Werk & Studie alle pijlers

Hoe benoem je mijn functie? Geen OP

05-11-2019 17:23 32 berichten
....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-01-2021 19:15
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-11-2019 17:47
Een controller maakt ook de jaarrekening, to doet dat niet.
Ah, dat wist ik niet, dat een controller ook altijd de jaarrekening doet. Ik ken 2 mensen in posities die zichzelf ook controller noemden, die geen jaarrekening maakten. Ik heb zelf een wat ander beeld van controller.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
05-11-2019 19:21

Zo te lezen voor jij de administratie. Dat zou je eventueel senior financieel administrateur/ medewerker kunnen noemen.

Zet op je cv/ linkedin wat je doet en dat je verantwoordelijkheden zijn : Ben je eindverantwoordelijk, werk je zelfstandig, heb je extrene contacten, geef je advies, maak je rapportages etc.
Goed advies. En ga vooral jezelf niet "downplayen" Weet wat je doet en waar je voor staat. Kennelijk had je organisatie voldoende vertrouwen in je om de "echte" controller te vervangen door jou, dus je doet de taken van je voorganger vast goed.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-11-2019 18:32
je doet precies wat een adm. medewerker doet en ik geen enkele controller taak die je zou doen. Weet je wel wat een controller is?
Ze zegt dat de controller is vertrokken, en dat ze zijn taken heeft overgenomen muv de jaarrekening. Maar je ze doet geen controllertaken in jouw ogen, dan deed haar voorganger dat dan toch ook niet? Een controller doet meer dan alleen een jaarrekening toch?
Poeszie schreef:
06-11-2019 00:25
Ze zegt dat de controller is vertrokken, en dat ze zijn taken heeft overgenomen muv de jaarrekening. Maar je ze doet geen controllertaken in jouw ogen, dan deed haar voorganger dat dan toch ook niet? Een controller doet meer dan alleen een jaarrekening toch?
ja natuurlijk. die onderzoekt en rapporteert de hele p en c cyclus, toets risico’ s en risicobeheersing etc. Het is allesbehalve financiele administratie
Alle reacties Link kopieren
onbekend010 schreef:
05-11-2019 17:23
M.u.v. het daadwerkelijk opstellen van de cijfers/jaarrekening.

Verder ben ik verantwoordelijk voor het gehele financiële reilen en zeilen van onze groep met meerdere vennootschappen.
Dit is een beetje vaag, want het klinkt nu meer alsof je manager business control bent maar dat klopt denk ik ook niet? Misschien kun je wat concreter maken wat je doet.
Verzamel je de cijfers en rapporteer je hierover?
Of bekijk je de cijfers die iemand anders verzamelt en stuur je bij waar nodig?
Boek je facturen in?
Neem je besluiten over de hoogte van de budgetten van de vennootschappen?
Alle reacties Link kopieren
het gaat vooral om je verantwoordelijkheden TO
je bent geen controller, want je mist nou net die cruciale taken. Je voert 'slechts' uit, en als het misgaat.... gaat jouw kop niet in de strop
lilalinda schreef:
06-11-2019 11:19
het gaat vooral om je verantwoordelijkheden TO
je bent geen controller, want je mist nou net die cruciale taken. Je voert 'slechts' uit, en als het misgaat.... gaat jouw kop niet in de strop
Dit is inderdaad een heel belangrijk verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven