Foto op CV?
zaterdag 28 januari 2012 om 11:38
zaterdag 28 januari 2012 om 11:39
zaterdag 28 januari 2012 om 11:51
Het gaat om een leidinggevende functie binnen het HRM gebied.
In mijn werk zie ik veel CV's voorbij komen. Ik merk dat het op een bepaalde manier psychisch wel meespeelt. Als iemand een foto meestuurt, geeft dat toch een bepaald beeld mee.
Laatst bv. iemand voor een bepaalde functie met een foto waarop ze er als een grijs muisje uitzag. Terwijl dat in werkelijkheid anders kan zijn, denk je toch stiekum van 'dat gaat niets worden'.
Eigenlijk weet ik mijn eigen antwoord al als ik dit schrijf. Hmmm...denk dat ik het maar niet doe.
In mijn werk zie ik veel CV's voorbij komen. Ik merk dat het op een bepaalde manier psychisch wel meespeelt. Als iemand een foto meestuurt, geeft dat toch een bepaald beeld mee.
Laatst bv. iemand voor een bepaalde functie met een foto waarop ze er als een grijs muisje uitzag. Terwijl dat in werkelijkheid anders kan zijn, denk je toch stiekum van 'dat gaat niets worden'.
Eigenlijk weet ik mijn eigen antwoord al als ik dit schrijf. Hmmm...denk dat ik het maar niet doe.
zondag 29 januari 2012 om 08:56
ja ik zou het ook niet snel doen denk ik....
zondag 29 januari 2012 om 14:13
Uiterlijk speelt altijd een rol, ongeacht welke branche. Als werkgevers kunnen kiezen tussen twee sollicitanten met dezelfde talenten, dan wordt gekozen voor de meest knappe en jonge, tenzij er veel vrouwen in de sollicitatiecommisie zitten.
Ik zou geen foto meesturen, tenzij je solliciteerd bij mannelijke werkgevers en je knap bent.
Ik zou geen foto meesturen, tenzij je solliciteerd bij mannelijke werkgevers en je knap bent.
zondag 29 januari 2012 om 14:51
Ik stuur altijd een foto mee, die is standaard verwerkt in mijn CV. De reden dat ik denk dat dit in mijn voordeel werkt is omdat mensen een gezicht hebben bij mijn CV. Wat viva-man ook zegt, uiterlijk speelt altijd mee en omdat ik weet dat ik niet lelijk ben plaats ik ook een foto op mijn CV. Het kan net de doorslag geven. Wat betreft een vrouwelijke sollicitatiecommissie, ik ben niet zo knap dat vrouwen daar "jaloers" op worden of mij als een "bedreiging" zullen zien oid. Ik denk dat in zo'n geval de vrouwen eerder zullen denken, leuke meid, vriendelijke uitstraling oid dus ik denk dat ook bij vrouwen een foto (in mijn geval) wel in het voordeel werkt.