Werk & Studie alle pijlers

Emirates assessment day

06-10-2018 16:39 256 berichten
Even een snel vraagje aan de stewardessen onder jullie.

Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".

Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?

Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
naamloosjes schreef:
11-10-2018 21:02
Je mag geen tatoeage, werd bekende van mij op afgewezen.
Ik weet het. :-) Ik heb er geen. Dus niks aan de hand.
De dag begon al heel erg vroeg in de ochtend. Om 08h begon de "open day" die al snel zou uitdraaien in een assessment day.

Uiteindelijk (want er waren een hoop mensen te laat) daagden er 60 mensen op. Bijzonder weinig maar dat kan alleen maar in je voordeel spelen. De recruiter toonde ons een aantal filmpjes die ons een goed beeld zouden moeten geven van de job en het leven in Dubai. 2 van de 3 filmpjes kan je vinden op de website van Emirates dus die had ik al gezien.

Vervolgens volgde een vragenronde waarbij vragen gesteld werden door mensen die overduidelijk het idee hadden dat dat in hun voordeel zou spelen. Ik had alle informatie reeds online gevonden en hield mijn hand omlaag. Een berekend risico.

Onmiddellijk daarna mocht iedereen zijn cv afgeven en ontving je een sticker met je volgnummer. Daarbij kon je een aantal vragen krijgen. In mijn geval: "Waar kom je vandaan?" "Welke talen spreek je?".

Iedereen wachtte vervolgens in de gang tot de groepsopdracht zou beginnen. In tegenstelling tot wat je online kan lezen, viel niemand af na het afgeven van zijn cv. Wellicht omdat het om zo'n "kleine" groep ging. De groepsopdracht bestond uit het omschrijven van een beroep zonder het beroep bij naam te noemen. De rest moest raden om welk beroep het ging. Na deze ronde vielen er wel mensen af. (Waaronder ALLE mensen die niet op tijd waren die ochtend)
De nummers van de kandidaten die wel door mochten naar de volgende ronde kon je aflezen op een blad dat de recruiter in de gang hing. Meer dan de helft van de groep viel af. Mijn nummer stond echter op de lijst dus ik mocht deelnemen aan de volgende ronde. :yes:

Die bestond uit een groepsdiscussie. De situatie bestond uit een overboekte cruise. Er waren slechts 2 plaatsen beschikbaar en wij moesten uit een lijst passagiers kiezen wie die plaatsen kreeg. Denk aan een medewerker van een reisbureau, een trouwe klant, een bekende partygirl, mensen op huwelijksreis, een oude dame,...

Na deze ronde bleven er slechts 7 kandidaten over. Mijn nummer stond er weer bij!! :cheer2:

Dit betekende meteen het einde van onze tijd bij de recruiter. De laatste 7 moesten nog een Engelse test en een persoonlijkheidstest invullen online. Deadline is 12h vanavond. Ik heb daar vanmiddag reeds tijd voor vrij gemaakt.

Morgen krijg ik daar de uitslag van. Als deze positief is heb ik dinsdagochtend een laatste interview via Skype.

De uitslag daarvan volgt over 6-8 weken...

Het zou best kunnen dat dit een vreemde tekst is want ik heb dit resultaat al gevierd met de nodige cocktails. Maar ik had nu eenmaal beloofd om vanavond een update te plaatsen. Dus bij deze :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat super goed gedaan :cheer2: Die cocktails heb je dubbel en dwars verdiend dus geniet ervan!
Het worden dus nog spannende weken als de uitslag gunstig is morgen. Ik duim voor je.

Euhm -en dit terzijde- je bent mijn favoriete saus en iedere keer als ik jouw avatar zie moet ik mezelf inhouden om niet meteen naar de keuken te rennen om het te gaan maken :proud:
...
Spannend to! Ik duim voor je!
Calamitycat schreef:
12-10-2018 20:34
Euhm -en dit terzijde- je bent mijn favoriete saus en iedere keer als ik jouw avatar zie moet ik mezelf inhouden om niet meteen naar de keuken te rennen om het te gaan maken :proud:
Haha! :proud: Ik vind bearnaisesaus in combinatie met een lekkere steak en frietjes helemaal het einde dus ik snap je helemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wow Bearnaise wat ontzettend leuk om te lezen en wat een prachtig resultaat!
Heb je een goed gevoel over de Engelse test? Ik neem aan dat je over de persoonlijkheidstest nog niet echt wat kunt zeggen.
Naar aanleiding van dit topic heb ik me een beetje in de procedure verdiept em had meteen helemaal zin om me aan te melden hahaha! (Ik moet alleen op aangepaste schoenen lopen, zou nooit op stewardessenschoenen kunnen lopen, dus helaas).
Zanahoria schreef:
12-10-2018 20:41
Wow Bearnaise wat ontzettend leuk om te lezen en wat een prachtig resultaat!
Heb je een goed gevoel over de Engelse test? Ik neem aan dat je over de persoonlijkheidstest nog niet echt wat kunt zeggen.
Naar aanleiding van dit topic heb ik me een beetje in de procedure verdiept em had meteen helemaal zin om me aan te melden hahaha! (Ik moet alleen op aangepaste schoenen lopen, zou nooit op stewardessenschoenen kunnen lopen, dus helaas).
De Engelse test was best eenvoudig. Toch heb ik zeker 1 fout gemaakt. Onder tijdsdruk moet je nu eenmaal bepaalde beslissingen nemen. Ik weet dat je een "hoge score" moet halen. Ik ga ervan uit dat 100% niet het minimum is maar toch.. Ik ben er niet gerust in.

De persoonlijkheidstest is al helemaal koffiedik kijken. :fortune:

Ik ga dus weer een onrustige nacht tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
12-10-2018 20:38
Haha! :proud: Ik vind bearnaisesaus in combinatie met een lekkere steak en frietjes helemaal het einde dus ik snap je helemaal!
Ooh ja, zalig!!

Sterkte met de zenuwen en hopelijk kan je toch een beetje slapen vannacht.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldige dag!
Hoop op positief resultaat voor je :cheer2:
Spannend.

Welke passagiers wilde jij op dat cruiseschip?
safrat schreef:
12-10-2018 20:59
Spannend.

Welke passagiers wilde jij op dat cruiseschip?
Die gast van het reisbureau al niet. Die weet heel goed wat een overboeking is en die kan de volgende keer wel eens mee. Eventueel met wat extra tickets voor vrienden/familie. ;-)

De groep is uiteindelijk gegaan voor de oude dame en de bekende partygirl.

Het antwoord deed er niet toe.

De recruiter heeft wel getest of mensen bij hun standpunt bleven ondanks de kritische vragen die ze stelde. (Ja, maar ze viel toch af) Ze heeft ook getest of mensen achteraf toch tegen de eindbeslissing van de groep ingingen en bij hun eigen standpunt bleven. (Ja, maar die vielen ook af) Het is en blijft onduidelijk wat ze zoeken.
Iemand die voor de rede vatbaar is. Niet te weerspannig en overtuigt van zijn of haar gelijk. En ook niet iemand die met alle winden meewaait. Ik denk ook dat ze kijken naar in welke mate iemand overwicht heeft. Iemand net boven de middenmoot waarschijnlijk. Of van de 10 nummer 7 of 8.

Wel interessant.
Ik post dit letterlijk 2 minuten na het ontvangen van de testuitslag.

Ik ben geslaagd!!!! Dus dinsdagochtend heb ik het laatste interview.
:cheer: :cheer2: :blob: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! En heel veel succes met je Skype interview a.s. dinsdag :thumbsup:
...
Gaaf, gefeliciteerd en heel veel succes! Goed voorbereiden voor dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
Dutchbat zijn de leukere topics! Gefeliciteerd! :cheer2:
.
Ik heb zojuist het video interview afgerond met een (andere) recruiter van Emirates.

Ik had me tot in de puntjes voorbereid en had al een hoop voorbeelden bedacht en opgeschreven. Zodoende was ik vrij rustig tijdens het interview. Toch kwamen er vragen waar ik geen voorbeeld voor had voorbereid. Gelukkig schoten er al vrij snel relevante situaties door mijn hoofd. Tijdens die voorbeelden heb ik er ook voor gezorgd dat er nog wat extra positieve punten werden aangehaald zoals "... want ik werk graag in team".

De recruiter was heel lief! Ik heb er een goed gevoel bij alleen... Die verdomde eerlijkheid van mij!

Toen ze me vroeg waarom ik maar 1 seizoen heb gevlogen als cabin crew voor een andere maatschappij heb ik eerlijk gezegd dat dat kwam omdat ik toen te vaak niet fit to fly was door nauwe sinussen. Ik heb me daar toen voor laten opereren en alles is nu helemaal prima (Heb ik op gehamerd) maar ik denk dat dat een hele domme zet was.

Ze vroeg me aan het einde van het interview of ik bewijs kon leveren voor die operatie aan mijn sinussen. (Uiteraard kan ik dat) En toen was het prima. Maar toch. Dom dom dom! :zzz:

Aargh! Al de rest verliep zo goed. :|
Ik ben zo boos op mezelf! :cry:
Had je erover willen liegen dan? Nu weten ze dat je eerlijk bent, had je een vaag verhaal opgehangen dan was er misschien wel een belletje naar de werkgever gegaan.
Juist goed dat je eerlijk was. Ik duim voor je!
Ik heb op voorhand de afweging gemaakt tussen eerlijk zijn over de "gezondheidsproblemen" of zeggen dat ze in het winterseizoen minder crew nodig hebben. Dat laatste is ook waar maar die recruiter weet ook heus wel dat enkel de beste cabin crew in dat geval mogen doorvliegen in de winter. Dus dan had ze wellicht tussen de regels doorgelezen dat ik slecht was in mijn job.

Ik had besloten dat de eerste optie wellicht beter was. Dus het is ook niet zo dat ik het eruit heb geflapt ofzo. Maar misschien waren er nog andere opties. Of had ik duidelijker moeten aangeven dat ik na mijn operatie nog steeds werkte als cabin crew en dat ik toen probleemloos vloog. Die maatschappij had er echter geen oren naar dat na mijn operatie alles ok was. Toen ik geen nieuw contract kreeg ben ik nog naar HR gegaan om aan te geven dat ik speciaal een operatie heb ondergaan om de problemen op te lossen. Ze hebben mij toen gezegd dat ze desondanks niet terugkomen op hun beslissing.

Ik ga vanavond iig langs bij de ha om de nodige documenten op te vragen als bewijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat eerlijkheid het belangrijkste is/was.
ik hoop dat je snel bericht krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt hoor Bearnaise. Eerlijk zijn is altijd goed, en dat er in de winter minder crew nodig was, was dus ook geen goede zet.

Als je er op wordt afgewezen is het natuurlijk balen, maar dan is dat dom van de maatschappij, niet van jou.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bearnaise. Ik zou ook denken dat eerlijkheid prevaleert boven een halve waarheid. Ik hoop dat dit ook zo is want je klinkt als de ideale stewardess.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
16-10-2018 12:01
Spannend Bearnaise. Ik zou ook denken dat eerlijkheid prevaleert boven een halve waarheid. Ik hoop dat dit ook zo is want je klinkt als de ideale stewardess.
ja dat vind ik ook! Ik blijf je ff volgen hoor, daarbij is Emirates mijn favoriete airline, nog hele even en ik ben gold member ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven