Werk & Studie alle pijlers

Hoe verwerk je heimwee in een sollicitatiebrief?

09-12-2018 10:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve mensen,

Sinds enkele jaren woon ik in onze hoofdstad, waar ik eigenlijk nooit heb kunnen aarden. Ik veranderde nog niet zo lang geleden van baan, in de hoop dat dit mijn negatieve gevoel zou verminderen. Maar de vierde maand van mijn huidige contract is net ingegaan en mijn heimwee wordt juist alsmaar erger. Ik wil heel graag terug naar mijn geboortestad, waar ik de eerste dertig jaar van mijn leven heb gewoond.

Daarnet zag ik een vacature staan bij een soortgelijk bedrijf als waar ik nu werk. De functie komt volledig overeen met mijn huidige titel/werkzaamheden. Het enige is dat het parttime en tijdelijk is, maar dat maakt mij niets uit. Ik zie het als een mogelijkheid om terug te kunnen keren en heb een fulltime salaris niet per se nodig.

Maar hoe vertel ik op een slimme manier waarom ik nu al weg wil bij mijn huidige werkgever? Hoe vertel ik op een professionele manier dat ik door heimwee terug wil naar mijn geboortestad?

Natuurlijk ga ik het woord heimwee niet gebruiken, maar ik moet toch op een mooie manier zien te motiveren waarom ik het in Amsterdam en bij mijn huidige werkgever voor gezien hou... Zodat ik überhaupt word uitgenodigd.

Ik verhuis trouwens binnen de Randstad.

Bedankt voor het meedenken!

Fijne zondag allemaal. :)
En ook voor de reiskostenvegoeding kan het een afweging zijn of de inschatting hoe flexibel je kan zijn. Zeker vermelden in je cv dat je gaat verhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven