Werk & Studie alle pijlers

hoe zit dat met werkervaring

26-05-2012 23:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel banen willen werkervaring. Echter schijnt een stage niet als ervaring te tellen... hoe doe je dan in godsnaam werkervaring op in je werkveld als een stage niet telt?
rosecupcake schreef op 26 mei 2012 @ 23:36:

Vind het absoluut niet vreemd maar hoe kan je iets opdoen als je de kans niet krijgt... het is een beetje tegenstrijdig.
In het arbeidsleven gaat het niet om 'kansen krijgen'. Helemaal nu niet, nu het aanbod groter is dan de vraag. Een werkgever gaat dan voor ervaring. Immers, meer waar voor zijn geld. En die periodes hebben we vaker gehad. Ook toen ik ging solliciteren. Dus neem je iets aan onder je niveau en ga je vanuit daar verder kijken. Heel normaal destijds. Alleen verwachten nu veel jonge mensen dat ze gelijk een baan op niveau krijgen. En zo werkt het nu eenmaal niet. Ook ik neem eerder mensen met een bult ervaring aan die direct plug en play zijn dan iemand die ik zwaar moet begeleiden want helemaal nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Goh nummerzoveel, zo had ik er nooit over nagedacht, maar dat klinkt inderdaad wel logisch. Maarja, ik zie het dus wel veel gebeuren in m'n omgeving. Hoe kan dat dan? :S
Alle reacties Link kopieren
Als er voor mij werk zou zijn in huppelkutteveen dan zou ik vandaag nog mijn spullen bij elkaar pakken en die kant opgaan hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven