Werk & Studie alle pijlers

Arbeidsongeschikt door overwerk werkgever aansprakelijk

10-11-2019 13:57 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wie heeft ooit zijn wergever aansprakelijk gesteld ivm psychisch letsel?

Groetjes,
Esther
anoniem_392522 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 02:41
82.06% gewijzigd
Esthertjeee schreef:
11-11-2019 19:02
Ben naar een spreekuur geweest van een advocaat. Die begrijpen tenminste wat ik bedoel en zag er positief uit allemaal voor mij. Kortom gaat allemaal goed komen. Domste fout die ik gemaakt heb is dat ik hier een topic heb geplaatst. Wat kunnen enkele hier toch zeiken zeg. Voor de overige die wel met zinnige reacties kwamen bedankt daarvoor. Einde discussie voor mij hier.

Wat moet het leven toch makkelijk zijn als je alles buiten jezelf legt....
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-11-2019 21:34
Wat moet het leven toch makkelijk zijn als je alles buiten jezelf legt....
+1

"L'enfer, c'est les Autres"
(De hel, dat zijn de Anderen)
Alle reacties Link kopieren
Esthertjeee schreef:
11-11-2019 19:02
Ben naar een spreekuur geweest van een advocaat. Die begrijpen tenminste wat ik bedoel en zag er positief uit allemaal voor mij. Kortom gaat allemaal goed komen. Domste fout die ik gemaakt heb is dat ik hier een topic heb geplaatst. Wat kunnen enkele hier toch zeiken zeg. Voor de overige die wel met zinnige reacties kwamen bedankt daarvoor. Einde discussie voor mij hier.
Hou er rekening mee dat advocaten meestal ook een eigen agenda hebben. Naast de cliënt oprecht van dienst willen zijn, is dat zeker ook declareren. Dat een advocaat na op een spreekuur te zijn geweest zegt 'komt goed/ sterke zaak', wil niet zeggen dat het ook echt goed komt en als het goed komt kan het lang duren. Mooiste zou zijn een snelle en goede schikking lijkt me zo, maar heel goed mogelijk dat het procederen wordt en dat is een psychische belasting vanwege veel onzekerheid en (onterechte) tegenargumenten e.d.. die je over je heen gekieperd kunt krijgen. Met een voor jou positieve uitspraak in eerste aanleg, kan er nog hoger beroep volgen. Moet financieel dan ook de moeite waard zijn. Succes uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
10-11-2019 17:20
Hoe gedegen is je dossieropbouw TO en waar bestaat het uit?
Dit. En zorg ervoor dat je vanaf nu contact mbt je uitval via de mail voert, zodat je de reacties zwart op wit hebt.

Andere vraag, in wat voor branche werk je? Onderwijs?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er maar weinig van, psychische klachten tgv werk zijn zeer moeilijk aan te tonen. Ze zijn over het algemeen multifactorieel bepaald. Slechts in uitzonderlijke gevallen is het nuttig om een zaak aan te spannen. Dan moet je een goed dossier hebben, eventuele getuigen, evt onderzoeken arbodienst en dan moeten er geen andere factoren zijn die een grote rol spelen. Met fysieke klachten ligt dat soms een stuk makkelijker, zoals bijvoorbeeld bij OPS of asbestkanker en zelfs daar kan het heel tricky zijn. Er zijn in Nederland dan ook heel weinig zaken hierover gevoerd.
Alle reacties Link kopieren
En hou er ook rekening mee dat rechters verschillend kunnen beslissen. Deze vrouw kreeg bij een kortgeding 150.000 euro toegekend, vond dat niet genoeg, ging in hoger beroep en moest daarna zelfs nog een flink deel terugbetalen

https://www.rtlz.nl/business/artikel/49 ... rugbetalen
Alle reacties Link kopieren
LauraRoar schreef:
14-11-2019 07:57
En hou er ook rekening mee dat rechters verschillend kunnen beslissen. Deze vrouw kreeg bij een kortgeding 150.000 euro toegekend, vond dat niet genoeg, ging in hoger beroep en moest daarna zelfs nog een flink deel terugbetalen

https://www.rtlz.nl/business/artikel/49 ... rugbetalen
En dat gaat nog om een ontslagzaak, waarbij een rechter veel vaker ten faveure van de werknemer beslist. Dat is niet te vergelijken met bovenstaand geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven