Een master volgen..?
dinsdag 2 juli 2013 om 22:51
Beste lezers,
In sept begin ik met mijn laatste jaar van de opleiding Pedagogiek. Dit is een prima opleiding, maar toch niet mijn ding.
Ik wil namelijk heel graag voor de klas staan (gr 1/2), dit trekt mij enorm aan gezien mijn eerdere ervaringen in het lesgeven aan de kleutergroepen.
Welnu; wat is de kortste route om leerkracht te worden? Na het afstuderen een master volgen (zo ja, welke dan?) Of tegelijkertijd naast mijn huidige studie een master kiezen, of een deeltijd studie Pabo volgen nadat ik afgestudeerd ben of...?
Een boel vragen, hopelijk is iemand bereid antwoord te geven
Alvast bedankt.
In sept begin ik met mijn laatste jaar van de opleiding Pedagogiek. Dit is een prima opleiding, maar toch niet mijn ding.
Ik wil namelijk heel graag voor de klas staan (gr 1/2), dit trekt mij enorm aan gezien mijn eerdere ervaringen in het lesgeven aan de kleutergroepen.
Welnu; wat is de kortste route om leerkracht te worden? Na het afstuderen een master volgen (zo ja, welke dan?) Of tegelijkertijd naast mijn huidige studie een master kiezen, of een deeltijd studie Pabo volgen nadat ik afgestudeerd ben of...?
Een boel vragen, hopelijk is iemand bereid antwoord te geven
Alvast bedankt.
dinsdag 2 juli 2013 om 23:05
mijn zus heeft na haar bachelor en master pedagogiek de verkorte pabo gedaan.. Is 2 dagen in de week naar school maar koste haar wel erg veel extra tijd aan voorbereidingen en opdrachten. En dat terwijl ze theoretisch het makkelijk aan kon.
Ze heeft wel bewust de master pedagogiek gewoon afgemaakt omdat ze dat ook erg interessant vond en ze nu ook als orthopedagoog kan werken.
Ze heeft wel bewust de master pedagogiek gewoon afgemaakt omdat ze dat ook erg interessant vond en ze nu ook als orthopedagoog kan werken.
woensdag 3 juli 2013 om 00:02
Dank je Fiekes voor je reactie.
Begrijp ik het goed als ik 'zeg' dat jouw zus de bachelor en master Pedagogiek heeft gedaan? Weet je toevallig hoelang deze master duurde?
Voordeel is dat jouw zus nu als orthopedagoog kan werken en met de verkorte Pabo het onderwijs in kan. Ideaal mijns inziens.
En weet je hoelang de verkorte Pabo duurde?
Begrijp ik het goed als ik 'zeg' dat jouw zus de bachelor en master Pedagogiek heeft gedaan? Weet je toevallig hoelang deze master duurde?
Voordeel is dat jouw zus nu als orthopedagoog kan werken en met de verkorte Pabo het onderwijs in kan. Ideaal mijns inziens.
En weet je hoelang de verkorte Pabo duurde?
woensdag 3 juli 2013 om 00:42
Volgens mij is het niet mogelijk om een master Pedagogiek te volgen die je opleidt tot basisschooljuf. In mijn deeltijdtraject zit een Pedagogiek-afgestudeerde die alsnog juf wilde worden. Dan is het dus nog minstens 2 jaar verkort-deeltijd traject. Dus extra HBO-bachelor ipv een aanvullende master.
woensdag 3 juli 2013 om 00:44