Werk & Studie alle pijlers

Emirates assessment day

06-10-2018 16:39 256 berichten
Even een snel vraagje aan de stewardessen onder jullie.

Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".

Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?

Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een leuk topic, ik lees het nu pas. Ik denk dat het goed is dat je eerlijk bent geweest. Je kan niet meer zijn dan jezelf en je hebt laten zien dat je betrouwbaar en eerlijk bent, ook als het potentieel in je nadeel werkt. Dat siert je en als ik recruiter was zou je daarmee juist stijgen in mijn achting.

Maar ik ben helaas geen recruiter. Ik duim voor je!
Am Yisrael Chai!
De reacties zijn geruststellend! Bedankt!
Het heeft tenslotte ook geen zin om te piekeren.

Damagecontrol daarentegen wel. Voor de zekerheid. Ik ga vanavond naar mijn HA om na te gaan of hij mij aan een bewijs kan helpen voor die operatie en die voeg ik dan toe bij de bestanden die ik aan hen moet bezorgen.
Leuk informatief topic! Het is denk ik goed dat je eerlijk bent geweest. Er komen wel meer momenten dat je je medische geschiedenis zult bespreken met het bedrijf (medische keuring, ziekte, verzekeringen etc.). Als je eenmaal iets verzwijgt dan moet je dat dan ook consequent blijven verzwijgen in de toekomst...met alle risico's van dien.

Succes! Als ik EK was dan had ik liever een cabin crew die weet dat ze lastige sinussen heeft en daar goed voor behandeld is, dan een groentje die een paar keer achterblijft in Shang Hai vanwege acute sinusproblemen. Maar goed, wie ben ik ;)
Gefeliciteerd Bernaise en wat leuk dat je hier steeds een update geeft! Leuk om met je mee te lezen.

Ik ga voor je duimen, kan je je kansen een beetje inschatten? Duurt het nu 6-8 weken? Veel te lang!!! ;-D
Bearnaise schreef:
10-10-2018 17:53
Mijn nagels zijn gelakt in een mooie French.
Mijn cv is vertaald naar het Engels en helemaal afgestemd op solliciteren bij Emirates.
Ik heb professionele foto's laten maken in een mantelpakje conform de strenge richtlijnen.
Ik heb de Emirateslook onder de knie (eyeliner, de juiste rode lippenstift en een strakke knot).
Ik heb de perfecte panty's gekocht.

Ik heb de airline bestudeerd.
Ik heb alles opgezocht over het leven in Dubai.

Enkel nog mijn cv uitprinten en mijn koffer pakken (ik heb een hotel geboekt).

Ik denk dat ik er klaar voor ben. :hyper:
Ik vind het wel een beetje jammer dat je in de voorbereidingen die je noemt zoveel aandacht aan uiterlijke zaken besteedt. Het komt op mij over alsof het vooroordeel dat stewardessen het vooral van hun looks moeten hebben door jou wordt bevestigd. Terwijl een stewardess het volgens mij er vooral van moet hebben dat ze in nood accuraat kan handelen en dat ze bij het begroeten van de passagiers direct ziet wat voor vlees ze in de kuip heeft. Een beetje een kruising tussen een portier en een controller in één persoon.
ninanoname schreef:
16-10-2018 17:01
Ik vind het wel een beetje jammer dat je in de voorbereidingen die je noemt zoveel aandacht aan uiterlijke zaken besteedt. Het komt op mij over alsof het vooroordeel dat stewardessen het vooral van hun looks moeten hebben door jou wordt bevestigd. Terwijl een stewardess het volgens mij er vooral van moet hebben dat ze in nood accuraat kan handelen en dat ze bij het begroeten van de passagiers direct ziet wat voor vlees ze in de kuip heeft. Een beetje een kruising tussen een portier en een controller in één persoon.

Kom óp zeg, doe dit lekker in dat andere stewardessentopic dat toch al vergald was.
Kunnen we hier gewoon lekker meeleven met een enthousiaste TO. :cheer2:
.
ninanoname schreef:
Helaas zijn dat toch echt de richtlijnen van Emirates. Die zijn heel specifiek. Als je die niet nauwgezet volgt is het meteen over. Zo gaan ze ook na of je instructies correct (en tot op de letter) kan opvolgen en of je voldoende vooronderzoek hebt gedaan.
Het gaat er niet zo zeer om dat je een knappe verschijning moet zijn. Het gaat eerder om uniformiteit. Je moet maar eens wat foto's opzoeken van Emirates stewardessen. Die zien er op het eerste zicht allemaal hetzelfde uit.

Je kan er ook verzorgd uitzien én tegelijkertijd instaan voor de veiligheid.
ninanoname schreef:
Is toch vooral ook een test om te zien of iemand capabel genoeg is om zichzelf een beetje fatsoenlijk aan te kleden volgens een bepaalde dresscode. Als iemand dat voor sollicitatie al niet lukt, dan hoef je die ook niet meer door het hele traject mee te nemen...
Ik had dat helemaal niet gelezen, over je voorbereidingen wat betreft uiterlijk. Het hoort erbij toch? Who cares. En laten we die discussie in het andere topic voeren inderdaad.

Maar, wat ik me afvroeg, heb je je ook zo gekleed naar die assessment dag? Met en knot en de juiste rode lippenstift enzo? En wat had je aan? Zagen de anderen er ook allemaal precies zo uit?
tu1nhek schreef:
17-10-2018 09:53
Ik had dat helemaal niet gelezen, over je voorbereidingen wat betreft uiterlijk. Het hoort erbij toch? Who cares. En laten we die discussie in het andere topic voeren inderdaad.

Maar, wat ik me afvroeg, heb je je ook zo gekleed naar die assessment dag? Met en knot en de juiste rode lippenstift enzo? En wat had je aan? Zagen de anderen er ook allemaal precies zo uit?
Ik had een donkerblauw mantelpakje aan. Met eenvoudige zwarte hakjes. Peeptoe mag absoluut niet maar dat staat natuurlijk voor geen meter met panty's (die wel verplicht waren). De panty's moesten bij je huidskleur passen of max 1 tint donkerder.

Mijn haren zaten in een lage knot en ik had rode lippen en eyeliner. Eigenlijk een "full face make-up". Dat was wel aangewezen want dat is verplicht als je bij Emirates werkt. Iedereen liep er zo bij op een paar uitzonderingen na. Er liep een vrouw die had gewoon een jurk aan.

Op zich is een jurk niet echt een probleem maar ze had er beter een kostuumsjas overheen gedaan. In de instructies op de website stond duidelijk "business attire".

Het toppunt was echter een man die gewoon in T-shirt kwam. Toen hij mij passeerde in de gang rook ik een combinatie van een zweetlucht en een stinkende adem. Toen ik hem later even sprak zei hij dat hij piloot was geweest. O_o Ik dacht dat piloten juist heel goed moesten zijn in nauwgezet procedures volgen. De instructies voor zo'n sollicitatie lijken mij dan een eitje.

Die 2 werden na de eerste ronde naar huis gestuurd.
Hoi Bearnaise,

Ik wil je feliciteren met alles, supergoed hoor! Ik vroeg me ook af of je het leuk zou vinden om ook te schrijven over je ervaringen bij Emirates, ik heb op youtube ook wel dingen gezien, maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe je het gaat hebben daar.

Nogmaals, knap hoor, best zenuwslopend zo'n dag
Als ik inderdaad een enorme bofkont blijk te zijn en ik een ticket naar Dubai te pakken krijg ga ik zeker schrijven over mijn ervaringen!

Ik zal er dan wel eens over nadenken in welke vorm. (Op viva/een blog/een vlog/...)

Nog een dikke maand wachten op nieuws. :hyper:
Wat een spannende tijd ga je nu tegemoet! De duimen gaan op elkaar hier voor je. Hoop dat je die droombaan krijgt, echt heel leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Bearnaise schreef:
17-10-2018 14:08
Als ik inderdaad een enorme bofkont blijk te zijn en ik een ticket naar Dubai te pakken krijg ga ik zeker schrijven over mijn ervaringen!

Ik zal er dan wel eens over nadenken in welke vorm. (Op viva/een blog/een vlog/...)

Nog een dikke maand wachten op nieuws. :hyper:
Misschien heb ik het gemist hoor maar waarom duurt het nog meer dan een maand voordat je de uitslag krijgt?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
17-10-2018 20:44
Misschien heb ik het gemist hoor maar waarom duurt het nog meer dan een maand voordat je de uitslag krijgt?
Dat weet ik niet precies. Wellicht komt dat omdat mijn "dossier" nu intern onder de loep genomen wordt. Nu gaan ze na of mijn dossier compleet is. Veel kandidaten krijgen nog telefoontjes/mailtjes met de vraag om nog eea toe te voegen of om een nieuwe foto toe te sturen omdat hetgeen ze hebben niet goed genoeg is.

Als je dossier compleet is gaat het dossier naar "hogerhand" voor evaluatie.

Tot aan het final interview was het slechts 1 persoon die over mijn lot besliste. Dat gaat een stuk sneller.

Laat ons hopen dat ze er geen 3 maanden over doen. Online lees je dat dat ook voorkomt. :bonk:
Emirates organiseert alleen al in de maand oktober iets van 25 van die dagen. Ik denk dat daar best veel tijd in gaat zitten.

Weet je ook hoeveel mensen ze uiteindelijk aannemen?
Nee. Geen idee. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze een bepaald aantal aannemen. Er zijn wereldwijd wekelijks "open days". Dus ze kunnen heel selectief zijn.

Ik heb wel eens gelezen dat de recruiters soms instructies krijgen om op zoek te gaan naar kandidaten die ook konden fungeren in het "promotieteam". Maar dat is het enige dat ik kan terugvinden mbt instructies daaromtrent.

Wat ik wel regelmatig zag terugkomen is dat slechts 10% van de kandidaten effectief aan de slag mogen gaan. Dat vond ik nog veel. De open day in Keulen trok niet veel kandidaten maar elders worden ze werkelijk overspoeld. Denk aan 200 kandidaten. In Dubai zelf is het al helemaal een gekkenhuis. Op YouTube staat een filmpje van een rij kandidaten die stonden aan te schuiven om hun cv af te geven. Die rij was eindeloos.

Het systeem van Etihad is dan net iets beter. Die doen niet aan Open Days. Die werken enkel op uitnodiging. Afgelopen maandag heb ik ook daar gesolliciteerd. Ik heb nog niks gehoord.
Ben je wel al eerder in Dubai geweest? Heb je je er goed in verdiept hoe het is om daar te wonen?

Gefeliciteerd vast dat je al zo ver bent gekomen! Ik vlieg zelf bij KLM dus ik weet hoe lastig de procedure is.
Nee ik ben er nog nooit geweest. :) Daarom heb ik een hoop blogs gelezen over het leven in Dubai. Ik heb wat documentaires bekeken. En zo nog wat informatie opgezocht.

Het zou jammer zijn als ik al die moeite doe om daar te geraken en ik het uiteindelijk helemaal niks vind. :facepalm: Ik zal het uiteindelijk echt moeten ervaren om te weten hoe het echt is maar met alle informatie die ik heb gevonden in mijn achterhoofd denk ik dat ik het helemaal geweldig ga vinden.

Ik vind het zo mooi hoe de expats rekening houden met emirati tijdens de Ramadan door die maand achter doeken of schermen te eten als ze buitenshuis gaan eten. Langs de andere kant zien de emirati ook het 1 en ander door de vingers als het op de expats aankomt. Kledij bvb. Al vinden ze het wel zo netjes als je schouders en knieën bedekt. Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om een hele voorraad mooie, lange, zwierige jurken te kopen. :flirting:

Oh en bushaltes met airconditioning!? Only in Dubai! Zalig! In de heetste maanden blijft iedereen binnen in de airconditioning omdat het buiten niet te harden is maar er zijn massa's activiteiten die indoor te doen zijn. Bij 40 graden buiten ga je toch gewoon snowboarden in de skipiste? :proud:

Het lijkt mij een fascinerende stad! 80% van de bevolking bestaat uit expats en die leven probleemloos zij aan zij. Prachtig! Volgens mij val je van de ene verbazing in de andere. En daar ben ik nu juist naar op zoek.
Lange, zwierige jurken zijn leuk :heart:

Is het niet heel duur om in Dubai te wonen? (gewoon een vraag uit interesse hoor ik bedoel het niet negatief :) )
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
17-10-2018 22:54
Lange, zwierige jurken zijn leuk :heart:

Is het niet heel duur om in Dubai te wonen? (gewoon een vraag uit interesse hoor ik bedoel het niet negatief :) )
Je krijgt een appartement in een Emirates-flat. Die deel je met een of twee collega's. Dat zit bij je salaris inbegrepen. Verder ben je vaak weg en dan krijg je natuurlijk een maaltijdvergoeding. Dus valt het mee hoeveel je kwijt bent aan levensonderhoud in Dubai zelf.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 23:05
0.39% gewijzigd
Dank voor de info Stampertje, leuk om te weten!
Dierproeven.
Dat schijnt goed mee te vallen. Dat is een misvatting dat hardnekkig blijft bestaan (blijkbaar). Het OV en taxi's zijn daar best goedkoop.

Als je een normaal degelijk restaurant in Dubai vergelijkt met een restaurant van hetzelfde kaliber in NL ga je zelfs goedkoper uit zijn. Uiteraard zijn er genoeg exclusieve restaurants te vinden waar je een fortuin kwijt bent. Maar "gewoon" bestaat daar ook.

Over het algemeen zou je daar wat betreft levensmiddelen goedkoper uit zijn tov NL owv de gunstige belastingstarieven.

Emiratesstessen wonen gratis. Als je zelf zou huren is dat wat minder interessant. Het is daar de gewoonte om een jaar huur vooruit te betalen. :s
En inderdaad wat Stampertje zegt. Het kan best zijn dat je slechts 6 dagen per maand "thuis" bent.

Het is dus verstandig om de koelkast niet vol te laden met spul dat snel bederft. :proud: Of je roommate moet het even voor je opeten.
Ik weet echt helemaal niets over Dubai, dus alle info is nieuw voor mij. Maar erg leuk om er wat meer over te leren en lezen.

Maar nu het belangrijkste: hebben ze er bearnaisesaus? ;-D
Dierproeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven