Werk & Studie alle pijlers

Baan aangenomen... Nu spijt...

29-10-2009 19:51 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een topic geopend over welk salaris vragen. Daarin vertelde ik dat ik het salaris dat ik aangeboden kreeg tijdens t arbeidsvoorwaardengesprek weinig vond (E 1350,- bruto voor 28 uur op mbo niveau) en dat ik voor die functie geen pensioen opbouw.

Ik heb aangegeven dat ik het salaris aan de lage kant vond, maar er was niks aan te doen. Ook qua pensioen niet.

Toch heb ik maandag het contract getekend omdat een baan vinden in deze periode niet makkelijk is. Maar aan de andere kant heb ik er nu dus megaspijt van... Omdat ik dit dus eigenlijk helemaal niet wil... Ik voel me ZOOOO stom nu!!! Ik dacht eerst dat ik deze baan wilde als er een aardig salaris tegenover stond. Dan kon ik ondertussen door zoeken naar wat anders. Nu denk ik dat ik misschien beter mn ww kon houden en van daaruit verder zoeken met hulp van uwv en loopbaancoach.

Het plan was eigenlijk dat ik, zodra ik werkloos werd, me eens fatsoenlijk ging verdiepen in wat ik nou eigenlijk echt wil. Want ik wil eigenlijk niet meer achter de computer de hele dag... Maar ik heb toch getekend omdat mn vriend me best wel aan het pushen was.

Ik heb dus megaspijt nu dat ik getekend, of alleen al gesolliciteerd heb. Ik ben nu dus nog niks wijzer. En heb het probleem van "wat wil ik nu" dus alleen maar opgeschoven...

Maandag moet ik beginnen en ik baal echt.

Sorry als ik zeur, en ik begrijp best dat ik t allemaal zelf schuld ben. Maar ik wilde dit toch ff kwijt...
Juist goed dat je een baan hebt! Dat betekent dat je geen gat in je CV hebt en nu rustig kunt doorzoeken naar ander werk. "De tijd nemen om te bedenken wat ik wil" vind ik persoonlijk gezeur. Dat kun je namelijk ook doen naast je werk. Daar heb je geen hele week vrij voor nodig. Zeker niet wanneer je nu 28 uur werkt en voorheen 50.

Ik heb net na 2 maanden ergens gewerkt te hebben opgezegd omdat ik een leukere en beter betaalde baan heb gevonden. Zo kan het dus ook. Gewoon blijven werken en je thuis bezinnen op je toekomst.

Verstandige vriend heb je trouwens...
Ik heb trouwens ook vrij breed gesolliciteerd en was zelf bereid

om weer magazijnwerk te doen of in een winkel te gaan werken.Dat heb ik ook leuk gevonden.

Ben het dus aan de ene kant ermee eens dat je bereid moet zijn om evtl.een tijdje iets anders te gaan doen maar het moet natuurlijk ook leuk werk zijn (maar je solliciteerd gewoon verder door) maar aan de andere kant alles aanpakken b.v. voor mij is

heel zwaar lichaamelijk werk of ploegendienst te zwaar gewoon.Dat zijn voorbeelden.Maar verder heb ik op veel verschillende beroepen gesolliciteerd en zeker niet maar naar een kant toe.
ik ivnd 1350 voor 28 uur ook niet weinig...bijna 2000 euro voor een mbo fulltime positie...toen mijn vriend ne afgestudeerd was (hbo ict) begon hij op 1750 bruto!

Ikben ook bijna hbo afgestudeerd (CE)en zou zo een baan van 28 uur accepteren voor 1350 bruto per maand accepteren.

In deze tijd heb je weinig te kiezen en wees blij dat jij vanaf maandag weer je eigen geld kunt verdienen.
De banen liggen inderdaad niet voor het oprapen op dit moment.Eisen stellen tot een bepaald punt vind ik prima maar

je moet ook niet te ver gaan.1350 Euro brutto mag dan wel geen vetpot zijn maar is aan de andere kant ook weer geen minimumloon.Verder hangt het natuurlijk ervan af hoe oud je bent,wat voor functie je hebt,hoeveel ervaring en bij wat voor

bedrijf je gaat werken.Het is overal anders.Ik zou zeker ook

graag 2500 brutto willen verdienen,kan altijd meer ha ha maar dat zit er nu niet in,ben ook tevreden met 1800-2000 brutto.(Heb een mbo+ opleiding).

Ik kijk ernaar uit om maandag te beginnen.Ik begin als

telefoniste/receptioniste en later gaat het bedrijf ook de Deense markt benaderen en daar wordt ik dan ingezet.Ik spreek namelijk ook Deens.Ik vind dit leuke toekomstperspektieven en hopelijk kom ik door de proeftijd.Ben echt een beetje bang.Ga ook absoluut mijn best doen.Als ik ergens voor ga dan ga ik voor 100%.
Ik begrijp je op zich wel Mara. Ik ben zelf vanaf 1 januari ook werkzoekend en heb morgen een sollicitatiegesprek. Ik weet nu al dat het maximale bruto salaris op hetzelfde niveau ligt als bij mijn huidige baan, dus financieel ga ik er niet op vooruit mocht ik die baan krijgen. Sterker nog, we moeten er een tweede auto voor regelen en ik krijg ongeveer 3x zoveel reistijd (van een half uur naar anderhalf uur enkele reis). Dat is voor mij dus ook reden om vast te houden aan de bovengrens. Gaan ze middenin de schaal zitten, dan moet ik er dus flink geld bij doen, extra reizen en dan gaat het wat mij betreft gewoon niet door.

