bezuinigingen, wat en hoe??
dinsdag 30 november 2010 om 23:49
Ik lees overal berichten over de bezuinigen in het onderwijs. Dat er boetes moeten worden betaald als je vertraging oploopt, dat scholen collegegeld van 7700 euro gaan vragen.
Ik wil na mijn bachelor die ik gewoon in 4 jr ga halen nog een master aan de uni doen. Heeft deze maatregel dan ook voor mij consequenties? Ik snap het niet zo goed.. wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen?
Ik wil na mijn bachelor die ik gewoon in 4 jr ga halen nog een master aan de uni doen. Heeft deze maatregel dan ook voor mij consequenties? Ik snap het niet zo goed.. wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen?
dinsdag 30 november 2010 om 23:58
Als de plannen doorgaan zal het voor jou geen gevolgen hebben: je mag een jaar langer over je studie doen, bachelor of master maakt niet uit. Als je nog meer vertraging oploopt, zul je per jaar vertraging 3000euro moeten betalen, volgens mij bovenop je collegegeld. Dat is het voorstel, dat als het doorgaat vanaf 1 sep 2011 gaat gelden.
woensdag 1 december 2010 om 00:09
Oh ik heb het verkeerd begrepen denk ik, ik dacht dat je vier jaar over een uni bachelor deed, maar als het HBO is, ligt het ietsje anders. Als je al een bachelor hebt afgerond moet je voor de tweede bachelor meer collegegeld betalen, dus de daadwerkelijke kosten, verschilt per opleiding. Dat is al zo sinds dit jaar. Ik weet niet of een tweede opleiding of van hbo naar uni ook als vertraging wordt gezien.
Als je na hbo een uni master wil doen moet je meestal eerst een schakeljaar doen voor je aan de master mag beginnen, weet niet of dat voor jou ook geldt.
Als je na hbo een uni master wil doen moet je meestal eerst een schakeljaar doen voor je aan de master mag beginnen, weet niet of dat voor jou ook geldt.
woensdag 1 december 2010 om 00:09
woensdag 1 december 2010 om 00:10
quote:Elvestad schreef op 01 december 2010 @ 00:09:
Oh ik heb het verkeerd begrepen denk ik, ik dacht dat je vier jaar over een uni bachelor deed, maar als het HBO is, ligt het ietsje anders. Als je al een bachelor hebt afgerond moet je voor de tweede bachelor meer collegegeld betalen, dus de daadwerkelijke kosten, verschilt per opleiding. Dat is al zo sinds dit jaar. Ik weet niet of een tweede opleiding of van hbo naar uni ook als vertraging wordt gezien.
ja da's niet duidelijk, maar die stap-over is na dit seizoen echt passe.
Belachelijk natuurlijk. Maar ja dat wil de kiezer blijkbaar
ja da's niet duidelijk, maar die stap-over is na dit seizoen echt passe.
Belachelijk natuurlijk. Maar ja dat wil de kiezer blijkbaar
woensdag 1 december 2010 om 00:11
quote:anjapanja schreef op 01 december 2010 @ 00:09:
ik doe nu hbo, ben tegelijk bezig met schakeljaar, dan is daarna mijn master nog 1 jaar. (ik heb vertraging van een halfjaar) dus heb ik dan nog een half jaar over van dat ene jaar dat je vertraging mag hebben. dus dan kan ik de master doen (is 1jr) maar het laatste halfjaar krijg ik dan de boete?doe je nu een premaster? Dan ben ik bang dat je na het halen van je HBO diploma moet gaan betalen vanwege de 2 studieregeling. Maar dat verschilt per uni
ik doe nu hbo, ben tegelijk bezig met schakeljaar, dan is daarna mijn master nog 1 jaar. (ik heb vertraging van een halfjaar) dus heb ik dan nog een half jaar over van dat ene jaar dat je vertraging mag hebben. dus dan kan ik de master doen (is 1jr) maar het laatste halfjaar krijg ik dan de boete?doe je nu een premaster? Dan ben ik bang dat je na het halen van je HBO diploma moet gaan betalen vanwege de 2 studieregeling. Maar dat verschilt per uni
woensdag 1 december 2010 om 00:13
ik doe de premaster tegelijkertijd met mijn hbo opleiding via een speciale regeling.
dus als ik mijn diploma heb wil ik nog 1 jaar de master doen.
maar dat wordt flink dokken dan dus? waarmee heeft dat te maken, valt dat onder studievertraging of dat je niet zo lang mag studeren?
wat een kutzooi eigenlijk
dus als ik mijn diploma heb wil ik nog 1 jaar de master doen.
maar dat wordt flink dokken dan dus? waarmee heeft dat te maken, valt dat onder studievertraging of dat je niet zo lang mag studeren?
wat een kutzooi eigenlijk
woensdag 1 december 2010 om 00:23
quote:anjapanja schreef op 01 december 2010 @ 00:19:
Ah de OU staat er niet bij...
eens kijken of ik dat ergens kan vinden.
Ik stond er nooit zo bij stil maar nu ik al die berichten hoor, krijg ik toch wel een beetje schrik. Ik wil gewoon doorstuderen verdomme!dan betaal je toch sowieso geen collegegeld? Je betaalt volgens mij per module.
Ah de OU staat er niet bij...
eens kijken of ik dat ergens kan vinden.
Ik stond er nooit zo bij stil maar nu ik al die berichten hoor, krijg ik toch wel een beetje schrik. Ik wil gewoon doorstuderen verdomme!dan betaal je toch sowieso geen collegegeld? Je betaalt volgens mij per module.