Hoe vindt ik een BBL leerbedrijf.
zondag 10 januari 2010 om 14:00
zondag 10 januari 2010 om 14:33
zondag 10 januari 2010 om 14:37
Kijk eens op www.kenwerk.nl voor stage bedrijven. En inderdaad, werk aan je spelling, anders wordt je brief meteen terzijde gelegd. Succes!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 10 januari 2010 om 14:54
quote:Vinyl schreef op 10 januari 2010 @ 13:59:
Dat gaat vanzelf via je school lijk me, die hebben leerbedrijven in hun bestand?
Dat werkt niet altijd zo. En voor de leukere/betere leerbedrijven moet je sowieso op tijd zijn.
Informeer bij mensen die nu al met die opleiding bezig zijn waarom ze gekozen hebben voor hun leerbedrijf, en of daar misschien een plekje vrij komt voor komend schooljaar (via via is toch vaak de makkelijkste weg)
Ook kun je zoals hier boven al genoemd op www.kenwerk.nl kijken. Daar staat een lijst van erkende leerbedrijven. Een goede sollicitatiebrief (foutloos) schrijven, met een pakkende motivatie waarom jij in de zorg wilt werken en waarom jij DE stagair/leerling bent die het bedrijf komend jaar nodig heeft.
Heel veel succes.
Dat gaat vanzelf via je school lijk me, die hebben leerbedrijven in hun bestand?
Dat werkt niet altijd zo. En voor de leukere/betere leerbedrijven moet je sowieso op tijd zijn.
Informeer bij mensen die nu al met die opleiding bezig zijn waarom ze gekozen hebben voor hun leerbedrijf, en of daar misschien een plekje vrij komt voor komend schooljaar (via via is toch vaak de makkelijkste weg)
Ook kun je zoals hier boven al genoemd op www.kenwerk.nl kijken. Daar staat een lijst van erkende leerbedrijven. Een goede sollicitatiebrief (foutloos) schrijven, met een pakkende motivatie waarom jij in de zorg wilt werken en waarom jij DE stagair/leerling bent die het bedrijf komend jaar nodig heeft.
Heel veel succes.
zondag 10 januari 2010 om 16:05
Ik heb me eerst ingeschreven op een school,en ben toen gaan solliciteren,maar als je aangenomen wordt op een school en geen stage/werkplek vind,kan de school je vaak ook nog aan een plek of tips helpen...Dit ligt echter wel aan het nivo van opleiding... niveau 3 en 4 zijn heel gewild, nivo 2 een stuk minder,evenals niveau5....is mijn ervaring.
zondag 10 januari 2010 om 18:27
hoi hoi
Mag ik vragen waar je ongeveer woont ?
Ik doe namelijk de opleiding verpleegkunde bbl variant,
ik werk bij sheerenloo.
Hier kun je ook de opleiding spw4 doen.
Ook weet ik dat er veel meer instellingen zijn die hier vacatures voor hebben. Ook ziekenhuizen zetten hier vaak gewoon een advertentie voor in een krant of bv op hun website....
Aan wat voor een opleiding in de zorg dacht je eigenlijk ?
Liefs Merel
Mag ik vragen waar je ongeveer woont ?
Ik doe namelijk de opleiding verpleegkunde bbl variant,
ik werk bij sheerenloo.
Hier kun je ook de opleiding spw4 doen.
Ook weet ik dat er veel meer instellingen zijn die hier vacatures voor hebben. Ook ziekenhuizen zetten hier vaak gewoon een advertentie voor in een krant of bv op hun website....
Aan wat voor een opleiding in de zorg dacht je eigenlijk ?
Liefs Merel
zondag 10 januari 2010 om 20:55
Ik ben aan een stageplaats gekomen bij een apotheek door gewoon de plaatselijke apotheek binnen te stappen en te vragen naar de apotheker. Uitgelegd dat ik een stageplek zocht en vertelt waar ik op school zat en vertelt voor hoeveel dagen/uur ik een stage zocht en de papieren van school werden gelijk getekend en ik mocht daar beginnen. Volgens mij helpt het heel erg als ze je gewoon kunnen zien en weten met wie ze te maken hebben. Succes!
maandag 11 januari 2010 om 09:13
quote:lisa2615 schreef op 10 januari 2010 @ 20:08:
Hoi Merel, ik wil de opleiding apothekers assistente gaan doen.
Wat hier ook al is aangegeven, stap alle apotheken in de buurt binnen en vraag om die BBL plaats.
Zo laat je zien dat je gemotiveerd bent en initiatief durft te nemen. Niet gaan wachten op school of totdat iemand aanbelt en je die baan aan komt bieden (gaat toch niet gebeuren).
Je zoekt een baan dus zal je moeten solliciteren. Zorg dat je goed kan uitleggen wat je opleiding inhoudt, wat de taak van de werkgever is etc. Neem dus wat materiaal van je studie mee of print dit van de website (of van andere sites). Noem de voordelen op voor de werkgever. Verkoop jezelf.
Voorkom in ieder geval dat je daar met je mond vol tanden staat als ze je vragen wat een BBL traject precies is of waarom je juist bij die Apotheek komt.
Hoi Merel, ik wil de opleiding apothekers assistente gaan doen.
Wat hier ook al is aangegeven, stap alle apotheken in de buurt binnen en vraag om die BBL plaats.
Zo laat je zien dat je gemotiveerd bent en initiatief durft te nemen. Niet gaan wachten op school of totdat iemand aanbelt en je die baan aan komt bieden (gaat toch niet gebeuren).
Je zoekt een baan dus zal je moeten solliciteren. Zorg dat je goed kan uitleggen wat je opleiding inhoudt, wat de taak van de werkgever is etc. Neem dus wat materiaal van je studie mee of print dit van de website (of van andere sites). Noem de voordelen op voor de werkgever. Verkoop jezelf.
Voorkom in ieder geval dat je daar met je mond vol tanden staat als ze je vragen wat een BBL traject precies is of waarom je juist bij die Apotheek komt.
maandag 11 januari 2010 om 11:01
Voor info over de opleiding apothekersassistente en stage lopen: www.calibris.nl
Kijk ook eens op de website www.youchooz.nl
Hier vind je een heleboel verschillende links naar interessante websites.(o.a. www.stagemarkt.nl)
Kijk ook eens op de website www.youchooz.nl
Hier vind je een heleboel verschillende links naar interessante websites.(o.a. www.stagemarkt.nl)
maandag 11 januari 2010 om 11:27
quote:Belle73 schreef op 10 januari 2010 @ 14:37:
Kijk eens op www.kenwerk.nl voor stage bedrijven. En inderdaad, werk aan je spelling, anders wordt je brief meteen terzijde gelegd. Succes!
Kenwerk is het kenniscentrum voor horeca, bakkerij en facilitaire diensten. Daar heeft TO met haar Apothekersopleiding niet veel aan...
Wel kan ze contract opnemen/site checken van het kenniscentrum van haar branche (www.calibris.nl, dit is het kenniscentrum voor gezondheidszorg, welzijn en sport)
Kenwerk is het kenniscentrum voor horeca, bakkerij en facilitaire diensten. Daar heeft TO met haar Apothekersopleiding niet veel aan...
Wel kan ze contract opnemen/site checken van het kenniscentrum van haar branche (www.calibris.nl, dit is het kenniscentrum voor gezondheidszorg, welzijn en sport)