Natuurlijk is het fijner om niet in de WW te zitten maar nu al werk aannemen onder ongunstige voorwaarden, dat zou me te ver gaan. Ik werk al 13 jaar bijna full time en heb al die jaren WW premies betaald, dus als ik er tijdelijk gebruik van moet maken, so be it.

Ik zou gewoon in deze baan kijken of je er langer zou kunnen werken. Zo niet, dan kan je altijd met je baas afspreken om na de proeftijd uit elkaar te gaan. Succes!
Even helemaal los van het salaris, wat vind je dan van je nieuwe baan?
mara,ik wil je in ieder geval veel sterkte en succes morgen wensen.Maak je niet te druk en kijk het ff aan!Wie weet

bevalt het wel erg goed en zo niet dan kan je altijd nog verder

gaan zoeken.Succes meid!
Hi,

Ik weet hoe lastig het is, ben zelf vandaag ook bij mijn nieuwe baan begonnen. Ik vind dat ook altijd erg moeilijk in het begin dat je aan alles moet wennen en niks kunt.

maar dat zal snel over gaan en is nu eenmaal niet anders. Ik ben heel blij dat ik weer werk heb na de ww en misschien moet je het gewoon een kans geven.

Wel balen dat je niet blij bent met je contract, maar ben heel benieuwd hoe je eerste dag was?

succes!
Nou vind eigenlijk dat je erg zeurt hoor!

Door omstandigheden lopen dingen soms anders dan je eigenlijk zou willen. Als je niet tevreden bent prima om verder te zoeken. Maar denk ook dat je veeeel beter vanuit een baan verder kunt zoeken dan niet.

Dat salaris is voor 28u pw echt niet slecht hoor. Oke kan beter, maar er kan zoveel beter...

Ben zelf ook net begonnen met traject met loopbaanadviseur maar dat is iets wat je echt wel naast je baan kan doen hoor! Helemaal als je 28u pw werkt.

Daarnaast vind ik het argument dat als je een paar jaar veel gewerkt hebt het "verdiend" om BETAALD even aan te kijken voor een periode wat je nou wel of niet wilt echt onzin!!! Je doet potverdomme of je al 30 jaar een slecht betaalde, ontzettend zware baan hebt en dan wel even MAG uitzoeken wat je nou echt wilt. Ja dat mag je zeker maar van je eigen geld.

Snap echt niet hoe je bij dit idee komt en kan me daar ook erg boos over maken. Zoals iemand al eerder zei, de WW is een vangnet. Zeker geen potje waar je van kan leven op momenten dat het je goed uitkomt. Hoe haal je het in je hoofd?

reageer misschien wel erg fel. Maar snap niet dat iemand zo tegen de zaken aan kan kijken....
quote:NurseLovely schreef op 02 november 2009 @ 21:59:

Nou vind eigenlijk dat je erg zeurt hoor!

Door omstandigheden lopen dingen soms anders dan je eigenlijk zou willen. Als je niet tevreden bent prima om verder te zoeken. Maar denk ook dat je veeeel beter vanuit een baan verder kunt zoeken dan niet.

Dat salaris is voor 28u pw echt niet slecht hoor. Oke kan beter, maar er kan zoveel beter...

Ben zelf ook net begonnen met traject met loopbaanadviseur maar dat is iets wat je echt wel naast je baan kan doen hoor! Helemaal als je 28u pw werkt.

Daarnaast vind ik het argument dat als je een paar jaar veel gewerkt hebt het "verdiend" om BETAALD even aan te kijken voor een periode wat je nou wel of niet wilt echt onzin!!! Je doet potverdomme of je al 30 jaar een slecht betaalde, ontzettend zware baan hebt en dan wel even MAG uitzoeken wat je nou echt wilt. Ja dat mag je zeker maar van je eigen geld.

Snap echt niet hoe je bij dit idee komt en kan me daar ook erg boos over maken. Zoals iemand al eerder zei, de WW is een vangnet. Zeker geen potje waar je van kan leven op momenten dat het je goed uitkomt. Hoe haal je het in je hoofd?

reageer misschien wel erg fel. Maar snap niet dat iemand zo tegen de zaken aan kan kijken....

Je betaald voor je eigen WW. En ik vind je reactie een beetje kort door de bocht! Iedereen geeft hier aan dat het niet altijd verstandig is om alles maar aan te pakken en dat het er ook mee te maken heeft hoe lang je al in de ww zit. En ik keur het ook niet goed om alleen maar thuis te zitten en niks te doen. Maar bij mij is de kans groot dat ik door de crisis vanaf 1 dec zonder werk zit, en ook ik ben aan het kijken wat ik wil. Ik ga echt niet alles aannemen hoor!

Denk eens even aan de opdrachtgever, wat heeft hij eraan om mensen aan het werk te hebben die alleen maar gedemotiveerd zijn en die meteen weer verder kijken. Dat kost zeker geen geld?

ik vind je reactie inderdaad niet terecht en heel erg fel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven