Werk & Studie alle pijlers

Best sneu

22-07-2008 21:50 146 berichten
Maar heb vandaag mijn vakantie moeten cancelen vanwege werk. :thunder:

Leuk, zelfstandig ondernemer zijn!
dametje27 schreef op 23 juli 2008 @ 09:51:

Best sneu. (f)

Maar moet je dan niet werken ipv forummen? :angel:
Mijn soort werk kan meestal overdag :)
Alle reacties Link kopieren
Djoels schreef op 23 juli 2008 @ 00:56:

Sommige dingen zijn nu eenmaal zo in het leven. Doordat papa Rider voor zichzelf werkt zijn dit nu eenmaal risico's.

Die kinderen gaan niet dood Brummetje.

Het is niet leuk nee, maar godallejemig om nu te zeggen dat dit het einde van de wereld betekent... het gaat maar om een vakantie hoor, niet om hun dagelijkse boterhammen die je ze ontneemt...

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Ik heb alleen mijn mening gegeven en die is: Ik VIND niet dat je kinderen dat aan kan doen. Welke leeftijd ze ook zijn.
rider schreef op 23 juli 2008 @ 00:56:

[...]

Inderdaad, dan zou het echt zielig zijn. Gelukkig beloof ik niets waarvan ik niet redelijk zeker weet dat ik het kan waar maken :)

Kijk dat maakt het anders.

Maar als je iets zegt hoef je het niet perse te beloven. Als je alleen al zegt: We gaan op vakantie, maar het kan zo zijn dat papa moet werken, en dat de vakantie dan niet meer doorgaat. Vind ik het alsnog best zielig.

(Heeft mss te maken met mijn eigen angst dat er iets gebeurd waardoor we niet meer op vakantie zouden kunnen gaan, heb ik helaas al jaren.)

Mijn vader heeft dit nooit (gehad), en hij is ook sinds een aantal jaar eigen baas. (Badkamers enzo.)

Wel vraag ik me dan af, wat voor werk heb je dat alleen jij het kan doen en dat er bij een noodsituatie niet iemand anders die hetzelfde werk doet (je kent er vast wel eentje) het op kan lossen.
Tja, weet je: het is werk en dat gaat voor plezier. Soms. Als het belangrijk is. En dan kan het best sneu zijn, maar meer ook niet. Er komt wel weer een vakantie. Goh Brum, dat juist JIJ daar zo'n uitsproken mening over hebt?

Succes met je werk, Rider! En plan alvast wat leuks voor september, misschien kun je daar de sippe mevrouw Rider mee troosten? ;-)
Brummetje schreef op 23 juli 2008 @ 16:44:

[...]

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Ik heb alleen mijn mening gegeven en die is: Ik VIND niet dat je kinderen dat aan kan doen. Welke leeftijd ze ook zijn.
Wat een onzin zeg. Kinderen hechten vaak helemaal niet zo aan vakantie. Het zijn in de regel toch vaak de volwassenen die dat doen.
Appelsientje schreef op 23 juli 2008 @ 17:06:

Tja, weet je: het is werk en dat gaat voor plezier. Soms. Als het belangrijk is. En dan kan het best sneu zijn, maar meer ook niet. Er komt wel weer een vakantie. Goh Brum, dat juist JIJ daar zo'n uitsproken mening over hebt?

Hoe bedoel je dat precies?

Tja ze weten ook in mijn omgeving: Ik kom voor helemaal niks terug van vakantie. Ik heb vakantie, heb daar geld voor betaald, dan wil ik ook tot het einde blijven.

(En dat zullen ze ook wel begrijpen.)

Wat betreft de situatie als het voor de vakantie is, dan denk ik ook dat ik zal gaan. Wij zijn nou eenmaal niet heel rijk, dus dan zou ik het gewoon echt heel zonde van het geld vinden, isse simpel.
Wij zijn ook verre van rijk. Dat is precies de reden dat ik een klant niet laat lopen. Je vroeg wat mij zo uniek maakt? Wel een paar dingen, maar op zichzelf kan ik de klant best aan iemand over doen. Weg relatie, weg inkomsten. Niet dat je zegt: slim.
Ik heb door veranderingen van banen ook maar een heel korte vakantie. Niets aan te doen, maar ik weet waar ik het voor doe.
Je kunt het ze niet aan doen? Hallo, we hebben het over een vakantie die een keer niet doorgaat, niet over kindermishandeling ofzo. Dát kun je een kind niet aandoen. Allemachtig, het is maar een vakantie hoor.

En ook al was het ze wel beloofd, wat dan nog? Dat maakt het misschien extra lullig, maar kids mooeten ook leren dat zelfs beloftes soms worden verbroken.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
http://www.uitmetkinderen.nl/

http://www.uit-kalender.nl/

http://www.gratisdagjeweg.nl/

http://www.recreatief.nl/trips/

http://www.stapisuit.nl/

http://www.uitvandaag.nl/

http://www.daggieuit.nl/

http://www.dagjeweg.nl/

Zo maar wat suggesties
:worship:
Volgens mij zit jij er zelf niet zo erg mee ;) (ander topic), dus valt het wel mee met de sneuheid.

& als je wèl zou gaan zou je waarschijnlijk toch de hele tijd aan je klant zitten denken & bereikbaar willen zijn etc. da's eigenlijk nog vervelender dan helemaal niet gaan.
didi schreef op 24 juli 2008 @ 16:12:

Volgens mij zit jij er zelf niet zo erg mee ;) (ander topic), dus valt het wel mee met de sneuheid.

& als je wèl zou gaan zou je waarschijnlijk toch de hele tijd aan je klant zitten denken & bereikbaar willen zijn etc. da's eigenlijk nog vervelender dan helemaal niet gaan.

Ik vind het vooral sneu voor het gezin, dat had je goed gezien :)

Maar je vergist je in het tweede. Als ik weg ben, ben ik weg. Vakantie betekent dat ik mijn klanten laat weten dat ik niet bereikbaar ben.
Sjeses, dat is idd wel erg sneu Rider. Ik heb niet alles gelezen, maar gaat mevrouw Rider nu alleen met de kids, of blijft iedereen gewoon thuis?

Werk ze joh!

afz:

Nijn die binnenkort weer in NL woont. ;-)
rider schreef op 24 juli 2008 @ 18:07:

[...]

Maar je vergist je in het tweede. Als ik weg ben, ben ik weg. Vakantie betekent dat ik mijn klanten laat weten dat ik niet bereikbaar ben.
Dat heb je dan goed geregeld... op de een of andere manier 'werkt' dat hier niet. Zeker niet met allerlei leuke snufjes als e-mail push, wat ongetwijfeld in no time kan worden uitgezet, blijft echtgenoot bereikbaar (en dat wil hij ook). Ik heb het idee dat vooral dat als vakantiebarricade werkt (of heb ik je nu een tip aan de hand gedaan? Overigens ben ik het 'slachtoffer' in deze).
Zamirah schreef op 23 juli 2008 @ 20:50:

[...]

Wat een onzin zeg. Kinderen hechten vaak helemaal niet zo aan vakantie. Het zijn in de regel toch vaak de volwassenen die dat doen.

Nou, ik keek er een heel jaar naar uit als kind. Ik had zeker flink de pest in gehad als een vakantie niet door zou kunnen gaan voor werk.

Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.

Als ik eigen baas zou zijn zou ik mijn klanten ruim op voorhand attenderen dat ik tijdens een bepaalde periode niet aanwezig ben. Meestal plan je een vakantie toch minstens een half jaar op voorhand, dus dan kan ook de klant er rekening mee houden.

Als klant loop ik in deze periode ook regelmatig tegen bedrijven aan die gesloten zijn wegens vakantie. So what? Dan wacht ik maar een paar weken of ik had gewoon eerder actie moeten ondernemen.
elninjoo schreef op 24 juli 2008 @ 21:33:

[...]

Als klant loop ik in deze periode ook regelmatig tegen bedrijven aan die gesloten zijn wegens vakantie. So what? Dan wacht ik maar een paar weken of ik had gewoon eerder actie moeten ondernemen.

Het ligt wel aan de branche waarin je werkt. Als je een online kraaltjeswinkel hebt, is er waarschijnlijk niemand die er een probleem van maakt dat je een paar weken afwezig bent. Maar als er grotere belangen in het spel zijn, dan zul je wel wat flexibeler moeten zijn.

Overigens zou ik dan als 'echtgenote van' wel met de koters vertrekken.
didi schreef op 24 juli 2008 @ 21:24:

[...]

Dat heb je dan goed geregeld... op de een of andere manier 'werkt' dat hier niet. Zeker niet met allerlei leuke snufjes als e-mail push, wat ongetwijfeld in no time kan worden uitgezet, blijft echtgenoot bereikbaar (en dat wil hij ook). Ik heb het idee dat vooral dat als vakantiebarricade werkt (of heb ik je nu een tip aan de hand gedaan? Overigens ben ik het 'slachtoffer' in deze).
Ik heb een draadloosinternetdinges voor de laptop, een surf&mail gsm met push-mail, en ik ben, letterlijk, 24/7 bereikbaar voor klanten zolang het kan. Klanten weten dat, en het gezin weet dat. Maar zowel klanten als het gezin weten ook dat als de boel op slot gaat, het ook echt op slot gaat. Dat doe ik niet vaak, maar ik vind wel dat het moet kunnen als het nodig is.
Nijntje schreef op 24 juli 2008 @ 18:22:

Sjeses, dat is idd wel erg sneu Rider. Ik heb niet alles gelezen, maar gaat mevrouw Rider nu alleen met de kids, of blijft iedereen gewoon thuis?

Werk ze joh!

afz:

Nijn die binnenkort weer in NL woont. ;-)
Het hele spul is nu naar een vakantieadres in de buurt, en ik zit hier naar House te kijken, en verder vooral werken :)
elninjoo schreef op 24 juli 2008 @ 21:33:

[...]

Als ik eigen baas zou zijn

Daar zeg je zoiets he. Als je eigen baas ZOU zijn.

Denk je nou echt dat ik bij de minste kik van een klant zag, he, rot op met die vakantie, ik kom er aan?
didi schreef op 24 juli 2008 @ 21:46:

[...]

Het ligt wel aan de branche waarin je werkt. Als je een online kraaltjeswinkel hebt, is er waarschijnlijk niemand die er een probleem van maakt dat je een paar weken afwezig bent. Maar als er grotere belangen in het spel zijn, dan zul je wel wat flexibeler moeten zijn.
Laten we het zo zeggen: als deze klant niet NU geholpen wordt, staan er over een paar maanden wat extra mensen in de bakken van het arbeidsbureau. Als ik ze niet help, zal een ander het moeten doen.
Overigens zou ik dan als 'echtgenote van' wel met de koters vertrekken.
Zo dacht mijn echtgenote er ook over :)
"quote; sneue mama schrijft:"

Ik ben best sneu;

Mijn man zegt dat hij niet weg kan met mij en onze kinderen op vakantie omdat wéér 1 of andere (belangrijke?)klant hem nodig heeft.

Hij is zelfstandig ondernemer en vind zichzelf erg belangrijk, niemand kan het van hem over nemen want dan gaat de belangrijke klant met zijn belangrijke probleem naar een ander.

Hij zegt nu dat het ook voor mijn toekomst is waarom hij doorwerkt tijdens deze vakantie.(klantenbinding, vertrouwen enzo)

Ik zit met kleine kinderen, en ben ook toe aan wat rust!

Daarnaast vertrouw ik het niet helemaal volgens mij heeft hij iemand anders, in de geschiedenis van zijn laptop heb ik gezien dat het 1 of andere troela met de naam viva is, avond aan avond zit hij met haar te forummen.

Ik denk eigenlijk dat de belangrijke klant geen klant is maar dat hij vreemdgaat, hij loopt ook altijd weg als hij gebeld wordt, zogenaamd omdat de kinderen te druk zijn.en hij de belangrijke klant dan niet kan verstaan.

Ik moet dan maar geloven dat hij zit te werken, iedere avond, en zelfs in de vakantie.

Help me snel!

Wat moet ik doen?

groetjes sneuemama

( ;-] geintje)

bengewoonpetra schreef op 24 juli 2008 @ 22:19:

"quote; sneue mama schrijft:"

Ik ben best sneu;

Mijn man zegt dat hij niet weg kan met mij en onze kinderen op vakantie omdat wéér 1 of andere (belangrijke?)klant hem nodig heeft.

Hij is zelfstandig ondernemer en vind zichzelf erg belangrijk, niemand kan het van hem over nemen want dan gaat de belangrijke klant met zijn belangrijke probleem naar een ander.

Hij zegt nu dat het ook voor mijn toekomst is waarom hij doorwerkt tijdens deze vakantie.(klantenbinding, vertrouwen enzo)

Ik zit met kleine kinderen, en ben ook toe aan wat rust!

Daarnaast vertrouw ik het niet helemaal volgens mij heeft hij iemand anders, in de geschiedenis van zijn laptop heb ik gezien dat het 1 of andere troela met de naam viva is, avond aan avond zit hij met haar te forummen.

Ik denk eigenlijk dat de belangrijke klant geen klant is maar dat hij vreemdgaat, hij loopt ook altijd weg als hij gebeld wordt, zogenaamd omdat de kinderen te druk zijn.en hij de belangrijke klant dan niet kan verstaan.

Ik moet dan maar geloven dat hij zit te werken, iedere avond, en zelfs in de vakantie.

Help me snel!

Wat moet ik doen?

groetjes sneuemama

( ;-] geintje)

X-D
Haha, die sneue mama. Je had wel je topic titel wat dramatischer kunnen aanpakken, zo in de stijl van HELP...jada jada sneu !!!!.

@ Rider,

Slimme echtgenote!

Helemaal begrijpelijk dat je zo'n klant nu niet laat stikken. Maar dat is waarschijnlijk pas te begrijpen wanneer je zelf in zo'n relatie met een klant staat (de grotere belangen van mijn eerdere post) en wat Elninjoo niet heeft meegemaakt. Je kunt immers niet 6 maanden van te voren een calamiteit aan zien komen (tenzij je als planner van een terroristische organisatie werkzaam bent o.i.d.).
Wij gingen vroegâh helemaal niet op vakantie elnino, hoe zielig is dat dan?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven