Werk & Studie alle pijlers

Baan met meer regelmaat in de zorg

01-12-2021 19:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf mijn 21e werk ik in de gehandicaptenzorg met cliënten met gedragsproblematiek. Een uitdagende baan waar ik veel voldoening uit haal.
Altijd onregelmatig gewerkt.
Voor en nadelen.
Zo langzamerhand heb ik meer behoefte aan regelmaat.
Momenteel werk ik 20 uur ivm 2 kleine kinderen. Zo ongeveer 1x een weekend per maand, kan soms ook meer.
Zou het prettig vinden om bv 2 vaste dagen in de week te werken, gewoon iets minder onregelmatig en eens kijken wat er nog meer mogelijkheid is.

Iemand ideeën of adviezen? Kan ook in gesprek met me werkgever hooy
Alle reacties Link kopieren
Welke opleiding heb je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dagbesteding gehandicaptenzorg?
Alle reacties Link kopieren
Mbo verpleegkundige niveau 4.
Dagbesteding zie ik niet zitten.
Qua salaris vind ik het gerust niet erg om wat in te leveren maar ga niet 3 schalen naar beneden.
Werk nu ook niet veel avonddiensten.
Alle reacties Link kopieren
Doktersassistente? Polikliniekassistente op een dagbehandeling?
Alle reacties Link kopieren
Ambulant begeleiding?
Alle reacties Link kopieren
In januari heb ik een gesprek gepland om eens te kijken wat er nog meer bij me past.
Ergens werken als assistent lijkt me ook leuk.
Wel iets in de zorg. Bv ergens als spin in een web.
Vind het niet erg om op tijd te beginnen. Nu start onze dagdienst ook om 07.00 uur.
ambulant
leerlingen begeleiding
onderwijs
dagbehandeling
wmo consulent
Alle reacties Link kopieren
Dagbesteding is er in vele variaties! Laag niveau, maar ook arbeidsmatige op plekken in de maatschappij is er tegenwoordig veel.
Dan begeleid je een groep cliënten die in een wijkcentrum of een café werken. Denk ook aan downies en brownies.

Veel collega's van als ze verder willen naar ambulante zorg.
Of meer administratief, Zorgbemiddeling bijvoorbeeld.
planner / roostermaker
Alle reacties Link kopieren
In de flexpool of via uitzendburo, dan kan je vaste dagen aangeven
Alle reacties Link kopieren
@to misschien hetzelfde werk blijven doen maar dan als zzp er om zelf diensten in te plannen die je wel aan staan of als verpleegkundige werken voor particulieren met handicap of Alzheimer o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Ergens poliklinisch lijkt me dan. Werk zelf bij een afdeling van de ggd. Verpleegkundige hebben wel weekenddienst maar geen Avond-of nachtdiensten
Alle reacties Link kopieren
Praktijkondersteuner ggz of patienten met bv suikerziekte enz.
Alle reacties Link kopieren
Vaste nachtdiensten?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Prikken bij de GGD?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de wijkverpleging in een zelfsturend team. Wij hebben een 2 -weeks rooster. Iedereen werkt vaste dagen.
Zo werk ik op di- en do overdag en de vrijdag avond of het weekend. Ik werk 20 uur per week

Ik heb hier wel voor moeten strijden. Toen ik nieuw kwam in dit team was niet iedereen ervan overtuigd dat het kon. Maar als een ieder zich wat flexibel opstelt bij ziekte/ vakanties kan het prima.
Uiteindelijk is het beter voor alle medewerkers. Want je kan met een vast rooster je privé leven beter inrichten en je kan deelnemen in een verenigingsleven etc.
Nu wil niemand meer anders.

Er zijn genoeg banen in de zorg met regelmatige werktijden, maar ik wil je bij deze ook motiveren om te kijken of er in je huidige baan mogelijkheden zijn of wellicht in een andere baan te zoeken naar mogelijkheden waarin het wel kan.

Als er namelijk meer zorginstellingen/ teams met vaste werkdagen werken kunnen we de arbeidsomstandigheden van ons vak en klein beetje verbeteren. En wellicht komen/blijven er dan meer mensen in de zorg werken!
Alle reacties Link kopieren
Mir31 schreef:
02-12-2021 10:11
Ik werk in de wijkverpleging in een zelfsturend team. Wij hebben een 2 -weeks rooster. Iedereen werkt vaste dagen.
Zo werk ik op di- en do overdag en de vrijdag avond of het weekend. Ik werk 20 uur per week

Ik heb hier wel voor moeten strijden. Toen ik nieuw kwam in dit team was niet iedereen ervan overtuigd dat het kon. Maar als een ieder zich wat flexibel opstelt bij ziekte/ vakanties kan het prima.
Uiteindelijk is het beter voor alle medewerkers. Want je kan met een vast rooster je privé leven beter inrichten en je kan deelnemen in een verenigingsleven etc.
Nu wil niemand meer anders.

Er zijn genoeg banen in de zorg met regelmatige werktijden, maar ik wil je bij deze ook motiveren om te kijken of er in je huidige baan mogelijkheden zijn of wellicht in een andere baan te zoeken naar mogelijkheden waarin het wel kan.

Als er namelijk meer zorginstellingen/ teams met vaste werkdagen werken kunnen we de arbeidsomstandigheden van ons vak en klein beetje verbeteren. En wellicht komen/blijven er dan meer mensen in de zorg werken!
Toevallig heb ik een tijdje terug iemand gesproken die in de thuiszorg werkt als wijkverpleegkundige en die gaf aan dat ze ook meer vaste werkdagen hadden.
In januari ga ik een keer kijken of ik met haar mee kan lopen.
Het zou me wat meer rust geven als ik vastere werkdagen zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
sohappy schreef:
02-12-2021 10:51
Toevallig heb ik een tijdje terug iemand gesproken die in de thuiszorg werkt als wijkverpleegkundige en die gaf aan dat ze ook meer vaste werkdagen hadden.
In januari ga ik een keer kijken of ik met haar mee kan lopen.
Het zou me wat meer rust geven als ik vastere werkdagen zou hebben.
Je hebt mbo4 en bent dan verpleegkundige en geen wijkverpleegkundige. Een wvp heeft een hbo-v diploma.
Een goede optie is natuurlijk wel dat je zelf ook de hbo-v gaat doen. Daar lopen vast een aantal werkgevers duaal warm voor.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op
zorg en welzijnplein
Alle reacties Link kopieren
sohappy schreef:
02-12-2021 10:51
Toevallig heb ik een tijdje terug iemand gesproken die in de thuiszorg werkt als wijkverpleegkundige en die gaf aan dat ze ook meer vaste werkdagen hadden.
In januari ga ik een keer kijken of ik met haar mee kan lopen.
Het zou me wat meer rust geven als ik vastere werkdagen zou hebben.
Als wijk-vpk heb je inderdaad meer vaste dagen, maar dat zijn wel HBO-opgeleide mensen die daadwerkelijk de functie 'wijkverpleegkundige' hebben (en de opleiding hebben gedaan). In mijn ervaring waren dat de enige verpleegkundigen die kantoortijden hadden.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
02-12-2021 14:43
Je hebt mbo4 en bent dan verpleegkundige en geen wijkverpleegkundige. Een wvp heeft een hbo-v diploma.
Een goede optie is natuurlijk wel dat je zelf ook de hbo-v gaat doen. Daar lopen vast een aantal werkgevers duaal warm voor.
Mijn moeder was toch echt wijkverpleegkundige en niet hbo geschoold. Wie weet kan het met genoeg ervaring gewoon wel.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
02-12-2021 17:48
Mijn moeder was toch echt wijkverpleegkundige en niet hbo geschoold. Wie weet kan het met genoeg ervaring gewoon wel.
Nee, dat kan niet meer. Mbo mag niet indiceren en dat is een van de taken van een wijkverpleegkundige.

Mbo= verpleegkundige in de wijk
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen dat wijkvpk een HBO functie is???
In de wijk werkt niveau 3, 4 en 5.
Voor iemand uit bed helpen komt echt geen niveau 5 langs.
Wel is de wijk extreem onregelmatig, met veel korte diensten in de ochtend en avond, waardoor je meer dagen moet werken.
Tenminste, toen ik een paar geleden solliciteerde.

Er zullen vast HBO nfuncties zijn, teamleiders bijvoorbeeld, maar dat is niet iets om vanuit de GHz in te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Buurtzorg kun je aan de slag als niv. 4. Je werkt dan wel avonddiensten en weekends, maar de meeste teams van Buurtzorg hebben geen nachtdiensten. Het verschilt wel per team. En je krijgt niet de ‘rot’ klusjes want zelfsturende teams. De niv. 5 kijken de intake/indicatie na maar je voert als niv. 4 wel die taken uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven