Werk & Studie alle pijlers

Heimwee buitenlandse stage

30-04-2019 19:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me even voorstellen. Ik ben een student en doe momenteel een stage in het buitenland. De locatie is niet belangrijk, maar het is zo ver van huis dat ik niet op en neer kan. De stage duurt maar 10 weken, maar dit lijkt nog zooooo lang.

Ik ben momenteel bijna een week hier en dit is pas mijn 2e stage dag. De afgelopen week lijkt echter de ergste en langste week van mijn leven. Ik zit momenteel in huis met alleen maar mensen van 50+. Op mijn stage (aan universiteit) zitten ook mensen waarmee ik waarschijnlijk niet echt een klik ga hebben. Ik heb hun namelijk gevraagd of ze ooit wat samen deden, maar dat was niet het geval. Zelfs lunchen is eigenlijk ieder voor zichzelf.

Daarnaast is het hier bijna zomervakantie dus over 2 weken zullen de meeste studenten weg zijn. Ik heb al contact voor een andere veel mooiere kamer, maar hier zal ik waarschijnlijk wel helemaal geen huisgenootjes hebben, wat betekent dat ik meer tijd voor mezelf heb en nog meer kan gaan piekeren. Ik ben van plan om vanmiddag nog even te gaan kijken bij een sportvereniging hier om te kijken of ik daar bij zou kunnen gaan, maar ik vraag me af of dit nog veel verschil zou maken. Ik kan nu mijn huis nog gratis opzeggen, maar als ik naar dit andere huis zou gaan zou ik 1100 euro kwijt zijn sowieso.

Ik ben altijd eigenlijk wel iemand geweest die vertrouwde mensen om zich heen moet hebben. Hier heb ik op dit moment nog totaal niemand en ik denk zowat iedere seconde van de dag over hoe verschrikkelijk ik het wel niet vind en hoe graag ik naar huis wil. Daarnaast heb ik de laatste periode (laatste anderhalf jaar) wat minder goed in mijn vel gezeten (gesprekken psycholoog ook), maar dit ging wel de laatste tijd weer beter en ik ben bang dat ik straks weer half depressief thuis kom na deze stage.