Werk & Studie alle pijlers

Hoe zit dat nu met 2 werkgevers en de B-dienst?

09-10-2009 21:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Nu bestaat de mogelijkheid dat ik 2 nieuwe banen (misschien) kan gaan combineren. Zit nog in de eerste fase, maar daarom wil ik wel alvast ea op een rijtje zetten. Zodat ik straks niet voor verrassingen kom te staan.

Alleen hoe zit dat belasting technisch. Klopt het dat je dan aan een van de 2 banen bijna niets overhoudt? Een baan is voor tussen de 15 a 24 uur en 1 baan voor 2 ochtenden.

Wie weet het?

Bedankt!

Bij mijn weten betaal je nooit méér belasting dan je verschuldigd zou zijn als je al dat inkomen bij één werkgever zou verdienen. Punt is wel dat je in principe maar bij 1 werkgever (bij voorkeur die met het meeste loon) de loonheffingskorting kan laten toepassen, waardoor je bij de ander een hogere loonheffing betaalt. Dit krijg je echter na de aangifte weer terug.
Wat TD verteld klopt helemaal.
Klopt helemaal. Je kunt bij 1 werkgever loonheffingskorting laten toepassen. Bij de andere dus niet, daardoor wordt er door die werkgever meer loonheffing ingehouden en krijg je netto minder uitbetaald. Maar als je na afloop van het jaar aangifte inkomstenbelasting doet, wordt je inkomen en de daarover verschuldigde belasting en totale heffingskortingen opnieuw berekend. Als er dan per saldo teveel loonheffing is ingehouden krijg je dat alsnog terug.
..
Oh dat is mooi! Bedankt!
Ik heb ook twee werkgevers en het is voor mij heel gunstig om een keer in het jaar een leuk bedrag van de belastingdienst terug te krijgen :-).

Let wel op dat je niet dubbel betaalt voor je ziektenkostenverzekering. Ik laat mijn aangifte voorbereiden door een adviseur. Daardoor weet ik zeker dat ik alles goed heb geregeld. Ik dien hem daarna zelf in met mijn DigiD....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven