en is de kans heel groot dat je met mensen die ook volwassen zijn geworden. Ik zou beginnen met te bedenken welke opleiding je leuk lijkt en daarvoor naar de open dagen of meeloopdagen te gaan, dan proef je de sfeer van de opleiding. Succes in ieder geval
MBO is heel anders als VMBO hoor Heb je er misschien al eens aan gedacht om 4 dagen te werken en 1 dag school?
Mag ik vragen hoe het kan dat je een uitkering krijgt?

En verder niet bang zijn, gewoon doen, anders blijf je in dit patroon zitten en eindig je precies waar je nu bent in je leven.
Misschien dat je eerst moet uitzoeken waar die angsten vandaan komen??? Lijkt me ook niet handig nu iets beginnen.

Misschien naar eerst naar de huisarts gaan die je kan doorverwijzen naar een psycholoog.

Sterkte en succes!
Inderdaad, zoek eerst eens professionele hulp. Het klinkt alsof je daar veel aan zou kunnen hebben (je kunt dan bijvoorbeeld technieken leren om je angst onder controle te krijgen).

En vervolgonderwijs is echt anders dan basis- en middelbaar onderwijs. Pestgedrag en dat soort ellende, daar zijn de meeste mensen op die leeftijd wel zo'n beetje overheen. En het gaat er vaak ook qua lessen en structuur heel anders aan toe dan je op de middelbare school gewend bent. Ben je al eens naar een open dag geweest? Dan kan je de sfeer eens proeven.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Waarom werk je al 3 jaar niet??
ja ik werk dus niet omdat ik al een uitkering hb en aangezien ik me vmbo niet heb afgemaakt word ik nergens aangenomen

veel meegemaakt zat helemaal in de stress en daardoor heb ik een uitkering gekregen

maar nu zit ik dus al jaren thuis en word er beetje

moe van wil iets doen met me leven

maar die angst houd me tegen :(
Waarom denk je dat mensen jou zullen uitlachen? Ik heb na de middelbare school echt nooit meer iets gehoord over "uitgelachen worden op de studie".En er zaten me toch een paar malloten op.
Je werkt niet omdat je al een uitkering hebt? Hmmmm...

Heb je eigenlijk hulp hiervoor? Klinkt toch wel als iets meer dan gewoon een beetje zenuwen...
quote:Zusenzoo schreef op 27 juni 2013 @ 12:38:

Mag ik vragen hoe het kan dat je een uitkering krijgt?

Het zal wel een Wajong-uitkering zijn.
Mijn tip: ga naar je arbeidsdeskundige voor een gezellig gesprekje over werk en opleiding.

Bekijk verder de mogelijkheden eens voor een thuisopleiding, voor je motivatie.

En die huisarts klinkt me ook niet slecht in de oren...
'Ik werk dus niet omdat ik al een uitkering heb.'

Dus omdat je een uitkering hebt, hoef je niet te gaan werken?

Tegenstrijdig.

En zo bedoelde je het vast ook niet.

Kun je niet beter een avondschool gaan doen?

Daar zitten heel ander soort mensen waarschijnlijk.

En dan kun je alsnog je VMBO-diploma behalen.

Of misschien kun je het halen d.m.v. een LOI cursus?

Daarnaast zou je volgens mij ook een aantal bezoekjes aan de psycholoog kunnen gebruiken.

Angsten etc. gaan niet uit zichzelf weg.

Heb je wel de mogelijkheid met mensen hierover te praten?

Of kun je je ei niet kwijt en kun je dus beter even naar een psycholoog gaan?

Vaak wordt dit (deels) vergoed.

Kijk even of het in je pakket zit.

Ben je überhaupt weleens naar de huisarts geweest om hierover te praten?

Ben je naar open dagen geweest?

Op die dagen krijg je vaak toch wel een aardig beeld van een school en haar sfeer.

Kortom: pak jezelf op! Je bent nog veel te jong om thuis te zitten en je tijd uit te zitten. Je krijgt er spijt van als je doorgaat met je leven zoals je deze nu leidt. Alleen jij kan het veranderen. Anderen kunnen je helpen, maar je moet ook zelf willen. Heel veel succes!
Haal je kop uit je kont en ga iets doen!!!!!!!! Ik vind het zo wie zo vreemd dat je een uitkering krijgt zonder ooit gewerkt te hebben.

Van zelfmedelijden word je niet wijzer. Het is makkelijk om je te verschuilen achter je angst, maar angst is een slechte raadgever...
Inschrijven zul je héél snel moeten doen voor komend jaar; als de opleiding van je keuze al niet vol zit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven