Dat vervelende liegen ook...
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:05
Blegh...heb vandaag weer een heel verhaal opgehangen op m'n werk om vrij te kunnen krijgen voor een sollicitatiegesprek. Ik weet heel goed dat het niet verstandig is om open kaart te spelen, maar van dat gelieg word ik zo verschrikkelijk naar Voel me er echt rot onder.
(Er heerst bij ons op kantoor helaas de cultuur dat je altijd in geuren en kleuren vertelt wat je gaat doen als je vrij wilt. Anders zou ik me uiteraard lekker op de vlakte hebben gehouden.)
Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar moest het even kwijt.
(Er heerst bij ons op kantoor helaas de cultuur dat je altijd in geuren en kleuren vertelt wat je gaat doen als je vrij wilt. Anders zou ik me uiteraard lekker op de vlakte hebben gehouden.)
Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar moest het even kwijt.
Ehm, even denken...
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:09
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:10
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:13
Echt waar? Wat bijzonder.
Ik regel de vrije en vakantiedagen op het werk, ik vind dat ik helemaal niet hoef te weten waarom iemand vrij neemt.
Iemand die een vakantiedag opneemt omdat ze met haar vriendin gaat winkelen is net zo belangrijk als iemand die vrij neemt omdat ze een solliciatiegesprek, de eerste schooldag van een kind of wat dan ook heeft.
gewoon gelijk behandelen.
Overigens krijg ik ook de aanvragen binnen met een a4tje wat ze die dag gaan doen, ik kan daar niks mee, daardoor krijgen ze het echt niet eerder dan iemand die geen reden opgeeft.
Ik regel de vrije en vakantiedagen op het werk, ik vind dat ik helemaal niet hoef te weten waarom iemand vrij neemt.
Iemand die een vakantiedag opneemt omdat ze met haar vriendin gaat winkelen is net zo belangrijk als iemand die vrij neemt omdat ze een solliciatiegesprek, de eerste schooldag van een kind of wat dan ook heeft.
gewoon gelijk behandelen.
Overigens krijg ik ook de aanvragen binnen met een a4tje wat ze die dag gaan doen, ik kan daar niks mee, daardoor krijgen ze het echt niet eerder dan iemand die geen reden opgeeft.
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:59
dinsdag 3 augustus 2010 om 22:06
Je kunt de leugen ook wat minder een leugen maken door op de dag van je sollicitatie ook wat anders te gaan doen (bijvoorbeeld winkelen met een vriendin, of naar en museum o.i.d.). Dat heb ik laatst gedaan: 's ochtends gesprek, 's middags winkelen. Op mijn werk heb ik gezegd dat ik ging winkelen, over het gesprek niets gezegd, maar dus ook feitelijk niet gelogen. En als je op weg naar je gesprek een collega tegenkomt dan ben je zogenaamd al op weg naar je winkeldate.
dinsdag 3 augustus 2010 om 22:07
quote:Juf_achterbak schreef op 03 augustus 2010 @ 20:59:
Ik heb ooit eens vrij gevraagd (ook voor een sollicitatie) en toen gezegd dat ik naar de dokter moest.
Stond ik op de trein te wachten die ochtend, zag ik aan de overkant mijn baas staan, die moest de andere kant op.
Volgende dag vroeg hij of ik geen huisarts in mijn eigen woonplaats had
Ik heb ooit eens vrij gevraagd (ook voor een sollicitatie) en toen gezegd dat ik naar de dokter moest.
Stond ik op de trein te wachten die ochtend, zag ik aan de overkant mijn baas staan, die moest de andere kant op.
dinsdag 3 augustus 2010 om 23:45
quote:Juf_achterbak schreef op 03 augustus 2010 @ 20:59:
Haha, moest heel hard lachen. En jij: "Ja, het is belachelijk, tegenwoordig neemt geen huisarts je nog aan, ze zitten allemaal vol
"
En aan TS: sterkte, is niet leuk natuurlijk dat je het niet kunt delen.
Haha, moest heel hard lachen. En jij: "Ja, het is belachelijk, tegenwoordig neemt geen huisarts je nog aan, ze zitten allemaal vol
En aan TS: sterkte, is niet leuk natuurlijk dat je het niet kunt delen.
Occam's razor
woensdag 4 augustus 2010 om 09:32
Grrr .. ja dat open kaart moeten spelen op het werk, vreselijk. Ik zie mijn collega's meer dan mijn familie, en als ik dan eens vrij ben moeten ze nog weten wat ik ga doen. Ik heb zelfs wel eens bij een beoordeling de opmerking gekregen "met je functioneren is niets mis, je doet goed werk maar weet je wat het is ... we weten zo weinig van je dus ik vraag me af of je wel in dit team past". Was ook zo'n bedrijf waar iedereen van iedereen wist wat ze gingen doen op een vrije dag en in geuren en kleuren over het weekend vertelde. Ik doe dat dus niet altijd en dat werd me niet in dank afgenomen. Is nu ex-werkgever.
Bij mijn huidige werkgever is dit minder, maar deze belt als je ziek bent 8 keer per dag om te vragen hoe het gaat en of je morgen wel weer kunt komen. Is ook om gek van te worden als je je 2 keer per jaar een dag ziek meldt ..
Bij mijn huidige werkgever is dit minder, maar deze belt als je ziek bent 8 keer per dag om te vragen hoe het gaat en of je morgen wel weer kunt komen. Is ook om gek van te worden als je je 2 keer per jaar een dag ziek meldt ..