Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsnaam glas in lood

20-02-2024 18:45 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe nick aangemaakt wegens herkenbaarheid.

Binnenkort ga ik een bedrijf opzetten in onder andere glas in lood. Ik doe al de opleiding hiervoor :)
Mijn idee is om glas in lood ramen te maken voor in huizen, maar ook om andere objecten te maken. Dit laatste gaat meestal met de tiffany techniek, dus het gaat niet alléén om glas in lood.
Via Etsy kun je laagdrempelig internationaal verkopen, dus ik wilde iets wat ook in het Engels goed bekt.

Het struikelpunt is vooral dat de meeste domeinnamen al bezet zijn.
Zo vind ik Masterglass en Glassy erg leuke namen, maar daar is dus geen website meer mee te maken helaas.

Heeft hier iemand nog leuke ideeën? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Art Petra (als je Petra heet)
Studio Petra
Petra Glass Studio
Petra Studio Art
Petra Creations
Petra GlassWorks
Petra Glass
Petra's Stained Glass
Glassy Petra
GlassNinja Studio
Stained Glass Fairy
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles met Petra wordt het niet. Ik vind mijn voornaam gebruiken overkomen alsof ik een hobbymiepje ben. Ook heb ik een naam die in Nederland normaal is, maar voor iedereen over de grens niet te begrijpen is (bijvoorbeeld Marijke).
Maar Glassninja is wel een beetje de hoek waarin ik zoek ja :) maar... Waarom zou ik een ninja zijn? :rolling:
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je neemt de naam van beroemde 16e-eeuwse glazeniers:
Crabeth

Over het internationaal uitspreken zou ik me geen zorgen maken.
Als sportcommentatoren Femke Bol kunnen uitspreken,
dan kunnen jouw toekomstige klanten ook Crabeth uitspreken.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leading in glass
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
20-02-2024 21:22
Of je neemt de naam van beroemde 16e-eeuwse glazeniers:
Crabeth

Over het internationaal uitspreken zou ik me geen zorgen maken.
Als sportcommentatoren Femke Bol kunnen uitspreken,
dan kunnen jouw toekomstige klanten ook Crabeth uitspreken.
Crabeth vind ik ook internationaal best goed uit te spreken. Nadeel is alleen dat niemand gaat snappen waarom het zo heet en dat maakt het minder aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
20-02-2024 21:26
Leading in glass
Serieuze kanshebber! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Glassify
Glassence
Glassart
Vitraux
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
20-02-2024 21:28
Serieuze kanshebber! Dankjewel!
Alsjeblieft!
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
20-02-2024 21:31
Glassify
Glassence
Glassart
Vitraux
Glassify superleuk, glassart ook leuk, maar beide bezet helaas.
Glassence is nog onbezet! Kanshebber!
Vitraux snap ik niet, die laat ik even aan me voorbij gaan.

Zelfbedachte optie nog: untamed glass (omdat untamed soort van rijmt met stained)
glassie wijzigde dit bericht op 21-02-2024 16:43
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat je dit doet, ik wist niet dat er een opleiding voor is. Is de techniek van glas-in-lood nog zoals vroeger, of is het erg gemoderniseerd?

Anyway, wat namen/associaties met glas:
rose coloured glass(es)
dutch glass artist / glasartiest / glaskunstenaar
glas & licht
rainbow in glass


Een domeinnaam hoeft geen bezwaar te zijn, je kunt kijken of met het toevoegen van een lidwoord, achternaam of plaatsnaam het domein wel vrij is. En zo niet, dan kan een website als squarespace oid toch iets moois maken met jouw gewenste naam. Als ik op hun site 'masterglass' intyp zie ik bijvoorbeeld dat 'masterglassware.com' beschikbaar is voor 10,80 per jaar.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Die leading met daarin subtiel 'lead' verwerkt is beter dan intamed.
Doe het.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
20-02-2024 21:34
Glassify superleuk, glassart ook leuk, maar beide bezet helaas.
Glassence is nog onbezet! Kanshebber!
Vitraux snap ik niet, die laat ik even aan me voorbij gaan.

Zelfbedachte optie nog: intamed glass (omdat untamed soort van rijmt met stained)
Ik krijg bij Glassence Glassex associaties....
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
20-02-2024 21:39
Een domeinnaam hoeft geen bezwaar te zijn, je kunt kijken of met het toevoegen van een lidwoord, achternaam of plaatsnaam het domein wel vrij is. En zo niet, dan kan een website als squarespace oid toch iets moois maken met jouw gewenste naam. Als ik op hun site 'masterglass' intyp zie ik bijvoorbeeld dat 'masterglassware.com' beschikbaar is voor 10,80 per jaar.
Maar als masterglass.nl al bezet is en jij begint op masterglass.com, dan is dat toch ontzettend onhandig? Bovendien kan het bedrijf dat de naam al gebruikt bezwaar maken, dan moet je alsnog een andere naam kiezen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
20-02-2024 21:34
Vitraux snap ik niet, die laat ik even aan me voorbij gaan.
Vitraux is Frans voor gebrandschilderde ramen.

Mooie naam.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
20-02-2024 21:40
Die leading met daarin subtiel 'lead' verwerkt is beter dan intamed.
Doe het.
Wie weet gooi ik er aan het eind van de rit nog een polletje tegenaan :)

Overigens is glas in lood in het Engels niks met lood, maar "stained glass". Dus ik weet niet of Engelstaligen dit woordgrapje gaan snappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiffany Glass (.com is nog te koop)? Of combi met stained of lead?
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
20-02-2024 21:44
Maar als masterglass.nl al bezet is en jij begint op masterglass.com, dan is dat toch ontzettend onhandig? Bovendien kan het bedrijf dat de naam al gebruikt bezwaar maken, dan moet je alsnog een andere naam kiezen.
Waarom is dat onhandig, .com is toch ook een heel ingeburgerd domein? Ik heb geen verstand van juridische zaken, het lijkt mij dat als de bedrijven duidelijk verschillend zijn dat het dan best kan dat je dezelfde of bijna dezelfde naam hebt. Of kan dat niet?
Ik google nu trouwens en zie dat masterglass.nl niet bezet is. Masterglas.nl wel, door een bedrijf dat volgens het eigen logo Masterglas heet maar zich in de tekst Masterglass noemt...
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
20-02-2024 21:44
Maar als masterglass.nl al bezet is en jij begint op masterglass.com, dan is dat toch ontzettend onhandig? Bovendien kan het bedrijf dat de naam al gebruikt bezwaar maken, dan moet je alsnog een andere naam kiezen.
Ik kijk bij alles of .nl en .com al bezet zijn, dus als ik roep dat het bezet is geldt dat voor beide extensies.
Ik vraag me af hoe moeilijk bedrijven zouden doen als er een website bestaat met dezelfde naam, zeker als je in een heel andere business zit...

Glassware is trouwens drinkglazen etc, dus bij masterglassware denk ik aan iemand die glazen maakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
20-02-2024 21:50
Waarom is dat onhandig, .com is toch ook een heel ingeburgerd domein? Ik heb geen verstand van juridische zaken, het lijkt mij dat als de bedrijven duidelijk verschillend zijn dat het dan best kan dat je dezelfde of bijna dezelfde naam hebt. Of kan dat niet?
Ik google nu trouwens en zie dat masterglass.nl niet bezet is. Masterglas.nl wel, door een bedrijf dat volgens het eigen logo Masterglas heet maar zich in de tekst Masterglass noemt...
Masterglass.nl zie ik toch wel op bezet staan als ik doe alsof ik een domeinnaam wil registreren. Waar zie jij van niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Craft Glass
Artwork Glass
Glass Art
Ca
Craftmanship Glass
Alle reacties Link kopieren Quote
BuyStainedGlass .com ook bezet en is te koop (1000$ geloof ik), je kan een andere extensie nemen, de winkelnaam bestaat niet zover ik weet, is puur een domeinnaam-handelaar.

Als je als eerste zo'n winkel begint met die naam ( buystainedglass.net ), dan wordt denk ik die .com naam gelijk waardeloos. (Wellicht kan je die .com dan kopen voor een prikkie.)
Welk nieuw bedrijf wil dezelfde naam als een al bestaand bedrijf met een .net, daarnaast als je het laat vastleggen ergens mag het ook niet, maar dat lijkt me lastig om te regelen over de hele wereld, geen kaas van gegeten eerlijk gezegd.

Ik zou puur als handelaar kiezen voor zo'n simpele naam. Iemand die er veel liefde instopt wil waarschijnlijk iets persoonlijkers.

https://www.sec.gov/edgar/searchedgar/companysearch

In Amerika bestaat het niet in ieder geval.
jollaheu wijzigde dit bericht op 20-02-2024 22:12
3.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
20-02-2024 21:52
Masterglass.nl zie ik toch wel op bezet staan als ik doe alsof ik een domeinnaam wil registreren. Waar zie jij van niet?
Hier: https://www2.dovendi.com/nl/masterglass.nl
Maar geen idee verder wat voor site dit is.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Masteredglass.com is wel beschikbaar

past tense: mastered; past participle: mastered
1.
acquire complete knowledge or skill in (a subject, technique, or art).


Of remasterglass.com ook vrij

Remasteren is meer een muziekterm, ach past ook wel bij glass in lood.
jollaheu wijzigde dit bericht op 20-02-2024 22:27
76.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Artistic glass wat? Of “In het lood geslagen”?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven