Werk & Studie alle pijlers

Emoties bij vermeend ontslag: boos, verdrietig, etc.

12-01-2017 17:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen geleden heb ik te horen gekregen dat ik niet zou functioneren en dat mijn (tijdelijke) contract met een opzegtermijn ontbonden wordt. Inmiddels heb ik juridisch advies ingewonnen en het blijkt niet mogelijk te zijn om dit door een werkgever te doen tenzij gang naar kantonrechter etc. Twee juristen hebben me redelijk gerust gesteld. Nu zoekende naar oplossingen. Maar daar gaat het in dit topic niet helemaal om. Al is het wel gedoe dat veel stress oplevert.



Waar het wel om gaat is dat ik me zo in mijn hemd gezet voel. Ik had een heel goede relatie met mijn leidinggevende (lg). En sinds 1 1/2 - 2 maanden is de verhouding "out of the blue" veranderd. Ik snap er echt helemaal niets van. Alle apps en mails heb ik nageplozen en ik kan er niet de vinger achter krijgen. Wel dat zij zelf wat chaotisch is en daardoor wat problemen maakt. Ik vermoed dat ze mij als zondebok voor op wil laten draaien.

Ik voel me naïef, genaaid, gekwetst en gedumpt. Ik kan niet goed met emoties omgaan (emotie-vermijdend), dus dit is echt heel ingewikkeld. Wie maakt er hetzelfde mee of heeft dit meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Is het soms ook dat het werknemer pesten is. ?? Het lijkt mij heel pittig. Zeker als er geen antwoord komt hoe je jezelf kan verbeteren op werkgebied. Als er al wat is om te verbeterend. Elke dag appen zou mij te ver gaan.
Als je er anderhalf jaar werkt en per 1 oktober loopt je contract af, is het dan niet al onbepaalde tijd?
Weet de werkgever al dat ze niet op kunnen zeggen? Wat zeiden ze daarop?
quote:Wonderfilled schreef op 12 januari 2017 @ 20:51:

Als je er anderhalf jaar werkt en per 1 oktober loopt je contract af, is het dan niet al onbepaalde tijd?Dit vroeg mij ook af. Alleen de OP spreekt van een (tijdelijk) vast contract. Dus wat is het nu precies. Een bepaalde tijd of een onbepaalde tijd en dus vast contract?
Maar ga je het daar zelf nog tot 1 oktober volhouden? De situatie lijkt mij niet heel werkbaar. Als ik jou was zou ik gaan onderhandelen over ontbinding van het contract. Gelukkig heb ik zoiets zelf niet meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is bepaalde tijd.

Ik denk niet dat werkgever weet dat ze niet op kan zeggen. Wordt vervolgd iig.



Verder denk ik ook dat het door iemand anders besloten is. Iemand met wie we veel samenwerken. Blijft gissen.



Ik wil mijn rug zo recht mogelijk houden en doe de taken die ik moet doen. Moet alleen dealen met dat gevoel.
quote:VrijeGeest schreef op 12 januari 2017 @ 21:33:

Nee het is bepaalde tijd.

Ik denk niet dat werkgever weet dat ze niet op kan zeggen. Wordt vervolgd iig.



Verder denk ik ook dat het door iemand anders besloten is. Iemand met wie we veel samenwerken. Blijft gissen.



Ik wil mijn rug zo recht mogelijk houden en doe de taken die ik moet doen. Moet alleen dealen met dat gevoel.Het is helemaal logisch dat je het een plek moet gaan geven. Ik zou wel een gesprek aanvragen, indien mogelijk. Dit zodat je weet wat er speelt. En laat je niet gek maken of onder druk zetten. Bespreek alles met je jurist. Kop op.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 12-01-2017 23:29
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe ze/jullie dit nu nog gaan oplossen, klinkt nogal onhoudbaar. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Een update na een aantal weken verder...



Ondanks alle goede voornemens en zogenaamde positieve intenties is het toch op een punt van advocaten gekomen. Heel gedoe. Slotsom is dat ik stop.



Ik denk dat ik er een boek over ga schrijven...
Alle reacties Link kopieren
Heb je inmiddels meer inzicht in de redenen die hier aan ten grondslag liggen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 12 januari 2017 @ 17:47:

[...]





Met je lg? Dat is ook niet heel handig.Waarom niet? Zijn ook gewoon mensen.
VrijeGeest, hoe is het nu met je? Hoe is het allemaal verder verlopen?

In mijn omgeving heeft iemand gisteren te horen gekregen dat ze of ander werk (binnen hetzelfde bedrijf) moet gaan doen, of anders hoogstwaarschijnlijk per 1 juni geen contractverlenging krijgt.
Twee weken geleden heeft ze haar eerste functioneringsgesprek gehad wat ging over de periode tot eind december 2017. Daar stonden wel een paar dingen in waar ze nog aan moest werken, maar ze gaven aan dat het gros daarvan al zoveel verbeterd was dat dat nu voldoende was.
En nu, twee weken later wordt haar dit voorstel gedaan. Het lijkt erop dat ze haar nog niet helemaal kunnen missen, maar na het contract wat op 1 juni ingaat toch echt willen ontslaan.
Haar naaste collega's vinden dit een onbegrijpelijk situatie omdat ze haar werk prima doet (daar was ook geen commentaar op door haar leidinggevenden) en dat ze goed in de groep ligt.
Ik wil haar graag emotioneel bijstaan, maar als ik haar verhaal hoor begrijp ik er ook niets van.
Ik denk dat haar leidinggevenden vinden dat ze zich nog niet heeft laten zien, of dat ze qua persoonlijkheid niet bij het bedrijf past. Maar ja, ik ben er niet bij geweest natuurlijk, maar ik zie haar wel lijden hieronder. :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven