Het MBO/Hbo/Uni topic 2023-2024
woensdag 30 augustus 2023 om 09:30
woensdag 30 augustus 2023 om 09:39
Oeh, was het leuk? Wat deden jullie allemaal? Ik heb morgen de intro en we gaan iets leuks doen (geen idee wat)
Am Yisrael Chai!
woensdag 30 augustus 2023 om 09:48
Het was vooral veel informatie en een rondje over de campus. Maar wel goede informatie. Ook wat de grote verschillen tussen hbo en wo zijn. Dus wel super informatief.
Love all, trust a few, do wrong to none - Shakespeare
woensdag 30 augustus 2023 om 18:11
Wat doe ik mezelf aan? In de zin van; dat er nu veel op je af komt?
Fijn dat je de introductie dag hebt gehad.

woensdag 30 augustus 2023 om 19:09
Ja dat inderdaad! In combinatie met gezin en werken. Maar dat was vooral even in het moment, nu denk ik alleen maar bring it on!CherryBlossom- schreef: ↑30-08-2023 18:11Wat doe ik mezelf aan? In de zin van; dat er nu veel op je af komt?
Fijn dat je de introductie dag hebt gehad.![]()
woensdag 30 augustus 2023 om 21:39
Haha, dat denk ik nog steeds wel eens. Maar het idee dat ik straks ook een masterdiploma heb, vind ik toch wel aanlokkelijk. Mijn buren, en eigenlijk iedereen die ik ken, verzucht; "Kind, wat doe je jezelf aan! Ik moet er niet aan denken om nog een hele studie te gaan volgen "
Maar, over het algemeen is het gewoon echt leuk en gezellig. Dus ik heb geen spijt. Alleen die tentamens, die mogen van mij echt afgeschaft worden.

donderdag 31 augustus 2023 om 17:55
Dit heb ik ook. We hebben de hele week intro en moesten zelfs al huiswerk maken en ik ben nu zo overweldigd met alles wat op me af komt.
Op hbo maakte ik samenvattingen, maar dat lijkt me nu op de uni onbegonnen werk als ik zie wat voor literatuur allemaal is voorgeschreven. Jullie al enig idee hoe jullie dat aan gaan pakken?
donderdag 31 augustus 2023 om 18:24
Op Studeersnel.nl staan veel oude tentamens en samenvattingen van andere studenten. Die laatste zijn niet altijd wat je zoekt, maar soms ook wel. De tentamens zijn erg belangrijk om te oefenen, ook om te kijken wat voor type vragen er gesteld gaan worden.Maex schreef: ↑31-08-2023 17:55Dit heb ik ook. We hebben de hele week intro en moesten zelfs al huiswerk maken en ik ben nu zo overweldigd met alles wat op me af komt.
Op hbo maakte ik samenvattingen, maar dat lijkt me nu op de uni onbegonnen werk als ik zie wat voor literatuur allemaal is voorgeschreven. Jullie al enig idee hoe jullie dat aan gaan pakken?
Je zal merken dat er op de uni ook veel reclame wordt gemaakt voor samenvattingen van bedrijven (die studenten inhuren) zoals slim academy of athena studies. Trap er niet in. Daar staan heel vaak fouten in.

donderdag 31 augustus 2023 om 18:36
vrijdag 1 september 2023 om 21:27
Dit herken ik ook dat de omgeving dat zegt. En ik voel dat m'n schoonouders bewust het onderwerp vermijden, soort afgunst dat ik hier aan begin terwijl ik een gezin heb.hvm schreef: ↑30-08-2023 21:39Haha, dat denk ik nog steeds wel eens. Maar het idee dat ik straks ook een masterdiploma heb, vind ik toch wel aanlokkelijk. Mijn buren, en eigenlijk iedereen die ik ken, verzucht; "Kind, wat doe je jezelf aan! Ik moet er niet aan denken om nog een hele studie te gaan volgen "
Vind het wel vervelend dat ze het ook laten merken maargoed het is zo.
vrijdag 1 september 2023 om 21:28
zaterdag 2 september 2023 om 05:39
Ik kan het niet precies uitleggen. We hebben het geoefend toen. Maar als je op YouTube gaat zoeken op snellezen vind je veel uitleg, zoals onderstaand filmpje. https://youtu.be/bTA3baczVNo?si=3gnonjqJdAIGEMEE
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het me nog steeds niet altijd lukt om zo snel te lezen. Daar moet je je dan ook echt aan zetten. Maar de wetenschap dat het kan is ook fijn.
Daarnaast met een boek altijd eerst de inhoudsopgave lezen, de tekst globaal lezen, etc. etc.
zaterdag 2 september 2023 om 11:00
Bedankt voor de tip!hvm schreef: ↑31-08-2023 18:24Op Studeersnel.nl staan veel oude tentamens en samenvattingen van andere studenten. Die laatste zijn niet altijd wat je zoekt, maar soms ook wel. De tentamens zijn erg belangrijk om te oefenen, ook om te kijken wat voor type vragen er gesteld gaan worden.
Je zal merken dat er op de uni ook veel reclame wordt gemaakt voor samenvattingen van bedrijven (die studenten inhuren) zoals slim academy of athena studies. Trap er niet in. Daar staan heel vaak fouten in.
woensdag 6 september 2023 om 19:53
Deze week de eerste colleges en werkcolleges gehad. Het was echt vet! Ook heel veel en het tempo is andere koek dan op het HBO, maar vooralsnog kan ik alles bijbenen. Ik ben nu net terug van een dag universiteit, gelijk gegeten met mijn gezin en die druif op bed gelegd. Buiten het ontbijt moment en avondeten heb ik hem niet gezien en dat vind ik pittig. Maar ik voel dat ik dit moet doen, en voor de rest ga ik er echt heel goed op..
En nu dood voor de tv

En nu dood voor de tv
woensdag 6 september 2023 om 20:28
Ik ben nog onderweg naar huis. Ik plan meestal alle werkcolleges op 1 dag (hou er niet van om iedere dag naar de universiteit). Maar dat zijn dan wel hele lange dagen...pffNerdine schreef: ↑06-09-2023 19:53Deze week de eerste colleges en werkcolleges gehad. Het was echt vet! Ook heel veel en het tempo is andere koek dan op het HBO, maar vooralsnog kan ik alles bijbenen. Ik ben nu net terug van een dag universiteit, gelijk gegeten met mijn gezin en die druif op bed gelegd. Buiten het ontbijt moment en avondeten heb ik hem niet gezien en dat vind ik pittig. Maar ik voel dat ik dit moet doen, en voor de rest ga ik er echt heel goed op..
En nu dood voor de tv![]()
En ik heb alweer een hele rij deadlines in de agenda staan. Morgen hoop ik de opdrachten voor de werkcolleges van volgende week te kunnen afronden, dan heb ik vrijdag een 'vrije' dag.
woensdag 6 september 2023 om 21:21
Hoeveel dagen moet je actief naar de universiteit? Dat valt in mijn geval wel mee, ik moet 1,5 dag, maar ik gebruik die halve dag om ook aan mijn werk te gaan. Zodat ik minder thuis hoef te doen. Ik heb dit blok 2 vakken dus dat is te overzien.hvm schreef: ↑06-09-2023 20:28Ik ben nog onderweg naar huis. Ik plan meestal alle werkcolleges op 1 dag (hou er niet van om iedere dag naar de universiteit). Maar dat zijn dan wel hele lange dagen...pff
En ik heb alweer een hele rij deadlines in de agenda staan. Morgen hoop ik de opdrachten voor de werkcolleges van volgende week te kunnen afronden, dan heb ik vrijdag een 'vrije' dag.
woensdag 6 september 2023 om 21:48
Deze week ben ik 3 keer geweest. Soms hebben ze de hoorcolleges heel onhandig ingepland. Dit blok moet ik ook met een groepje werken, dus dan moet je ook weer afspreken als ieder kan (het liefst aansluitend voor of na lessen die iedereen volgt.) Deze week in totaal 2,5 dag geweest. Voor de rest thuis veel lezen. Volgende week gelukkig maar 2 dagen. Maar ik doe wel extra werk erbij vanwege de dubbele bachelor, die veel overlap heeft. Af en toe komt er dan toch extra bij. Zo heb ik in periode 4, 4 vakken in plaats van 2 tegelijk. Dat wordt aanpoten. Gelukkig schijnen het dan niet de moeilikste vakken te zijn.
donderdag 7 september 2023 om 19:29
donderdag 7 september 2023 om 19:41
Ik vond deze eerste week weer ontzettend gezellig. Iedereen op maandagochtend met kleine oogjes weer in de zaal
. Tussen de hoorcolleges door weer leuk bijgekletst met iedereen. Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik me ontzettende bevoorrecht voel, dat ik kan studeren, en me tussen zoveel leuke mensen bevindt.

dinsdag 19 september 2023 om 18:05
Oh, dat is niet fijn. Tot nog toe valt het bij mij mee. Al moet ik wel zeggen dat bij partner op het werk alweer mensen covid te pakken hadden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in