Werk & Studie alle pijlers

Diploma kwijt en nu?

30-07-2017 21:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal een vrij domme vraag zijn, maar omdat ik het via google niet kan vinden, stel ik de vraag aan jullie.

Ruim tien jaar geleden ben ik afgestudeerd aan een hogeschool. Vervolgens heb ik alle diploma's netjes opgeborgen in een mapje. Want als ze bewijs willen dat ik de studie succesvol heb afgerond, dan moet ik het bewijs natuurlijk wel kunnen overleggen.Daar zit echter het probleem. Door een verwoestende brand heb ik geen enkele diploma meer. Zelfs mijn veterstrikdiploma is in rook opgegaan. Niet dat je daar wat aan hebt tijdens het solliciteren, maar ik ben trots op al mijn diploma's. Zelfs als het zoiets kleins is.

Nu heb ik jarenlang gewerkt op HBO/WO niveau en ben ik er een jaar tussenuit geweest om voor mijn vriend te zorgen. Met mijn vriend gaat het beter en ik wil heel graag weer meedraaien in de maatschappij. Ik vond een leuke vacature, precies iets voor mij, maar de voorwaarde is dat ik mijn diploma of op zijn minst een uittreksel moet aanleveren. Maar alles is weg. Hoe los ik dit probleem op?

Ik heb mijn diploma gehaald op het moment dat internet alles behalve belangrijk was/nog opbouwende was. Ik geloof dat ik hem niet eens kan terugvinden. Voor deze functie moet ik mijn niveau aantonen dmv een diploma. Maar hoe ga ik dat doen? En heeft het met dit verhaal nog wel een meerwaarde om te solliciteren?

Ik hoop dat jullie mij een antwoord hebben? Want van Google werd ik niet heel veel wijzer. Alvast bedank!
Kan je opvragen via DUO

Zie https://duo.nl/particulier/diplomas/ove ... oaden.jsp
https://duo.nl/particulier/diplomas/ove ... -kwijt.jsp

Is dit iets voor je?

*mosterd
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de hogeschool of ze een verklaring voor je maken.

Er raken wel meer mensen hun diploma kwijt door brand.
Een vriend van me kreeg zijn diploma's niet terug van zijn boze ex. Ze had de diploma's waarschijnlijk vernietigd. Hij heeft het opgegeven om ze terug te vragen.
Je kunt het via Google niet vinden?! Eerste resultaat als je "diploma kwijt" intikt op Google, is die duo-link...
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
30-07-2017 21:41
Je kunt het via Google niet vinden?! Eerste resultaat als je "diploma kwijt" intikt op Google, is die duo-link...
Dat snap ik hoor. Ik vraag me alleen af of de gegevens uit dat jaar zijn gedigitaliseerd. Ik zal morgen eens contact opnemen met DUO. Ik heb dit ook nog nooit aan de hand gehad. Ik werd altijd op mijn mooie blauwe ogen geloofd en heb mijn werk altijd naar behoren uitgevoerd. Maar dit is de eis, net als de eis dat ze een sollicitatievideo willen ontvangen. En aan de eis wil ik gewoon voldoen. Maar zoals ik al zei, heb me er nooit mee bezig hoeven te houden.
Alle reacties Link kopieren
Komt trouwens gelijk de volgende vraag op. Ik heb mijn studie met eigen geld betaald en geen lening afgesloten of studiefinanciering gehad. Neem aan dat ik dan alsnog gewoon geregistreerd sta?
Alle reacties Link kopieren
Als je doorklikt via de eerste link, zie je welke diploma's ze hebben.
Als de jouwe er tussen staat kan je die downloaden via digid
Alle reacties Link kopieren
Raphunus schreef:
30-07-2017 21:54
Komt trouwens gelijk de volgende vraag op. Ik heb mijn studie met eigen geld betaald en geen lening afgesloten of studiefinanciering gehad. Neem aan dat ik dan alsnog gewoon geregistreerd sta?
Ja hoor.
Raphunus schreef:
30-07-2017 21:52
Dat snap ik hoor. Ik vraag me alleen af of de gegevens uit dat jaar zijn gedigitaliseerd. Ik zal morgen eens contact opnemen met DUO. Ik heb dit ook nog nooit aan de hand gehad. Ik werd altijd op mijn mooie blauwe ogen geloofd en heb mijn werk altijd naar behoren uitgevoerd. Maar dit is de eis, net als de eis dat ze een sollicitatievideo willen ontvangen. En aan de eis wil ik gewoon voldoen. Maar zoals ik al zei, heb me er nooit mee bezig hoeven te houden.
alle diploma's staan geregisteerd ook al studeerde je af in de jaren 70. Je kan dus altijd een kopie opvragen. geen probleem dus, tenzij je dat diploma nooit gehaald hebt
Raphunus schreef:
30-07-2017 21:54
Komt trouwens gelijk de volgende vraag op. Ik heb mijn studie met eigen geld betaald en geen lening afgesloten of studiefinanciering gehad. Neem aan dat ik dan alsnog gewoon geregistreerd sta?
waar geregistreerd?
Alle reacties Link kopieren
[off topic] Typisch, dat ze voor die vacature nog zo veel waarde hechten aan een hbo getuigschrift van 10 jaar geleden terwijl je ondertussen behoorlijk wat werkervaring hebt. Ik kijk bij sollicitanten alleen wat ze de afgelopen 5 jaar hebben gedaan. Wat daarvoor is gebeurd is meestal niet relevant.
viva1966 schreef:
30-07-2017 22:32
[off topic] Typisch, dat ze voor die vacature nog zo veel waarde hechten aan een hbo getuigschrift van 10 jaar geleden terwijl je ondertussen behoorlijk wat werkervaring hebt. Ik kijk bij sollicitanten alleen wat ze de afgelopen 5 jaar hebben gedaan. Wat daarvoor is gebeurd is meestal niet relevant.
niet meer dan logisch, het komt geregeld voor dat er charlatans worden ontmaskerd omdat HR niet zorgvuldig is. Je wilt toch niet het risico lopen dat je een onbevoegde aanstelt omdat je niet verder keek dan de CV?
viva1966 schreef:
30-07-2017 22:32
[off topic] Typisch, dat ze voor die vacature nog zo veel waarde hechten aan een hbo getuigschrift van 10 jaar geleden terwijl je ondertussen behoorlijk wat werkervaring hebt. Ik kijk bij sollicitanten alleen wat ze de afgelopen 5 jaar hebben gedaan. Wat daarvoor is gebeurd is meestal niet relevant.
In mijn branche heel gebruikelijk hoor, om je diploma te moeten overleggen.
SallySpectra schreef:
30-07-2017 22:38
In mijn branche heel gebruikelijk hoor, om je diploma te moeten overleggen.
Bij mij ook. Zou wat zijn als ze op mijn blauwe ogen geloven dat ik verpleegkundige ben en alle papieren op orde heb.

Een organisatie moet dar gewoon aan kunnen tonen indien nodig.

Maar dat zal enorm per branche verschillen dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn diploma gehaald op het moment dat internet alles behalve belangrijk was/nog opbouwende was.
10 jaar geleden? @(
himalaya wijzigde dit bericht op 31-07-2017 06:30
1.45% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Log in op duo, klik op mijn duo en vraag een kopie diploma op/download een digitaal afschrift.
Wat een moeilijk gedoe.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
30-07-2017 23:25
:proud: wat was ik blij dat internet toen toch al heel belangrijk was, verdien er nu zo'n jaar of 14 mijn geld mee.
Even opvragen bij Duo. Heb ik ook gedaan toen ik mijn diploma kwijt was en een studie ging volgen. Mijn diploma kwam uit 1991.
himalaya schreef:
30-07-2017 23:25
10 jaar geleden? @(

:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven