Lijf & Lijn alle pijlers

Droogtrainen

26-11-2024 19:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vetpercentage is 21% maar ik zou het mooi vinden als mijn spieren wat zichtbaarder zouden zijn, dus ga ik langzaam afbouwen om vervolgens een korte periode wat meer in een negatieve energiebalans te gaan.

Wie is hier ook aan het droogtrainen (of gaat dit doen) en wil elkaar motiveren en stimuleren?
Wat is je doel? Wil je mooie foto’s kunnen maken of wil je het voor langere tijd op een lager percentage houden? Wat voor percentage wil je heen? Ben je nu stabiel in gewicht? Ben je bereid om je calorie inname en verbruik strict te monitoren?
Ik heb op dit moment een vetpercentage van 14%. Ik train wel veel en let enigszins op mijn eten maar niet onwijs strikt. Hoe wil je dit precies aanpakken en wat is je doel?
Ik train 4x pw, maar wil niet heel hard/veel wijzigen behalve goed op voeding letten. Heb niet een bepaald doel, behalve fit blijven (word bijna 50😱). Een veel lager vet% gaat me waarschijnlijk niet helpen door de overgang, maar vind wat droger gewoon mooier. Doel: geen bepaald %, plan: langzaam minder calorieën maar niet te panisch.
Wat is jullie doel/plan van aanpak?
Ik heb geen idee van mijn vetpercentage, ik vind sporten gewoon fijn en leuk. Ik kijk uit interesse video’s over fitness en mij valt op dat je in mijn ogen tamelijk strikt met voeding om moet gaan om echt zichtbaarder spieren te hebben. Ik train zelf niet voor het uiterlijk, maar functioneel, zodat het mijn aikido helpt en ik geen rugklachten heb.
Ik denk dat je met een goede fittracker en calorieën tellen je kunt zorgen dat je net negatief gaat zitten. Dat is dan waarschijnlijk het beste vol te houden.
Internagelaktisch schreef:
27-11-2024 21:04
Ik heb op dit moment een vetpercentage van 14%. Ik train wel veel en let enigszins op mijn eten maar niet onwijs strikt. Hoe wil je dit precies aanpakken en wat is je doel?
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet meer gezond.
.
Mannen
20 - 39 jaar 7% - 20%
40 - 59 jaar 10% - 22%
> 60 jaar 12% - 25%

Vrouwen
20 - 39 jaar 21% - 33%
40 - 59 jaar 23% - 34%
> 60 jaar 24% - 36%

Weet niet in welke categorie je zit, qua gezondheid voor je lichaam.
impala schreef:
29-11-2024 23:36
Dat is het ook niet, dat is echt de ondergrens.
impala schreef:
29-11-2024 23:36
Inderdaad aan de lage kant. Dacht dat het minimum 18% bij een vrouw moest zijn,hangt natuurlijk van de leeftijd af. Maar ik kan het ook mis hebben.
Je pense donc je suis
Met jouw leeftijd en 21% zit je dus al onder laag. Dus als je lager wil qua vetpercentage dan forceer je je lichaam naar een onnatuurlijke toestand. Daar ga je je over het algemeen niet beter van voelen. Is het mooier vinden, waarbij waarschijnlijk vooral jij het mooier vindt (en het de meeste anderen of niet opvalt of ze het niet mooi vinden) je zoveel waard dat je in calorie tekort wil zitten en je waarschijnlijk niet fijn voelt?
aikidoka schreef:
30-11-2024 11:24
Met jouw leeftijd en 21% zit je dus al onder laag. Dus als je lager wil qua vetpercentage dan forceer je je lichaam naar een onnatuurlijke toestand. Daar ga je je over het algemeen niet beter van voelen. Is het mooier vinden, waarbij waarschijnlijk vooral jij het mooier vindt (en het de meeste anderen of niet opvalt of ze het niet mooi vinden) je zoveel waard dat je in calorie tekort wil zitten en je waarschijnlijk niet fijn voelt?
Helemaal mee eens!
Je pense donc je suis
Gerbera88 schreef:
30-11-2024 08:13
Mannen
20 - 39 jaar 7% - 20%
40 - 59 jaar 10% - 22%
> 60 jaar 12% - 25%

Vrouwen
20 - 39 jaar 21% - 33%
40 - 59 jaar 23% - 34%
> 60 jaar 24% - 36%
Ik wist niet dat er zo een verschil zat tussen mannen en vrouwen voor het vetpercentage. Dank je, leuke informatie.

Ik probeer tweemaal per jaar een marathon en tweemaal een ultratrail te lopen. In de piekperiode hiernaartoe heb ik ook een heel laag vetpercentage (geen idee hoeveel). Ik doe ook nog krachttraining dus dan zie je inderdaad alles.

Ik doet het niet voor het zicht. Daar ben ik niet knap genoeg voor en te oud. Het is een bijkomstigheid om mijn mentale gezondheid stabiel te houden. Mijn zoon is ook heel sterk dus ik moet ook krachttraining doen om de zorgtaken zo lang mogelijk vol te houden.

Ik heb ooit gehoord dat een te laag vetpercentage bij vrouwen invloed heeft op de cyclus. Wel een beetje oppassen.
Steven1980 schreef:
02-12-2024 08:16

Ik heb ooit gehoord dat een te laag vetpercentage bij vrouwen invloed heeft op de cyclus. Wel een beetje oppassen.
Ik heb vroeger toen ik heel veel trainde eens 19% gehad en toen werd ik inderdaad niet meer ongesteld, pas weer toen ik boven de 20% kwam.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven