Werk & Studie alle pijlers

Diepe zucht!

08-11-2011 15:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_132274 wijzigde dit bericht op 05-03-2016 08:59
Reden: privacy
% gewijzigd
Ehhh ja, andere baan zoeken

Sorry, maar meer kan ik er niet van maken. Je had zelf vast bedacht dat als het je wel léuk leek om te kunnen, je je die vaardigheden alsnog eigen had kunnen maken (or die trying ).

Maar blijkbaar is het dit niet, dus netjes en goed met inzet volhouden en ondertussen stappen zetten in sollicitatieland. Hop hop hop naar je nieuwe job. Niks mis mee hoor!

Hoe worden jouw werkzaamheden tot nu toe beoordeeld?
Wil je in deze baan groeien? Want dan kun je, samen met je baas, een passende opleiding zoeken misschien?

Leg in een geprek aan hem uit dat het je boven de pet gaat. Moet toch iets aan te doen zijn.
Vraag of je een cursus mag volgen?

Verder veel succes in ieder geval.....enneh....alle begin is moeilijk. Misschien heb je door de jaren meer kennis opgedaan dan je denkt en moet je onwijs inkomen.
... en vooral blijven zeggen dat je er niet goed in bent. Dat helpt ook altijd. Of: zet dat vooroordeel wat je over jezelf hebt opzij.
Goede spreadsheets laten maken in excel, waar je dan de cijfers in klopt (of zelfs automatisch in kunt laten laden) en de juiste getallen en grafieken uit komen? Als ik lees wat het is moet dat allemaal te automatiseren zijn via excel. Ik ben bepaald geen excel guru, maar dit soort berekeningen krijg ik wel in excel en ik wil je best helpen daarmee. Of gaat het erom dat je steeds weer nieuwe berekeningen moet uitvogelen? In dat laatste moet je wel plezier hebben ja. Dat zou ik wel hebben, maar jij duidelijk niet en dan is een andere baan echt een beter idee. Maar voor herhaalde berekeningen is excel echt een fijn hulpje.
Ik ben benieuwd wat voor IQ-test je hebt gedaan? De meeste punten die je noemt (coachen, begeleiden, sociaal doen, etc) komen helemaal niet naar voren in een test. Ervan uitgaande dat je wel een kwalitatief goede test hebt gedaan mag je dus best aannemen dat je redelijk logisch kan redeneren, zonder die vaardigheden kom je echt niet aan een middelhoge score. Als je logisch kan redeneren is het probleem met cijfertjes volgens mij veel meer dan je blokkeert en als een konijn naar een paar koplampen aan het staren bent, terwijl het stiekem best meevalt met cijfers als je de logica inziet. Ik zou dus, als je toch deze baan wil houden, vooral eens kijken waar nou je afkeer in zit met cijfers. Mogelijk kom je dan nog tot een ontdekking over jezelf. Maar goed, een nieuwe leuke baan vinden is waarschijnlijk veel makkelijker (is je oude baas nog niet weggepromoveert?).
Twee dingen;

Die iq test is niet officieel geweest, dus die zegt niet zoveel. Als dit een officiële test was geweest had je een andere maximumscore gehad en een performaal en verbaal resultaat.

De taakomschrijving en functie is niet goed besproken tijdens de sollicitatie en het arbeidsvoorwaardengesprek. Dat is voor een groot deel je eigen verantwoordelijkheid.

Doorwerken zo goed je kunt, totdat je een andere en beter passende functie hebt dus. Of doorgroeien en jezelf ontwikkelen zodat je de taken beter gaat begrijpen en kunt toepassen. Succes.
.
.
quote:chrisje1980 schreef op 09 november 2011 @ 13:53:

Bedankt voor jullie reacties.

Het zijn trouwens geen standaard berekeningen helaas, was het maar waar, dan kon ik inderdaad een standaard excel-file er op los laten en was de kous af. Helaas niet het geval. En ik behoor niet tot de beta-mensen die daar gelukkig van worden

Ook niet standaard berekeningen kunnen met excel uitgevoerd worden hoor, maar dan moet je wel even aan de slag ermee. Als je berekening elke keer anders moet, ja dan wordt het lastig en ik heb het gevoel dat jij echt blokkeert bij cijfers. Dat snap ik wel, zeker als het niet goed uitgelegd is. Als je collega's het ook niet kunnen of snappen dan zit daar gewoon een probleem. Hoe kunnen ze nou een bedrijf runnen als ze van de cijfers niet opaan kunnen? Of controleert jouw leidinggevende al jouw werk?

Ik ben inderdaad een beta en ik vind rekenen wel leuk, maar ik snap wel heel goed hoe jij je moet voelen. En ik denk dat dit wel op te lossen is als iemand die het wel snapt en die iets van spreadsheets weet hier naar kijkt. Want volgens mij is dit naast heel frustrerend, ook nog eens best wel link, want als je het niet echt snapt dan zul je ook de fouten niet opmerken. (Ik laat veel via spreadsheet berekenen, maar ik kijk wel even naar de getallen na afloop en of alles intern consistent is, dat kun je niet als je de berekeningen niet snapt.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven