Werk & Studie alle pijlers

Excellijst afdrukken op etiketten. Wie helpt?

04-12-2009 23:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een enorme lijst in excel staan met naam, organisatie, adres en woonplaats die ik moet samenvoegen om etiketten af te drukken.

Nu ben ik niet zo'n held met dit soort dingen. Via wat gegoogle al wel wat info gevonden, maar krijg nu enkel het eerste blad en niet het volledige bestand.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen ?
Ik ben al de hele week bezig met precies hetzelfde, en kom ook niet verder. Ik lees mee!
Pfffffffffff..... ik heb dit met Office Publisher gedaan, maar het moet makkelijker kunnen. Met Publisher gaat het in ieder geval zo:

-Open Publisher, dan vraagt hij als het goed is welk sjabloon je wilt, dan kun je Etiketten selecteren en het etikettype kiezen dat je nodig hebt.

-Extra

-Mailings en catalogussen --> Afdruk samenvoegen

-Dan krijg je in je scherm een 'extra' zij-scherm, hier kun je selecteren: 'een bestaande lijst gebruiken'

-Onderaan dat zelfde zijscherm staat 'stap 1 van 3' en daaronder staat 'volgende', daar klik je op

-Dan kun je het bestand met je adressen invoegen. Let erop dat er bovenaan het bestaand 'titels' staan: boven de kolom met namen staat 'naam', boven de straat 'straat' etc.

-Druk je op ok

-Vervolgens kun je nog even checken of het de goede adressen zijn, zoja, druk weer op ok

-Via het zijscherm kun je vervolgens de opmaak van je etiketten regelen. Klik b.v. met je muis op 'naam' en sleep dit vervolgens naar de plek op het etiket waar je hem wilt hebben. Vervolgens kun je 'straat' eronder zetten, etc. Je kunt daaronder gelijk op voorbeeld klikken, dan kun je zien hoe één van de etiketten eruit komt te zien.

-Dan druk je weer onderaan op volgende, en kun je de boel afmaken.

Maar goed, misschien kan het ook anders... dit is in ieder geval een manier die ik zelf erg prettig vind. Succes!
Ik heb hier ook altijd eeuwig problemen mee en heb het dus nu stap voor stap opgeschreven, komt ie:

Maken etiketten

• Open Word met een nieuw document;

• Ga naar Extra, bovenin;

• Ga naar brieven en verzendlijsten;

• Ga naar afdruk samenvoegen;

• Bij het documenttype selecteren: etiketten

aanvinken;

• Volgende onderin aanklikken;

• Document indeling wijzigen: opties →etiket (bijv)

J8359, adres;

• Volgende, onderin aanklikken;

• Adressen selecteren: bestaande lijst gebruiken →

bladeren;

• Excel bestand naar keuze selecteren;

• Geadresseerden voor afdruk samenvoegen → OK;

• Volgende aanklikken;

• Labels schikken: meer items;

• Samenvoegveld invoegen: adresvelden bovenin

selecteren;

• Naam, adres etc invoegen, let op enter en space;

• Alle etiketten bijwerken;

• Volgende: labelvoorbeeld;

• Volgende: samenvoegen voltooien;

• Samenvoegen: afzonderlijke labels bewerken →

alles;

• Een nieuw Word document opent zich met alle

etiketten.

Veel succes! Ik hoop dat het lukt
Ja precies, in Word kan het ook. Ik vind zelf Publisher fijner omdat je dan precies kunt bepalen hoe de etiketten eruit komen te zien. Het nadeel is weer dat korte namen in een groot lettertype zullen passen, maar lange niet, en je kunt alleen één lettertype/lettergrootte selecteren voor het hele bestand.
Met mailmerge toch? Voor etikketten weet ik het niet, die doe ik nooit. Maar wel brieven met adressen uit excel mergen. Gaat ongeveer het zelfde als Mloesr zegt.
Ja het kan allebei op dezelfde manier, alleen selecteer je in het ene geval de etiketten en in het andere geval een mailing...
Ik gebruik ook altijd de Word-manier die Mloesr beschrijft. Werkt prima.
Mloesr's manier is de meest geschikte, ik heb hem ook in die volgorde opgeschreven, je slaat anders makkelijk een stap over en dan zit je al gauw vast.
in wor afdruk samenvoegen.

De beschrijving van Mloes is heel duidelijk.

Moet lukken!
Wat ik denk dat er fout gaat (het samenvoegen op zich was wel gelukt toch?)... je moet de printopdracht geven door in de wizzard alle stappen door te lopen. (Hij vraagt dan ook of je alle records wilt printen; ja dus)

Ik denk dat je nu de print opdracht hebt gegeven door op de prinbutton in je menubalk te klikken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wat Mloesr uitlegt, was idd zoals het met de computer op mijn vorige werk ook ging. Ik heb nu een andere word-versie en dan moet 't met een wizzard.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven