Werk & Studie alle pijlers

Feedback nodig: welk beroep past bij mij?

09-02-2010 21:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Werk je al langere tijd bij dezelfde werkgever?
Beroepskeuzetest?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom doe je geen beroepskeuzetest?
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:Wakker schreef op 09 februari 2010 @ 21:26:

Werk je al langere tijd bij dezelfde werkgever?Ja werk er nu een jaar of 5. Waarom?
....
quote:nouschi schreef op 09 februari 2010 @ 21:27:

Beroepskeuzetest?Dezelfde gedachte!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Je hebt nogal wat noten op je zang. Niet negatief bedoeld, maar probeer prioriteiten te stellen. En te kijken naar een segment waar je werkzaam zou willen zijn.
quote:hoiikbenhethoi schreef op 09 februari 2010 @ 21:28:

Ja werk er nu een jaar of 5. Waarom?Je kunt ook, voordat je een ommezwaai gaat maken, eens kijken of je ongenoegen niet gewoon aan de werkgever "ligt". Wellicht is een soortgelijke functie bij een andere werkgever veel leuker.
Wat heb je gestudeerd? Heb je je P. gehaald? Waar liggen je interesses qua sector. Waar zou je niet willen werken etc etc
Welke studie heb je gedaan? En waarom ging dat niet goed? Op welk werk/denkniveau wil je werken?
....
...
Best lastig als je geen commerciele omgeving wil

Wil je echt iets totaal anders, een heel ander beroep?
...
.....
Is er op je huidige werkplek niks te veranderen aan je functie?

Wat ik zou doen als ik jou was (want ik heb ook geen idee wat voor een werk hier nou precies bij past) is vacatures uitknippen/downloaden en daarin onderstrepen wat je daarin precies aantrekt. Als je dat een paar weken doet, krijg je denk ik vanzelf een beeld van wat voor een soort organisaties / functies je leuk vind en waar je eventueel ook past qua kennis en competenties. MIsschien dat je op een gegeven moment er zelfs achter komt wat je nog mist om je ideale functie te krijgen, zodat je daar aan kan gaan werken vóórdat je hier ontslag neemt.
.....
Voor mij heeft het jaren geleden geholpen om gemotiveerd te blijven mijn studie af te maken. Iedere keer als ik een leuke vacature zag, onderstreepte ik daarin de dingen die ik kon of dacht te gaan leren in de tijd die nog restte (overigens nooit echt een baan gehad waar ik mijn studie voor nodig had, haha).
Misschien kan een loopbaanadviseur je helpen.
Ik lees niet dat je het juridische in je werk niet leuk vindt. Heb je al gepraat met je leidinggevende en aangegeven dat je toe bent aan wat meer uitdaging?

Misschien kan je er in je huidige werk een nieuw project bij doen? Of een opleiding doen en zo doorgroeien van secretaresse naar meer inhoudelijk juridisch werk?

Zijn maar wat ideetjes. Mijn ervaring is: maak het niet te moeilijk, kijk ook naar oplossingen die je huidige werk op korte termijn leuker kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven