Werk & Studie alle pijlers

Carierreswitch

03-01-2018 14:45 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik zit met een dilemma. Ik werk nu in een verzorgingshuis waar ik ook een opleiding doe voor helpende zorg en welzijn. Maar wil heel graag een carierreswitch doen. Heb alleen een algemene diploma voor verzorgende en een certificaat voor slikproblemen bij mensen. Maar ik heb geen flauw idee wat ik precies wil doen. Ben ook bijna 40 jaar, dus heel moeilijk om te switchen maar wat ik nu doe, wil ik echt mee stoppen. Iemand een tip of idee wat ik het beste nu kan doen? Vind heel leuk om met mensen te werken en hou van variatie. :-(
Bedenk eerst eens wat je wilt gaan doen, en daarna wat je moet doen om er te komen en of het haalbaar is.
Chico21062010 schreef:
03-01-2018 14:45
Vind heel leuk om met mensen te werken en hou van variatie. :-(
Helpende of verzorgende misschien een idee dan ? ;)

Ben je nu al verzorgende en je doet een opleiding voor helpende? Dat berijp ik niet helemaal. Dat is toch een niveau lager. Ik zie vast iets over het hoofd.

Wat vind je niet leuk aan je werk? Misschien is hetzelfde werk met een andere doelgroep wel iets voor je?
Maak een lijstje met dingen die je wilt terug zien in een andere baan en welke dingen juist niet. Zoek hierbij passende vacatures, dus los van de vraag of je het (nu al) kan. Als het goed is komt hier iets uit wat voor jou een passende baan zou kunnen zijn.

Volgende stap is bekijken hoe je dit gaat bereiken. Is er genoeg werk te vinden op dit gebied? Past het salaris bij jouw situatie? Welke opleidingen heb je nodig en zijn deze haalbaar? Hoe lang duurt de opleiding?
Kortom, maak een plan van aanpak.

Lijkt het na dit alles nog steeds positief en haalbaar. Dan ga ervoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven