Hoe pak ik dit ontslag aan?

vrijdag 6 oktober 2017 om 11:06
Ik ook. Mits die fouten alleen mijn eigen fouten zijn. Als ze een gevolg zijn van de fouten van een ander, dan weer niet. Niet onbetaald in elk geval.Tornacense schreef: ↑05-10-2017 22:45Ik zou het clean houden op dat je binnenkort meer uren krijgt op je andere baan.
Hoeft hij niet eens te weten dat die beter betaalt dan deze.
Officieel moet je niet eens een reden noemen.
Maar ga je de fouten dan gewoon laten staan?
Want dan begint je opvolger / opvolgster gelijk al met een achterstand.
Hij / zij weet immers nu niet dat de boekhouding niet opgekuist is.
Of ben je vrij zeker dat je baas alles dan uitbesteedt aan de extern accountant?
Als het geen dagen werk is, zou het bij mij een soort "beroepseer" zijn om die fouten er alsnog uit te plukken.
Zeker degene die ik zelf gemaakt heb.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

vrijdag 6 oktober 2017 om 21:18
Wat is jouw contract Gaspedaal. Ben je in dienst? Of word je ingehuurd. Dat maakt een groot verschil. In het eerste geval horen de foutjes erbij voor de werkgever. In het tweede geval heb je -afhankelijk van het soort overeenkomst of je per uur of per produkt wordt betaald, wel dat de fouten voor eigen rekening zijn. Dan is dat geen 'straf', maar een logisch gevolg van je overeenkomst.
btw zou ik het zelf niet zo geschreven hebben. Er zit toch een niet zakelijke lading in. Zakelijker en feitelijker zou dan imo geweest zijn dat je volgens dienstverband werkt en dat binnen dat dienstverband ook het corrigeren van gemaakte fouten hoort en dat je deze dus hersteld conform overeenkomst, dus mét doorbetaling van loon.
btw zou ik het zelf niet zo geschreven hebben. Er zit toch een niet zakelijke lading in. Zakelijker en feitelijker zou dan imo geweest zijn dat je volgens dienstverband werkt en dat binnen dat dienstverband ook het corrigeren van gemaakte fouten hoort en dat je deze dus hersteld conform overeenkomst, dus mét doorbetaling van loon.

vrijdag 6 oktober 2017 om 23:13
Als je als zzp'er wordt ingehuurd, dan slaat "ontslag nemen" nergens op. Je bent immers niet in dienst.
En als jij je werk slecht uitvoert, dan heeft je opdrachtgever wel degelijk een punt dat hij geen uren wil betalen waarin jij je fouten aan het herstellen bent. Dat zou wel lekker makkelijk zijn, als je extra veel fouten maakt, kun je zo het dubbele aantal uren declareren. Fouten maak je als zzp'er voor eigen rekening. Je wordt ingehuurd om de opdracht uit te voeren. Zonder fouten dus. Dat is het nadeel van zzp'er zijn, de risico's zijn voor jou.
Ook voor weglopende opdrachtgevers, slechte recensies en schadeloosstellingen omdat je slecht (want vol fouten) werk geleverd hebt.
Een ontzettend domme actie dus, om je opdrachtgever zo te schofferen.
En als jij je werk slecht uitvoert, dan heeft je opdrachtgever wel degelijk een punt dat hij geen uren wil betalen waarin jij je fouten aan het herstellen bent. Dat zou wel lekker makkelijk zijn, als je extra veel fouten maakt, kun je zo het dubbele aantal uren declareren. Fouten maak je als zzp'er voor eigen rekening. Je wordt ingehuurd om de opdracht uit te voeren. Zonder fouten dus. Dat is het nadeel van zzp'er zijn, de risico's zijn voor jou.
Ook voor weglopende opdrachtgevers, slechte recensies en schadeloosstellingen omdat je slecht (want vol fouten) werk geleverd hebt.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
vrijdag 6 oktober 2017 om 23:28
Nou inderdaad zeg, dat maakt het volkomen anders.*Beeldig* schreef: ↑06-10-2017 23:13Als je als zzp'er wordt ingehuurd, dan slaat "ontslag nemen" nergens op. Je bent immers niet in dienst.
Je hebt een bedrijf, en bent dus aansprakelijk voor je fouten. Totaal iets anders dan in loondienst zijn.
Ab imo pectore

vrijdag 6 oktober 2017 om 23:33
Dat maakt het inderdaad anders en dat dacht ik al te proeven uit jouw verhaal. Er zat gevoelsmatig een addertje onder.
Eens met Beeldig. Als zzp'er neem je ten eerste geen ontslag en ten tweede ben je als zzp'er wel verantwoordelijk voor je eigen fouten. Er worden fouten gemaakt, vanzelfsprekend. Maar die los je ook zonder doorberekening in kosten op. Of heb jij wel eens een nabetaling gedaan aan een timmerman, loodgieter of wat dan ook, omdat het gemaakte kapot was? Nee, dan bel je op en verwacht je dat die ander het komt herstellen. Dat zit inberekend in het loon.
Ik ben niet thuis in jouw wereld. Maar het lijkt me stug dat het normaal is dat je doorbetaald krijgt als je fouten maakt. Dan had je secuurder (en dus langzamer) moeten werken en via die weg je gemaakte uren terugkrijgen. Mocht je dan te langzaam worden, dan staat er genoeg concurrentie om de hoek te wachten om jouw taken over te nemen.
Eens met Beeldig. Als zzp'er neem je ten eerste geen ontslag en ten tweede ben je als zzp'er wel verantwoordelijk voor je eigen fouten. Er worden fouten gemaakt, vanzelfsprekend. Maar die los je ook zonder doorberekening in kosten op. Of heb jij wel eens een nabetaling gedaan aan een timmerman, loodgieter of wat dan ook, omdat het gemaakte kapot was? Nee, dan bel je op en verwacht je dat die ander het komt herstellen. Dat zit inberekend in het loon.
Ik ben niet thuis in jouw wereld. Maar het lijkt me stug dat het normaal is dat je doorbetaald krijgt als je fouten maakt. Dan had je secuurder (en dus langzamer) moeten werken en via die weg je gemaakte uren terugkrijgen. Mocht je dan te langzaam worden, dan staat er genoeg concurrentie om de hoek te wachten om jouw taken over te nemen.

vrijdag 6 oktober 2017 om 23:39
Dit hoort gewoon bij het ondernemingsrisico gaspedaal.
Denk je nu echt dat een administratiekantoor de eigen fouten in de boekhouding doorberekend aan klanten? Het spijt me wel, maar die uren moeten de werknemers van ons bedrijf op een aparte code wegschrijven en gaan ten laste van de overhead. Zijn non-declarabel. Zo geldt dat voor jou ook, fouten die je van vorige mensen ontdekt zijn voor rekening van je opdrachtgever, fouten van jezelf zijn voor je eigen rekening. Het bedrijf huurt jou niet in om fouten te maken, maar om puik werk te leveren. Daar hoort bij dat je de fouten herstelt. Je uurtarief zou daar overigens ook rekening mee moeten houden, zodat je een overhead hebt waaruit je dit soort uren kunt financieren.
Ik vermoed dat je opdrachtgever je vriendelijk bedankt en een ander inhuurt, dat is wat ik zou doen in ieder geval. Liever 10h betalen aan een ander, dan aan iemand die mij op wil laten draaien voor de eigen fouten.
Denk je nu echt dat een administratiekantoor de eigen fouten in de boekhouding doorberekend aan klanten? Het spijt me wel, maar die uren moeten de werknemers van ons bedrijf op een aparte code wegschrijven en gaan ten laste van de overhead. Zijn non-declarabel. Zo geldt dat voor jou ook, fouten die je van vorige mensen ontdekt zijn voor rekening van je opdrachtgever, fouten van jezelf zijn voor je eigen rekening. Het bedrijf huurt jou niet in om fouten te maken, maar om puik werk te leveren. Daar hoort bij dat je de fouten herstelt. Je uurtarief zou daar overigens ook rekening mee moeten houden, zodat je een overhead hebt waaruit je dit soort uren kunt financieren.
Ik vermoed dat je opdrachtgever je vriendelijk bedankt en een ander inhuurt, dat is wat ik zou doen in ieder geval. Liever 10h betalen aan een ander, dan aan iemand die mij op wil laten draaien voor de eigen fouten.

vrijdag 6 oktober 2017 om 23:49
Ik ook eerlijk gezegd. Ik vind je niet bijster professioneel overkomen en zou als opdrachtgever liever met een ander in zee gaan.
Mijn tip aan jou: lever puik werk af, zeik niet over de extra uren die je kwijt bent en zorg dat je opdrachtgever tevreden is en je zou aanbevelen aan anderen vanwege het goede werk dat je levert. Je moet het qua werk nl. ook vaak hebben van het goede woord van een ander. Doe je dat niet, dan schaad je je eigen carriere.
Mijn tip aan jou: lever puik werk af, zeik niet over de extra uren die je kwijt bent en zorg dat je opdrachtgever tevreden is en je zou aanbevelen aan anderen vanwege het goede werk dat je levert. Je moet het qua werk nl. ook vaak hebben van het goede woord van een ander. Doe je dat niet, dan schaad je je eigen carriere.
vrijdag 6 oktober 2017 om 23:52
diyer schreef: ↑06-10-2017 23:49Ik ook eerlijk gezegd. Ik vind je niet bijster professioneel overkomen en zou als opdrachtgever liever met een ander in zee gaan.
Dit, plus stel je zakelijker op en verdiep je eens in je plichten, je rechten en je rechtspositie als zzp'er. Want de indruk die je hier geeft, is dat je geen idee hebt wat voor rechtspositie je nu eigenlijk hebt als zzp'er (en dat die fundamenteel verschilt van een werknemer in loondienst bijvoorbeeld).

zaterdag 7 oktober 2017 om 11:23
Ik schrijf de uren wel op de klant. zodat de vennoten weten hoeveel uur er op die klant is gewerkt en door wie. Ik schrijf er ook bij correctie/corrigeren dit of dit.naoma schreef: ↑06-10-2017 23:39Dit hoort gewoon bij het ondernemingsrisico gaspedaal.
Wanneer ik ga factureren geeft de vennoot aan of die uren vervallen of naar de 'sponsor'uren gaat.
Mijn correctie uren worden niet doorbelast aan de klant.

zaterdag 7 oktober 2017 om 12:42
Gaspedaal, er worden hier tips aan je gegeven die je volgens mij niet wil horen. Je betrekt er dingen bij die er helemaal niet toe doen. Er zijn nu al twee boekhouders geweest die reageerden en schrijven allebei dat de fouten niet worden doorberekend aan de klant. Je moet het zelf weten hoe je het aanpakt. Maar besef je wel dat jij degene bent die je naam hoog hebt te houden. Door nu slecht werk te leveren of niet professioneel te zijn, heb je in de lange duur alleen jezelf ermee. Maar nogmaals, doe wat je niet laten kunt. Je zult iig geen goede naam maken als je vlak voor einde deadline opstapt en weigert je eigen fouten te corrigeren.
zaterdag 7 oktober 2017 om 13:05
Sterker nog: bij contractbreuk kan een schadeloosstelling worden geëist. Dus ook op korte termijn heb je alleen jezelf ermee.diyer schreef: ↑07-10-2017 12:42Gaspedaal, er worden hier tips aan je gegeven die je volgens mij niet wil horen. Je betrekt er dingen bij die er helemaal niet toe doen. Er zijn nu al twee boekhouders geweest die reageerden en schrijven allebei dat de fouten niet worden doorberekend aan de klant. Je moet het zelf weten hoe je het aanpakt. Maar besef je wel dat jij degene bent die je naam hoog hebt te houden. Door nu slecht werk te leveren of niet professioneel te zijn, heb je in de lange duur alleen jezelf ermee. Maar nogmaals, doe wat je niet laten kunt. Je zult iig geen goede naam maken als je vlak voor einde deadline opstapt en weigert je eigen fouten te corrigeren.
Nogmaals, gaspedaal, laat jezelf informeren over je rechten en je plichten. Dat jij in je algemene voorwaarden hebt staan dat je elk moment mag opzeggen, maakt die voorwaarde niet per se rechtsgeldig. De wet gaat altijd voor en dit soort situaties zijn gewoon in de wet vastgelegd. Je snijdt jezelf gruwelijk in de vingers als je maar gewoon wat roept uit verontwaardiging, zonder daar juridische onderbouwing voor te hebben.
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:13
Gaspedaal, als je tips vraagt is het handig dat je de juiste informatie geeft. Dan krijg je ook meer tips waar je wat aan hebt.
Zeker voor een boekhouder lijkt het me belangrijk dat je zorgvuldig werkt.
Je bent niet in dienst -> je bent als zzp-er ingehuurd
Je kan geen ontslag nemen -> je wilt de samenwerking beëindigen.
Zeker voor een boekhouder lijkt het me belangrijk dat je zorgvuldig werkt.
Je bent niet in dienst -> je bent als zzp-er ingehuurd
Je kan geen ontslag nemen -> je wilt de samenwerking beëindigen.

donderdag 12 oktober 2017 om 13:14
Ik vind het niet zo slim om een ingehuurde boekhouder fouten onbetaald op te laten lossen. Grotere kans dat fouten dan verdoezeld worden.
En zoals gezegd: waar gehakt wordt vallen spaanders.
Maar persoonlijk vind ik de oorspronkelijke vraag nogal raar. Als je ZZper bent, dan heb je toch ook een contract over je inzetbaarheid? Als je in loondienst bent is het weer een heel andere zaak.
En spreek je je beloning af per uur of voor een bepaald arbeidspakket?
En zoals gezegd: waar gehakt wordt vallen spaanders.
Maar persoonlijk vind ik de oorspronkelijke vraag nogal raar. Als je ZZper bent, dan heb je toch ook een contract over je inzetbaarheid? Als je in loondienst bent is het weer een heel andere zaak.
En spreek je je beloning af per uur of voor een bepaald arbeidspakket?